AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Litt bakgrunnsinfo: Tok ut spiralen jeg har hatt i i 2-3 år for 2 uker siden. Har gått på prevensjon i 9 år, og hatt en spiral tidligere før den jeg tok ut nå, resten har vært p-piller. Hadde vanlige blødninger/mens etter dette også stoppet det etter en ukes tid. De siste dagene har jeg hatt noe lignende mensensmerter og murringer i mage og rygg, og har egentlig bare tenkt at dette er hormonene som stabiliserer seg. Gynekologen som tok ut spiralen tok ultralyd og alle mulige andre prøver der livmor og livmorhals så helt fin og normal ut, så regner med at det som skjedde ikke kan være muskelknuter(?). Har fått tilbakevendende lette celleforandringer som jeg også hadde for ca 2 år siden, men disse forsvant av seg selv den gang. Da jeg reiste meg fra sofaen i dag på vei inn til badet kjente jeg plutselig en rennende følelse, men trodde det bare var utflod. I det jeg tok av meg buksa og klar til å sette meg på toalettet sprutet det ut blod. Det lå en DIGER blodpøl på gulvet (aner ikke hvordan det gikk seg til) og trusa var helt rød. Var også mye klumper i blodet, men ikke en stor sammenhengende. Det føltes ut som kroppen bare kastet noe ut. Har hatt kraftig mens tidligere, men har aldri sett noe lignende dette! Jeg hadde samleie dagen før jeg tok ut spiralen, og fant ut i ettertid at det ikke var lurt da det kunne føre til graviditet (noe som ikke hadde vært krise, men heller ikke noe jeg streber etter for øyeblikket). Har også hatt samleie etter uttak av spiral. Ble litt bekymret og lettere sjokkert, så jeg ringte legevakt. De sa det kunne være en abort, men samtidig kunne det også være andre ting. Fikk ikke så mye informasjon utenom å bare følge med, og ringe hvis det ble verre. Nå har jeg bare litt etterblødninger og murringer i mage og rygg. Har nå googlet meg blå, men finner ingen informasjon som ligner det jeg opplevde i dag og lurer derfor på om noen av dere har opplevd dette? Eller vet hva det kan være? Spontanabort eller hormoner i ubalanse? Har aldri vært gravid tidligere, og ville ikke trodd at jeg skulle ha vært det etter så lang tid med prevensjon, men alt går jo an. Har heldigvis en gynekologtime igjen senere i uken pga. celleforandringene, så jeg kommer også til å høre med henne når den tid kommer. K24 Anonymkode: 99e81...871
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Hvorfor tenkte du at dette var noe å belaste legevakten med? Helt vanlig med blødning etter uttak av spiral. Anonymkode: 2286c...bcd
Qodyj Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Heldigvis bor jeg på et veldig rolig sted med lite action på legevakten, så tror ikke det var så belastende. Sjelden jeg ringer legevakt, og spesielt ikke over mensen, men dette var ikke bare vanlig eller kraftig blødning i følge min erfaring. Står også rundt på forskjellige nettsteder at dersom du plutselig blør mye etter uttak skal du ringe gynekolog eller lege. Dessverre hadde gynekologen min stengt, og samme med legen. Det var såpass mye blod at jeg ble redd, noe jeg vanligvis ikke blir over slike ting. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Om det er spontanabort så vil du nok få en positiv graviditetstest, så jeg ville tatt en test for å sjekke. Anonymkode: c6ae0...707 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tenkte du at dette var noe å belaste legevakten med? Helt vanlig med blødning etter uttak av spiral. Anonymkode: 2286c...bcd Fryktelig unødvendig innlegg dette var da. Det er jo ikke normal blødning TS skisserer. Jeg aner ikke TS, men støttet forslaget om å ta en test. Bra at du snart skal til gynekolog og kan undersøke nærmere Anonymkode: 7b53f...0d1 10
Qodyj Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om det er spontanabort så vil du nok få en positiv graviditetstest, så jeg ville tatt en test for å sjekke. Anonymkode: c6ae0...707 Ja, tror kanskje jeg må ta en tur på butikken i morgen og kjøpe. Vurderte det i dag, men turte liksom ikke helt da det kanskje ville gått mer innpå meg dersom det var realiteten.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fryktelig unødvendig innlegg dette var da. Det er jo ikke normal blødning TS skisserer. Jeg aner ikke TS, men støttet forslaget om å ta en test. Bra at du snart skal til gynekolog og kan undersøke nærmere Anonymkode: 7b53f...0d1 Hatt mye syke blødninger oppigjennom. Aldri tenkt at det var en sak for legevakten. Dit ringer man om det er intense smerter og blødning som ikke avtar. Anonymkode: 2286c...bcd
Qodyj Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fryktelig unødvendig innlegg dette var da. Det er jo ikke normal blødning TS skisserer. Jeg aner ikke TS, men støttet forslaget om å ta en test. Bra at du snart skal til gynekolog og kan undersøke nærmere Anonymkode: 7b53f...0d1 Takk for svar! Får manne meg opp til å kjøpe graviditetstest i morgen
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hatt mye syke blødninger oppigjennom. Aldri tenkt at det var en sak for legevakten. Dit ringer man om det er intense smerter og blødning som ikke avtar. Anonymkode: 2286c...bcd Får du mye ut av å være så frekk mot andre på nett? Gir det deg en god følelse? Makan til oppførsel. Anonymkode: d95e2...58a 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du mye ut av å være så frekk mot andre på nett? Gir det deg en god følelse? Makan til oppførsel. Anonymkode: d95e2...58a Får litt ut av det, ja. Anonymkode: 2286c...bcd
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 Kjøp en graviditetstest så får du svar. Har opplevd noe av det samme og en graviditetstest viste at jeg hadde spontanabortert. Anonymkode: 80f11...84b
Qodyj Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hatt mye syke blødninger oppigjennom. Aldri tenkt at det var en sak for legevakten. Dit ringer man om det er intense smerter og blødning som ikke avtar. Anonymkode: 2286c...bcd Deg om det. Før jeg satt inn spiral hadde jeg kraftige menstruasjoner, og også innimellom med spiral, så er vant med å blø en del. Tåler mye og tenker vanligvis rasjonelt i sykdomssituasjoner, og ringer ikke lege med mindre jeg kjenner at det er noe galt. De gangene jeg har ringt, har det faktisk alltid vært noe som har trengt behandling så jeg stolte på magefølelsen. Dette var unormalt mye for min del og ikke minst veldig grotesk. Handlet ut ifra det jeg leste på nett som anbefalte å ringe helsepersonell.
Qodyj Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøp en graviditetstest så får du svar. Har opplevd noe av det samme og en graviditetstest viste at jeg hadde spontanabortert. Anonymkode: 80f11...84b Takk for svar, kjøper nok i morgen! Huff, ikke gøy 😶 Var det også etter uttak av spiral? Eller var det "ut av det blå" på en måte?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor tenkte du at dette var noe å belaste legevakten med? Helt vanlig med blødning etter uttak av spiral. Anonymkode: 2286c...bcd Legevakten blir ikke belastet av en telefon. Det er det legevakten er til, et sted å ringe om det er noe man er bekymret for. Anonymkode: 0e54e...7ab 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor tenkte du at dette var noe å belaste legevakten med? Helt vanlig med blødning etter uttak av spiral. Anonymkode: 2286c...bcd Tenker at du ikke skal sitte bak skjermen din å vurdere om noen skal ringe legevakten eller ikke! Anonymkode: eb618...b21 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Skrevet 27. april 2021 Qodyj skrev (11 timer siden): Deg om det. Før jeg satt inn spiral hadde jeg kraftige menstruasjoner, og også innimellom med spiral, så er vant med å blø en del. Tåler mye og tenker vanligvis rasjonelt i sykdomssituasjoner, og ringer ikke lege med mindre jeg kjenner at det er noe galt. De gangene jeg har ringt, har det faktisk alltid vært noe som har trengt behandling så jeg stolte på magefølelsen. Dette var unormalt mye for min del og ikke minst veldig grotesk. Handlet ut ifra det jeg leste på nett som anbefalte å ringe helsepersonell. Du gjorde helt rett. Dersom du får unormalt store blødninger skal man kontakte lege. Dersom det ikke slutter kan man jo få medisiner for å hemme blødningene nettopp fordi man kan bli anemisk. Det er jo farlig å miste mye blod. Så blås i hva den over her sier. Håper du kontakter legen igjen om blødningene fortsetter i like stor skala. Og nei, du er heller ikke den første som har ringt legevakten på grunn av dette. Husker en gang mamma gjorde det samme. Hun var helt blek og holdt på å besvime som følge av blodtapet. Så stol på magefølelsen. Du kjenner din kropp best! Anonymkode: f613a...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hatt mye syke blødninger oppigjennom. Aldri tenkt at det var en sak for legevakten. Dit ringer man om det er intense smerter og blødning som ikke avtar. Anonymkode: 2286c...bcd Javel. Du om det. Dette er faktisk ingen konkurranse. Anonymkode: 956bb...a99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå