AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Hva er det kuleste og/eller fineste lokalet du har vært i/kunne tenke deg for bryllup i Oslo, eller nær Oslo? Vi planlegger bryllup sommeren 2022 eller 2023 og er på leting etter lokaler med plass til rundt 70-80stk. Da vi er litt kresne er det mye som ikke er aktuelt. Stikkord på hva vi ser etter: (regner ikke med å få alle ønsker oppfylt) - Urbant og/eller retro (funkis) stil. Mur, stål, glass, store vinduer, kule farger, fine former, tøff arkitektur etc. - Gjerne fin utsikt. Takterrasse/høyt oppe er fint. - Gjerne mulighet for å være både inne og ute. Velkomstdrink ute og middag inne f.eks. - Plass til fest, dans og liveband. Stikkord på hva vi IKKE vil ha: - Grendehus-stil eller hytte-stil a la Frognerseteren. Furupanel, peis og elgtrofe på veggen. - «Innestengte» lokaler uten utsikt eller store vinduer. Følelsen av å sitte i en «bunkers» under middagen. Vi er villige til å tenke litt utenfor boksen for å komme nærmere det vi ønsker oss. Kanskje har du vært på fest eller i bryllup på et skikkelig unikt lokale? Da vil jeg gjerne høre dine tips. 🤩 Anonymkode: bde96...83b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Har vært på selskap her, og digget takterrassen https://www.stratos.as/bryllup Anonymkode: c4c1b...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Ikke nødvendigvis mitt førstevalg, men det høres ut som Ekebergrestauranten treffer mange av dine kriterier? Anonymkode: c2f0c...ce3 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har vært på selskap her, og digget takterrassen https://www.stratos.as/bryllup Anonymkode: c4c1b...8ec AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke nødvendigvis mitt førstevalg, men det høres ut som Ekebergrestauranten treffer mange av dine kriterier? Anonymkode: c2f0c...ce3 Takk! Begge disse er aktuelle kandidater, og stemmer veldig bra med den stilen vi ser for oss. Utfordringen med Stratos er at det er planlagt stengt etter årets sesong. 😔 Ekebergrestauranten oppfyller absolutt mange kriterier for oss. Men har fått noen indikasjoner på at det «koster mer enn det smaker», uten at jeg har hørt noen mer konkrete erfaringer enn det. Anonymkode: bde96...83b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Ingierstrand bad Anonymkode: d75fd...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Eller Dronningen Anonymkode: d75fd...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 "Taket" på Steen & Strøm. Anonymkode: 4e172...c73 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Månefisken er innestengt, men ellers veldig kult. Du får innestengtfølelse på en god måte.Ingen vinduer. Muligheter for å være ute rett ved Akerselva. Hvalstrand Bad er fint, riktignok i Asker, det samme er Strand restaurant, har vært i flere bryllup der- Mulig Posthallen har noe? Anonymkode: 7af4e...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 Så mange gode forslag! Tusen takk! ❤️ Mange av disse har vi sett på og vurdert, og det viser jo bare at dere har forstått hva vi er ute etter. Jeg skriver en liten kommentar på hver enkelt. Kanskje det kan være til hjelp for flere. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingierstrand bad Anonymkode: d75fd...8ef Disse lokalene ser kjempefine ut. Vi har i utgangspunktet utelukket det fordi beliggenheten er så usentral. Vi ville i så fall tilbudt transport inn til Oslo på kvelden/natta, men hvis man vil hjem før det så går det ingen kollektivtransport der ute. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eller Dronningen Anonymkode: d75fd...8ef Denne har skikkelig fin beliggenhet. 🤩 Dessverre blir innsiden litt for «klubbhus» tror jeg. AnonymBruker skrev (8 timer siden): "Taket" på Steen & Strøm. Anonymkode: 4e172...c73 Denne har vi sett på. Skikkelig kule lokaler, og absolutt noe vi kunne gått for. Dessverre leier de ikke ut til selskaper under 100 gjester. 😔 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Festningen? Anonymkode: bbe70...52e Denne har vi ikke sett så mye på. Super beliggenhet. Skal gjøre litt research her. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Månefisken er innestengt, men ellers veldig kult. Du får innestengtfølelse på en god måte.Ingen vinduer. Muligheter for å være ute rett ved Akerselva. Hvalstrand Bad er fint, riktignok i Asker, det samme er Strand restaurant, har vært i flere bryllup der- Mulig Posthallen har noe? Anonymkode: 7af4e...ef9 Månefisken har en stil som vi virkelig liker. Og fin beliggenhet. Men det er nettopp dette med «innestengt»-følelsen som du nevner. Det store rommet har vel kanskje en form for vinduer ut, men jeg er redd det rommet er for stort. Ingenting dreper stemningen mer enn et overdimensjonert lokale. 😅 Men jeg skal se litt nærmere på det. Hvalstrand bad og Strand holder vi på å sjekke ut. Absolutt aktuelle. Posthallen tror jeg kanskje har sluttet med lokalutleie, men skal sjekkes. Igjen: tusen takk for veldig mange gode innspill. Flere vi har sett på tidligere, men det gjør ingenting, og kanskje andre kan få noen gode ideer også. Dere er veldig inne på mange av tingene vi er ute etter her. Anonymkode: bde96...83b
Kalde bønner Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Ingeniørenes Hus? Vi bestemte oss for et annet sted, men det var en god nr 2. Mulighet for å lufte seg på takterrassen også. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 https://urban-garden.no https://lageretevent.no Dette er en times tid utenfor Oslo, så da må dere h overnatting også eller sette opp buss så skjønner det er langt men er veldig kult Anonymkode: 927cd...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Ingierstrand bad. La folk ta taxi om de vil hjem på ukurante tidspunkt. Altså folk har bryllup over flere dager der gjester betaler for hotell, en taxitur er ingenting. Anonymkode: 39313...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Restaurant Lanternen på Bygdøy. Anonymkode: 50ca0...40d 1
Kjetil E Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 21.26): Hva er det kuleste og/eller fineste lokalet du har vært i/kunne tenke deg for bryllup i Oslo, eller nær Oslo? Vi planlegger bryllup sommeren 2022 eller 2023 og er på leting etter lokaler med plass til rundt 70-80stk. Da vi er litt kresne er det mye som ikke er aktuelt. Stikkord på hva vi ser etter: (regner ikke med å få alle ønsker oppfylt) - Urbant og/eller retro (funkis) stil. Mur, stål, glass, store vinduer, kule farger, fine former, tøff arkitektur etc. - Gjerne fin utsikt. Takterrasse/høyt oppe er fint. - Gjerne mulighet for å være både inne og ute. Velkomstdrink ute og middag inne f.eks. - Plass til fest, dans og liveband. Stikkord på hva vi IKKE vil ha: - Grendehus-stil eller hytte-stil a la Frognerseteren. Furupanel, peis og elgtrofe på veggen. - «Innestengte» lokaler uten utsikt eller store vinduer. Følelsen av å sitte i en «bunkers» under middagen. Vi er villige til å tenke litt utenfor boksen for å komme nærmere det vi ønsker oss. Kanskje har du vært på fest eller i bryllup på et skikkelig unikt lokale? Da vil jeg gjerne høre dine tips. 🤩 Anonymkode: bde96...83b Et sted som faller meg inn er båtsportens hus på Kalvøya utenfor Sandvika. Men der er det kjempestore vinduer og flott utsikt inn mot Kadettangen og Sandvika. Det ligger helt i strandkanten og har plass til opptil 150 pers. https://www.foodoccasion.no/Batsportens-Hus Endret 1. mai 2021 av Kjetil E 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 1 hour ago, Kjetil E said: Et sted som faller meg inn er båtsportens hus på Kalvøya utenfor Sandvika. Men der er det kjempestore vinduer og flott utsikt inn mot Kadettangen og Sandvika. Det ligger helt i strandkanten og har plass til opptil 150 pers. https://www.foodoccasion.no/Batsportens-Hus Vi giftet oss der i august i fjor, og kan virkelig anbefale både lokalet og Foodoccation (cateringselskapet)! Helt fantastisk solnedgang på Kalvøya om man er heldig med været (som vi var 😍), og alle gjestene synes maten var like fantastisk! 😊 Anonymkode: 467a5...ad7 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 9.35): Så mange gode forslag! Tusen takk! ❤️ Mange av disse har vi sett på og vurdert, og det viser jo bare at dere har forstått hva vi er ute etter. Jeg skriver en liten kommentar på hver enkelt. Kanskje det kan være til hjelp for flere. Disse lokalene ser kjempefine ut. Vi har i utgangspunktet utelukket det fordi beliggenheten er så usentral. Vi ville i så fall tilbudt transport inn til Oslo på kvelden/natta, men hvis man vil hjem før det så går det ingen kollektivtransport der ute. Denne har skikkelig fin beliggenhet. 🤩 Dessverre blir innsiden litt for «klubbhus» tror jeg. Denne har vi sett på. Skikkelig kule lokaler, og absolutt noe vi kunne gått for. Dessverre leier de ikke ut til selskaper under 100 gjester. 😔 Denne har vi ikke sett så mye på. Super beliggenhet. Skal gjøre litt research her. Månefisken har en stil som vi virkelig liker. Og fin beliggenhet. Men det er nettopp dette med «innestengt»-følelsen som du nevner. Det store rommet har vel kanskje en form for vinduer ut, men jeg er redd det rommet er for stort. Ingenting dreper stemningen mer enn et overdimensjonert lokale. 😅 Men jeg skal se litt nærmere på det. Hvalstrand bad og Strand holder vi på å sjekke ut. Absolutt aktuelle. Posthallen tror jeg kanskje har sluttet med lokalutleie, men skal sjekkes. Igjen: tusen takk for veldig mange gode innspill. Flere vi har sett på tidligere, men det gjør ingenting, og kanskje andre kan få noen gode ideer også. Dere er veldig inne på mange av tingene vi er ute etter her. Anonymkode: bde96...83b Man kan gjøre store lokaler hyggelige også. Vi hadde 90-100 gjester og 1000 kvm gulvareal. Vi gjorde slik at vi hadde «soner». En ganske stor del gikk til bordene til middagen (vi brukte runde bord, det tar en del plass), noe gikk til kake- og gavebord, en stor del til dansegulv, et hjørne til baren, bandet trengte sitt osv. Det føltes aldri ut som et stort, tomt gulv. Anonymkode: 55843...79e 1
Lønnesirup01 Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 (endret) Takterasse/utsikt gjør det litt vanskelig, da Oslo som by har begrenset med utsiktsposter, og mange av dem er tradisjonelle restauranter. Et alternativ er å rett og slett ta kontakt med en restaurant og be om å reservere den til bryllupet. Selv om de ikke averterer for bryllup, så er de som regle åpne for det. Å stenge en hel restaurant for en kveld kan virke voldsomt, men er egentlig ikke dyrere enn et typisk bryllupslokale. Dere kan f.eks. ringe Ling Ling på Tjuvholmen og se om dere kan reservere den for en kveld, eller restauranten på The Thief. Dere kan også sjekke med restaurantene nedenfor Akershus festning; Solsiden og Skur 33. Endret 7. mai 2021 av Lønnesirup01 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #20 Skrevet 7. mai 2021 Månefisken, men litt «innestengt». Villa malla Hønse lovisas hus Akerhus festning det er et lokale med store fine vinduer ut mot akerselva som er fabrikk og kult på Lilleborg i Oslo (vsa det andre teater) vet ik hva det heter Anonymkode: 0fcc1...b01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå