Gå til innhold

Omvendt trekant kroppsfasong

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger hjelp fra dere her inne!☺️

I mange år har jeg slitt med at jeg har følt meg ukomfortabel i klærne mine, alt har bare sett smakløst ut på meg. 
Jeg har nå funnet ut at jeg har kledd meg helt feil ut i fra hvilken kroppsfasong jeg har. (OMVENDT TREKANT)

Det har som regel gått i skinny jeans, når jeg egentlig burde brukt bukser med vide ben og jeg har brukt lyse baggy overdeler når jeg kanskje heller burde brukt mørke og tettsittende🤔 

Jeg leser at man skal bruke overdeler som viser fasongen osv, men hva med jakker? Hva slags jakke passer en omvendt trekant? Hva slags jakke kan man bruke til «løse» linbukser for eksempel eller wide paperbags bukser? 

Jeg har lang rygg og korte ben. (Ikke super lang rygg, men lang i forhold til bena). 
Jeg er 165cm høy, har små pupper og brede skuldre. Har litt hofter, men alikevel smale ben. Om det hjelper dere å visualisere meg bedre.

Håper virkelig noen andre omvendte trekanter her inne kan komme med litt klestips, og gjerne linke til favoritt klærne sine. Jeg har dessverre null peiling på klær, syns alle kler seg så fint, men jeg klarer ikke å kle meg selv... «flaut»... 

Anonymkode: 7373f...00d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unngå klær som fremhever skuldrene, feks har skulderputer eller puffermer. Ville brukt nokså tettsittende, enkle overdeler uten mye mønster ol. Bruk mørke farger på overkroppen og lysere på underkroppen. Tror også du kler overdeler/jakker med dyp v-hals.

Anonymkode: cda8d...756

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

brede skuldre. Har litt hofter,

Er hoftene din omtrent samme bredde som skuldrene, eller er skuldrene tydelig bredere enn hoftene dine?

Anonymkode: 4078e...c68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt over jakke til løse bukser, jeg ville unngått løse bukser. Jeg ser ihvertfall gigantisk ut i dem. Hele kroppen virker da like bred som skuldrene. Siden jeg har slanke ben bruker jeg mer tettsittende bukser, men gjerne med bootcut eller litt videre ben nederst for å balansere. Stor overkropp bør også brytes opp med utringninger. Hvis det virker for nakent kan du ha en singlet under.

Anonymkode: 46692...f05

AnonymBruker
Skrevet

Du kan trøste deg med at vi norske kvinner er kjent for våre brede skuldre og sterke rygg. Du er langt fra alene. 

Unngå dill på skuldrene. 

Mener Trinni og Susanne hadde en episode om dette her i Norge. 

Anonymkode: 17b7f...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...