Gå til innhold

Hvordan stanse pågående arbeid i sameie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et sameie som består av eldre (dog ikke verneverdige) trehus. Det er bestemt at husene skal males, og styret har leid inn tilfeldige Øst-Europeere til denne jobben. "Billigst er best".
Så i dag ser jeg at arbeiderne står og spyler husene med høytrykksspyler! Dette er eldre trehus, altså! Jeg løp bort og stanset dem, men de hadde jo allerede fliset opp treverket på store deler av det ene huset. Jeg ringte til styreleder og forklarte at de selvfølgelig ikke kan bruke høytrykkspyler på et eldre trehus, men møtte null forståelse. Han påsto til og med at de skal begynne å male iløpet av uka! Altså, først fliser de opp treverket og dynker det i vann, så lar de det tørke altfor kort tid før de smører på med plastmaling! Jeg er helt matt ...

Noe av problemet er at de som bor her er studenter eller andre leietagere, mens de som eier bor helt andre steder, så hverken huseier eller leietagere bryr seg. Selv har jeg bodd utenlands før jeg flyttet tilbake i fjor, så jeg kjenner ingen av de andre huseierne. Jeg har bare snakket med noen i styret, men de ser virkelig ikke ut til å bry seg om at det er lurt å prøve å unngå å skape fuktproblemer og råteskåder.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få stanset denne mishandlingen. Husene er riktignok ikke verneverdige, men det er jo likevel greit å forsøke å ta vare på dem, eller? Hvem kan jeg kontakte for å få stanset dette, sånn at vi kan få leid inn ordentlige håndverkere?

Anonymkode: 17a82...a40

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta det opp med styret. Det er de som har hyret inn arbeiderne. Hvis styret synes det er greit, så er det dessverre styret du må overtale. Dette har mest sannsynlig vært bestemt på et møte i sameiet. 

Det er tross alt ikke forbudt å ødelegge egen eiendom... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (3 minutter siden):

Du må ta det opp med styret. Det er de som har hyret inn arbeiderne. Hvis styret synes det er greit, så er det dessverre styret du må overtale. Dette har mest sannsynlig vært bestemt på et møte i sameiet. 

Det er tross alt ikke forbudt å ødelegge egen eiendom... 

Takk for svar! Dette har ikke vært bestemt på generalforsamling, kun på styremøte. Har det noe å si?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar! Dette har ikke vært bestemt på generalforsamling, kun på styremøte. Har det noe å si?

Litt. Det beste er kanskje å ikke fokusere på at styret har gjort noe galt, men at det er arbeiderne som gjør en dårlig jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bodd i et sameie med så imbesile folk ville jeg solgt. Slapp av. Malerjobben kommer til å få boligen til å se fin og fresh nok ut på visningen. Så får de som kjøper ta over problemet når treet på huset begynner å råtne om et par år. 

Anonymkode: abca1...ada

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...