Gå til innhold

Kompis skal arbeide her, hva gi i betaling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis som skal hjelpe med å skifte drenering (alle sidene), han kommer til å ta seg av gravejobben og andre småting. Dette er i planleggingstadiet, så vi har ikke avtalt betaling enda.

Hva bør jeg gi, evt foreslå når vi diskuterer det?

Anonymkode: 80a2a...269

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 250 i timen når jeg gjør større jobber for venner og bekjente, ikke en sum jeg har nevnt men det de vil gi.

Det neste hadde vel vært om dere satt dere ned og snakket litt om hvor lang tid han regner med det vil ta, be han komme med en pris og så sier du en pris. Dere blir nok enige til slutt.

VIl anbefale dere å bli enige om en fastpris, da slipper dere uønskede krangler dersom uenighet oppstår.

Anonymkode: aba54...a3b

• Liker 1
Skrevet

Hvem skal stå for utstyr og verktøy? Hvis han stiller med gravemaskin feks må jo det regnes inn.

Anbefaler deg å ta opp betaling så tidlig så mulig, du kan unngå mye problemer senere med å ta en kjapp forventingsavklaring.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har dette som yrke bør du vel belage deg på full pris men med kompisrabatt innenfor det han har lov til å gi.

Anonymkode: b0768...6e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville hentet inn anbud på jobben, og gitt tilsvarende. Du må jo uansett melde inn skatt og arbeidsgiveravgift når arbeidet er av et slikt omfang (eller om dette er hans yrke, uansett omfang han leverer), så vil ikke bli rimeligere enn om proffe gjør jobben. 

Anonymkode: c039b...51f

AnonymBruker
Skrevet

Dere er kompiser så da bør du forvente at han gjør det gratis.. Du stør selvsagt for utstyret og mat, dobesøk underveis osv 

Anonymkode: 8073c...433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...