bosve Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 (endret) Tiltalte sier han ikke vet hvorfor han drepte offeret. Hva?. Drepte offeret med 18 knivstikk. Faren til drepte Kristian sier at han ble forsøkt lokket inn i en garasje i forkant av drapet. Psykiaterne mener han er tilregnelig. Noen som har noen formening om straffen og saken?. Kan forvaring være aktuelt?. Skremmende med folk som ikke engang vet hvorfor de dreper. Eller skjuler han noe?. Veldig spesiell sak. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oAO8r0/kristian-loevlies-far-om-tiltalt-leieboer-han-hadde-familien-som-maal https://www.dagbladet.no/nyheter/knivdrapet-i-nittedal---en-skrekkelig-tragedie/73668004 https://www.tv2.no/a/13956689/ Endret 26. april 2021 av bosve 1
bonsaijenta Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Jeg sliter veldig med å tro at han ikke vet noe. Stusset veldig over forklaringen hans. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor han skulle drepe for å slippe å betale husleien. 1
bosve Skrevet 26. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2021 Hadde ikke vært noen konflikt i forkant heller, annet enn at han har fått purringer og noe annet hadde jo vært rart når han ikke betaler for seg. Kristian hadde jo ikke vært noe særlig i kontakt med drapsmannen heller, var jo faren som hadde hatt mest kontakt med tiltalte. Virker jo som om han prøvde å ta livet av faren først, men siden det ikke gikk etter planen så var sønnen neste på lista?. Motivet virker jo nærmest helt psykotisk fundert. 3
bonsaijenta Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Er drapsmannen etnisk norsk eller norsk statsborger? Jeg leste et sted at han kom fra England. Men utfra hva jeg kan se, så har han norsk navn, men kona er ikke norsk. 1
Hannah80 Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 bonsaijenta skrev (38 minutter siden): Er drapsmannen etnisk norsk eller norsk statsborger? Jeg leste et sted at han kom fra England. Men utfra hva jeg kan se, så har han norsk navn, men kona er ikke norsk. Han er etnisk norsk ja.
bosve Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2021 (endret) Norsk navn og så ganske norsk ut på bildet jeg så av han. Den tiltalte ble spurt hvorfor han drepte Kristian: "Jeg har ingen forklaring, Det er forferdelig, han har ikke gjort meg en ting!". Likevel tok han livet av Kristian med 18 knivstikk når han var for å hjelpe mistenkte med gressklipperen, og i følge psykiaterne er han strafferettslig tilregnelig. Særdeles merkelig drap. Offeret hadde 3 barn og siste barnet var en liten baby. Synes drapsmannen burde fått forvaringsdom. Folk som dreper uskyldige uten grunn med 18 knivstikk burde ikke vært ute i samfunnet igjen om 11år?. Aktor i saken ber om 17 år i fengsel ser jeg, det vil si at tiltalte er ute igjen om ca 11 år?. (2/3) Endret 2. mai 2021 av bosve 12
Outlander Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Ser ut som mange som dreper her i Norge vet at de skal spille litt gal slik at de blir satt i psykiatrisk avdelinger uten avhør på lenge. Bare se på de siste sakene - i USA er du i avhør momentant du kommer inn på politistasjonen og da blir du avhørt i MANGE timer uansett hvor nede du er. Ta av silkehansker og slutte å behandle voldsutøvere her i dette landet som offer! 10
BLOMSTERKVAST Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 bonsaijenta skrev (På 27.4.2021 den 0.21): Jeg sliter veldig med å tro at han ikke vet noe. Stusset veldig over forklaringen hans. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor han skulle drepe for å slippe å betale husleien. Det var vell ikke bare husleige som var problemet. Han har hatt økonomiske problemer alltid ,og ville ikke at kona skulle vite det . Kanskje spille gjeld ? 1
bonsaijenta Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 BLOMSTERKVAST skrev (28 minutter siden): Det var vell ikke bare husleige som var problemet. Han har hatt økonomiske problemer alltid ,og ville ikke at kona skulle vite det . Kanskje spille gjeld ? Eller bare dårlig økonomisk styring. Det virker som om de har flyttet mye rundt (FB). Ikke bra når man har barn. Håper noen tar godt vare på kona og barna også. De er like mye ofre i denne saken. Ny i et fremmed land osv. 3
bosve Skrevet 18. mai 2021 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Gakb5Q/leieboer-doemt-til-17-aars-fengsel-for-drapet-paa-kristian-loevlie-34 17 års fengsel fikk tiltalte. Tiltalte kommer til å sitte inne rundt 11 år. Dette er resultatet av et drap der en uskyldig blir drept med 18 knivstikk. Tror straffene er modne for å økes snart. 17
heavyheart Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 bosve skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Gakb5Q/leieboer-doemt-til-17-aars-fengsel-for-drapet-paa-kristian-loevlie-34 17 års fengsel fikk tiltalte. Tiltalte kommer til å sitte inne rundt 11 år. Dette er resultatet av et drap der en uskyldig blir drept med 18 knivstikk. Tror straffene er modne for å økes snart. «VG har vært i kontakt med Kvaalas forsvarer, Trygve Staff som antar at hans klient vil anke dommen og at anken vil gjelde straffeutmålingen, «herunder især rettens vurdering av overlegg». Hvordan er det ikke overlegg å lokke avdøde inn i garasjen og å ha med seg kniv... 9
bosve Skrevet 18. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 18. mai 2021 heavyheart skrev (2 timer siden): «VG har vært i kontakt med Kvaalas forsvarer, Trygve Staff som antar at hans klient vil anke dommen og at anken vil gjelde straffeutmålingen, «herunder især rettens vurdering av overlegg». Hvordan er det ikke overlegg å lokke avdøde inn i garasjen og å ha med seg kniv... Prøvde jo også tidligere å lokke faren hans inn i garasjen, men faren ble ikke med inn fordi han mente han ikke hadde noe der å gjøre.. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Gakb5Q/geir-steinar-kvala-49-doemt-for-drapet-paa-kristian-loevlie-34 https://www.tv2.no/a/13956689/ 2
Drizzt Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Så først prøvde han å lokke den dreptes far i samme garasje. Etterpå lokket han den drepte i garasjen. Det er soleklart at han planla det hele. Trolig planla å drepe faren også siden det var samme fremgangsmåte. Faren hadde utrolig flaks, guardian angel om man vil som berget livet. Ingen dreper et menneske med 18 stikk ved et uhell og uten at det var meningen. 21 år og forvaring er det eneste rette. Familien hans må gå videre i livet og leve med skammen. Samfunnet må beskyttes fra slike som han. 16
bosve Skrevet 18. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 18. mai 2021 Ja, skulle hatt forvaring, samfunnet må beskyttes mot sånne. Han sier jo rett ut at Kristian ikke hadde gjort han noenting, likevel setter han 18 knivstikk i kroppen hans. Når han gjør den slags mot folk som ikke gjør han noe som helst så kan man jo spørre seg hva han kan gjøre med folk som krenker han bitte litt?. Hvis han ikke takler at familien sender han purringer fordi han ikke betaler regningene sine, ja da kan han ikke leve i et normalt samfunn blant folk. 7
Trudelutt1 Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 Grusomt lite rettferdighet til offrene i dette landet. At denne drapsmannen får komme ut etter rundt 11 år er horribelt. Kristian Løvlie får aldri oppleve noe igjen, får ikke se barna vokse opp eller noen ting. Døde med smerter og frykt. Overlagt og planlagt. Utrolig hva man slipper unna med i Norge. Noen år siden høyresiden prøvde å øke strengeste straff til 30 år (som fortsatt er for lite etter min mening), men de ble nedstemt av venstresiden med en gang. 10
Gjest Powerball Skrevet 19. mai 2021 #17 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tror svært mange av de som dreper har hatt grusomme barndommer selv med svik, vold, overgrep, alkohol osv. De svakeste og yngste i samfunnet må følges bedre opp. Jeg tror mange mennesker ikke klarer å utvikle empati eller samvittighet dersom man har vokst opp med overgrep og grov omsorgssvikt. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, og mange som vokser opp i forferdelige hjem klarer seg som voksne også. Men jeg tror ofte at det er i barndommen hvor det går ekstremt galt. De fleste mordere jeg har lest om har hatt vonde oppvekster, og klart at det kan føle til en omfattende, følelsesmessig avstumpethet. Stakkars Løvlie og stakkars kone og barn som aldri får se ham igjen 💔😔
venus24 Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 Outlander skrev (På 2.5.2021 den 14.32): Ser ut som mange som dreper her i Norge vet at de skal spille litt gal slik at de blir satt i psykiatrisk avdelinger uten avhør på lenge. Bare se på de siste sakene - i USA er du i avhør momentant du kommer inn på politistasjonen og da blir du avhørt i MANGE timer uansett hvor nede du er. Ta av silkehansker og slutte å behandle voldsutøvere her i dette landet som offer! Det stemmer ikke at man i USA "er i avhør momentant". Til og med der har man rett til advokat, og før man får det kan man nekte avhør. Man kan også nekte å avgi forklaring, det er faktisk nedfelt i grunnloven deres. Når det er sagt: USA har også mye mer kriminalitet, samt at kriminelle der har mye større sjanse for å begå nye lovbrudd etter endt soning enn kriminelle i Norge. Her rehabiliterer vi, og det fungerer. USA er virkelig ikke noe å trakte etter. 4
bosve Skrevet 20. mai 2021 Forfatter #19 Skrevet 20. mai 2021 (endret) "En som finnes skyldig i å ha begått et alvorlig voldslovbrudd, seksuallovbrudd, frihetsberøvelse, ildspåsettelse eller et annet alvorlig lovbrudd som krenket andres liv, helse eller frihet, kan idømmes forvaring i stedet for fengselsstraff." Hvorfor ba ikke aktoratet om forvaring?. Er ikke dette et ekstremt alvorlig voldslovbrudd når den dømte altså regelrett slakter en uskyldig med 18 knivstikk og der den skyldige sier rett ut at den han drepte ikke hadde gjort han noe som helst ?. Og det finnes vel ikke bedre grunner enn at samfunnet/folk skal beskyttes mot brutale drapsmenn som i tilregnelig tilstand bare slakter ned uskyldige folk og at han i tillegg er dømt for overlagt drap?. Endret 20. mai 2021 av bosve 4
Gjest In absentia Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Powerball skrev (På 19.5.2021 den 19.50): Jeg tror svært mange av de som dreper har hatt grusomme barndommer selv med svik, vold, overgrep, alkohol osv. De svakeste og yngste i samfunnet må følges bedre opp. Jeg tror mange mennesker ikke klarer å utvikle empati eller samvittighet dersom man har vokst opp med overgrep og grov omsorgssvikt. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, og mange som vokser opp i forferdelige hjem klarer seg som voksne også. Men jeg tror ofte at det er i barndommen hvor det går ekstremt galt. De fleste mordere jeg har lest om har hatt vonde oppvekster, og klart at det kan føle til en omfattende, følelsesmessig avstumpethet. Joda, men det er også genetisk. Barn av drittfolk bærer på drittgener. Ingen miljøfaktorer kan noen gang motvirke det 100%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå