AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Hei. Har nettopp fått sertifikatet i en alder av 26 år. Jeg er på jakt etter et godt bruktbil kjøp for en førstegangseier som jeg kan ha i 1-2 år før vi investerer i noe nyere og dyrere. Krav jeg har til bilen hvis realistisk : - Automatgir - Enkel og kjørevennlig - Ikke dyr i drift, gjerne billig å reparere ved evt skader og vedlikehold - Må være familievennlig, trygg og sikker da vi har en liten baby i hus - Pris på ca. 60-70k - Ok størrelse på bagasjerom grunnet hund og barnevogn Takk på forhånd! :-) Anonymkode: 68bc8...b42
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Synd at du vil ha automat, det er mange flere manuelle biler og de er mye billigere også. Hvor bor du hen? Innenfor budsjettet er dette noe av det beste du kan få: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=215307151 Dette er veldig greie biler som bruktmarkedet overser litt. Passe pålitelig (som en Mitsubishi eller Nissan), rimelige deler (om du kjøper uoriginalt, f.eks. eurodel.no), ganske greit med plass. Eneste aberet i mitt hode for en nybegynner er at denne er uoversiktlig bakover. Men det er vel en vanesak? Han skal ha 77000, men du bør kunne få den for 63-65k. Bare vær hardt og si at det er det du er villig til å betale, og så eventuelt komme tilbake en annen dag om han ikke går med på det med en gang. Prisavslag på 15-20% er normalt i dette prissjiktet. Av mer etablerte merker får du ingen stor bil fra 2012 i ditt budsjett. Da må du ha en bil som er 5-6-7 år eldre, og det forringer sikkerhetsnivået merkbart. Det er en balansegang som selvsagt er helt opp til deg, men en i40 er altså, etter mitt syn, et godt førstekjøp. Anonymkode: 3e5ae...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå