Gå til innhold

Tips til en god fuktighetsshampo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tipse meg om en virkelig god fuktighetsshampo+balsam?

Helst en man får tak i på LF.

Den må gi masse fuktighet, uten å gjøre håret tungt.

(Noe som passer bra på den jeg bruker nå som nesten er tom, Clear Moisture fra Redken, jeg er bare så innmari lei av lukta... ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker All Soft fra Redken. Har langt, stritt hår, og den virker ikke tyngende på mitt hår. Bruker balsamen bare av og til.

Skrevet

Jeg har tidligere brukt den oransje fra Kerastasè, den likte jeg godt. Nå bruker jeg Loreal (men for farget hår) og er veldig fornøyd, de har sikkert en for tørt hår også.

Gjest Tristessa
Skrevet

Må bare hive meg på All Soft, jeg. Har brukt den i kombinasjon med Tigi Honey&Oatmeal de siste to årene tror jeg, og digger begge to i grunn. All Soft er best for tørt, frizzete hår emm., mens H&O er litt mer for kjemisk behandlet hår, men gir mye fukt+protein den også.

Skrevet

Eller hva med Xtah shampo og balsam fra Sebastian? Ingen silikoner, gir masse fukt, og lukter godteri/vanilje.

Skrevet

Takk for tips! Hvis noe har fler er det bare å fyre løs!

All Soft tror jeg er for tung for meg, har veldig tynne hårstrå og medium tykt hår. Har prøvd All Soft kuren, og den var way too much, så tør ikke helt satse på at shampoen skal funke.

L'oreal har jeg prøvd for lenge siden, men synes å huske at den luktet litt mye banan.

X-tah er veldig fristende...

Bruker en del proteinprodukter etc innimellom så trenger en god shampo som ikke gjør så mye mer enn å gjøre håret rent og luftig samtidig som det gir en del fuktighet.

Sikler litt på X-tah altså, men nysgjerrig på L'Anza Dry Hair Formula - og evt andre tips hvis noen har. :)

Skrevet

Vil bare si at jeg også har supertynne hårstrå og medium mengde hår. All Soft shampo er super til mitt hår, men hårkuren og balsamen må jeg være forsiktig med. Men synes shampoen gir så mye fukt, at balsam kun er nødvendig en gang i blant og da bare i nederste del av håret.

Jeg bruker heller Anti Snap som leave-in istedenfor balsamen fra All Soft.

Skrevet
Eller hva med Xtah shampo og balsam fra Sebastian? Ingen silikoner, gir masse fukt, og lukter godteri/vanilje.

Hvordan er denne i forhold til Laminates?

Skrevet

Denne anbefales på det varmeste fra meg også!! Koster litt, men er veldig drøye produkter (min erfaring iallefall), og lukter helt fantastisk!! Gleder meg til hver hårvask etter jeg kjøpte disse :ler:

Skrevet

Bestilte Xtah i går, gleder meg til å prøve! :sjarmor:

Skrevet

Hvordan passer disse til fint (tynne hårstrå) hår med fall i? Håret mitt må vaskes hver andre eller tredje dag. Blir ikke så fort fett, men synes det kjennes litt tørt ut selv om jeg nettopp har klippet det. Har forresten halvlang/langt hår hvis det har noen betydning.

Skrevet

For det første: Laminates er en silikonbombe, og gir glans, men kan tørke ut håret på sikt. Xtah inneholder ikke silikon i hverken shampo eller balsam, så det er et stort pluss. Jeg liker shampoen bedre enn balsamen, som jeg synes er litt vanskelig å skylle ut. Produktene lukter sinnssykt sterkt, men godt, av karamell og vanilje. Jeg har ganske tynne hårstrå, men mange av dem, og den tynger ikke håret.

Men jeg vet at enkelte har fått hodebunnstrøbbel av den pga. at den er så sterkt parfymert.

Skrevet

Litt skeptisk til produkter som er sterkt parfymert... Noen som har noe annet å anbefale hårtypen min? Fint hår med litt krøller/fall, normal hårmengde, tendens til å bli tørt, blir fett etter tre dager.

Skrevet

Moisture Maniac fra Tigi er bra...

Skrevet

Takk for tipset. Er det den samme som moisture og shine duo? Finner ikke mousture maniac på LF. Lurer forresten på om den curl-shampoen passer bedre til meg.

Skrevet
Takk for tipset. Er det den samme som moisture og shine duo? Finner ikke mousture maniac på LF. Lurer forresten på om den curl-shampoen passer bedre til meg.

Oj, det er jeg jammen ikke sikker på...Men Moisture Maniac fra Tigi fikk jeg ihvertfall anbefalt av min frisør når jeg hadde ødelagt det med permanent og det var knusktørt! En annen som også er bra for fuktighet er en fra Paul Mitchell.

Skrevet

Moisture Maniac er fra BedHead-serien til TIGI, mens Moisture&Shine er fra den klassiske TIGI-serien (Essentials?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...