AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Jeg sluttet på p-pillene for noen måneder siden da jeg var plaget med bivirkninger. Jeg og kjæresten tenkte at det skulle gå bra å hoppe av i svingen, men nå sitter jeg her altså med en positiv test. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, han har jo ikke kommet inni meg en eneste gang.. Hva gjør jeg nå. Jeg vet heller ikke hvor langt jeg er på vei, hvordan finner jeg ut det? Hvis jeg bestiller meg time til abort, hvordan vet de hvor langt jeg er på vei? Vet ikke helt når jeg hadde siste mens da den har vært uregelmessig og rar etter jeg sluttet på p-piller. Hva skjer hvis jeg bestiller time og det viser seg at jeg er 13 uker på vei? Jeg har ikke turt å fortelle kjæresten det enda, jeg er redd for hvordan han vil reagere, og jeg er redd for at han har lyst til å beholde barnet og kanskje kan komme til å påvirke meg til å gjøre det samme. Jeg er 28 år, student, bor i en knøttliten leilighet og er overhodet ikke klar for å ta vare på noe barn ennå. Samtidig så har jeg jo lyst på barn en gang i fremtiden... Jeg har vært fryktelig dum, trodde at det skulle MYE til å bli gravid ved å "hoppe av i svingen". Anonymkode: 9124b...13e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Hjelpes, er det virkelig mulig. Ring sykehuset i morgen og forklar situasjonen, de tar deg inn til ultralyd. Du bør få deg en time hos legen som kan forklare deg elementær prevensjon, slik man lærer ungdom. Anonymkode: 43959...d60 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Ta kontakt med nærmeste kvinneklinikk/gynekologisk poliklinikk. De vil hjelpe deg med alt dette. Fastlege kan også hjelpe. https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/til-deg-som-vurderer-abort/ Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: 6e39e...69f 1
Hjulvisp Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 (endret) Pust inn, pust ut, dette går bra 🥰 Årsaken til at du kan bli gravid til tross for at han ikke hr kommet inni deg er at det kan komme såkalt precum før han kommer. Helt umiddelbart kan du kjøpe digital test fra clearblue med ukesindikator, da får du noe informasjon om hvor mange uker det er. Enten får du vite at det er tidlig, eller at det er minst 3 uker siden eggløsning. Får du 3+ aner du likevel ikke hvor langt du er. Så kan du i morgen følge rådene i kommentaren over (ab69f) , når telefonene åpner. Amathea kan vel ringes til enhver tid for å lufte tanker og prate, om du trenger. Ville selv fortalt til kjæresten, da det gir mulighet for å gå gjennom valg sammen fremover. Lykke til 💞 Endret 26. april 2021 av Godis 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sluttet på p-pillene for noen måneder siden da jeg var plaget med bivirkninger. Jeg og kjæresten tenkte at det skulle gå bra å hoppe av i svingen, men nå sitter jeg her altså med en positiv test. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, han har jo ikke kommet inni meg en eneste gang.. Hva gjør jeg nå. Jeg vet heller ikke hvor langt jeg er på vei, hvordan finner jeg ut det? Hvis jeg bestiller meg time til abort, hvordan vet de hvor langt jeg er på vei? Vet ikke helt når jeg hadde siste mens da den har vært uregelmessig og rar etter jeg sluttet på p-piller. Hva skjer hvis jeg bestiller time og det viser seg at jeg er 13 uker på vei? Jeg har ikke turt å fortelle kjæresten det enda, jeg er redd for hvordan han vil reagere, og jeg er redd for at han har lyst til å beholde barnet og kanskje kan komme til å påvirke meg til å gjøre det samme. Jeg er 28 år, student, bor i en knøttliten leilighet og er overhodet ikke klar for å ta vare på noe barn ennå. Samtidig så har jeg jo lyst på barn en gang i fremtiden... Jeg har vært fryktelig dum, trodde at det skulle MYE til å bli gravid ved å "hoppe av i svingen". Anonymkode: 9124b...13e Dette går nok helt fint Jeg fikk også, som ung student, plutselig en positiv test i hånda etter en skikkelig teit,fæl og kjapp ONS der vi både brukte kondom og jeg tok angrepillen og jeg var helt sikker på at han ikke hadde kommet i meg, og jeg fikk helt panikk! Ikke bry deg om de sure folka over her, ulykker skjer! Noen blir veldig lett gravide også. Jeg var ikke i byen jeg hadde fastlege i på det tidspunktet, så jeg dro rett på sykehuset i det testen viste positiv og ventet til en lege på legevakten hadde tid til å ta meg inn. Jeg ble derfra henvist videre til abort, over helga. Man kan helt sikkert ta kontakt for å få time direkte til aktuell avdeling også. Først var det time til ultralyd, der de fant ut hvor langt jeg var på vei. Så fikk jeg informasjon om hvordan medisinsk abort utføres også fikk jeg første pillen. Siden jeg var alene så skulle jeg gjennomføre aborten på sykehuset dagen etter og det gikk helt fint. Hvis du er over 12 uker og allikevel ønsker abort må saken din legges frem for en nemd. Men snakk med kjæresten din! Ta ham med på hele prosessen. Du skal ikke måtte stå i det alene! Han er faktisk delaktig i dette han også og må også ta ansvar. Om dere finner ut at dere vil beholde så kommer det også til å ordne seg helt fint Anonymkode: f84b0...894 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette går nok helt fint Jeg fikk også, som ung student, plutselig en positiv test i hånda etter en skikkelig teit,fæl og kjapp ONS der vi både brukte kondom og jeg tok angrepillen og jeg var helt sikker på at han ikke hadde kommet i meg, og jeg fikk helt panikk! Ikke bry deg om de sure folka over her, ulykker skjer! Noen blir veldig lett gravide også. Jeg var ikke i byen jeg hadde fastlege i på det tidspunktet, så jeg dro rett på sykehuset i det testen viste positiv og ventet til en lege på legevakten hadde tid til å ta meg inn. Jeg ble derfra henvist videre til abort, over helga. Man kan helt sikkert ta kontakt for å få time direkte til aktuell avdeling også. Først var det time til ultralyd, der de fant ut hvor langt jeg var på vei. Så fikk jeg informasjon om hvordan medisinsk abort utføres også fikk jeg første pillen. Siden jeg var alene så skulle jeg gjennomføre aborten på sykehuset dagen etter og det gikk helt fint. Hvis du er over 12 uker og allikevel ønsker abort må saken din legges frem for en nemd. Men snakk med kjæresten din! Ta ham med på hele prosessen. Du skal ikke måtte stå i det alene! Han er faktisk delaktig i dette han også og må også ta ansvar. Om dere finner ut at dere vil beholde så kommer det også til å ordne seg helt fint Anonymkode: f84b0...894 Takk! Litt roligere nå. Jeg er faktisk mest redd for at han skal ønske å beholde barnet og jeg ikke, derfor en liten del av meg vurderer å ta abort uten at han vet det. Selv om jeg vet at han hadde blitt forbanna om han fant ut at jeg tok abort bak hans rygg. Så jeg må vel si det til han. Det som stresser meg også er at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, så føler at jeg ikke har tid til å tenke på dette heller. Kjæresten min kommer fra et land der abort er strengt forbudt, så er litt redd for hvilket syn han har på saken. Vi har vært naive og dumme. Jeg visste jo at å hoppe av i svingen ikke er trygg prevensjon, men jeg trodde det var fordi det er vanskelig for mannen å kontrollere det, mente å ha hørt at precum ikke inneholder sædceller. Må vel begynne på prevensjon igjen da etter hvert, men problemet var at med p-piller forsvant all sexlyst og jeg var knusk tørr nedentil, og generelt ustabil i humøret, merket STOR forskjell da jeg sluttet. Ser jo at kondom heller ikke er trygt, og jeg har selv opplevd flere ganger at kondomet har sprukket. Anonymkode: 9124b...13e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om dere finner ut at dere vil beholde så kommer det også til å ordne seg helt fint Hvordan kan du si det? Anonymkode: 43959...d60 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Litt roligere nå. Jeg er faktisk mest redd for at han skal ønske å beholde barnet og jeg ikke, derfor en liten del av meg vurderer å ta abort uten at han vet det. Selv om jeg vet at han hadde blitt forbanna om han fant ut at jeg tok abort bak hans rygg. Så jeg må vel si det til han. Det som stresser meg også er at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, så føler at jeg ikke har tid til å tenke på dette heller. Kjæresten min kommer fra et land der abort er strengt forbudt, så er litt redd for hvilket syn han har på saken. Vi har vært naive og dumme. Jeg visste jo at å hoppe av i svingen ikke er trygg prevensjon, men jeg trodde det var fordi det er vanskelig for mannen å kontrollere det, mente å ha hørt at precum ikke inneholder sædceller. Må vel begynne på prevensjon igjen da etter hvert, men problemet var at med p-piller forsvant all sexlyst og jeg var knusk tørr nedentil, og generelt ustabil i humøret, merket STOR forskjell da jeg sluttet. Ser jo at kondom heller ikke er trygt, og jeg har selv opplevd flere ganger at kondomet har sprukket. Anonymkode: 9124b...13e Du må bare si det til ham - abort skal du ikke måtte gjennom alene. Det kan være smertefullt, og du blør ganske lenge etterpå, noen får også komplikasjoner, så det er en dum ting å skulle skjule forven kjæreste. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan kan du si det? Anonymkode: 43959...d60 Det er jo sant. Tenk på hvor mange i verden hver dag som får barn uten at det er planlagt! At man er student, har liten leilighet er ikke et stort hinder i det store og hele Anonymkode: f84b0...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå