AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Jeg sluttet på p-pillene for noen måneder siden da jeg var plaget med bivirkninger. Jeg og kjæresten tenkte at det skulle gå bra å hoppe av i svingen, men nå sitter jeg her altså med en positiv test. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, han har jo ikke kommet inni meg en eneste gang.. Hva gjør jeg nå. Jeg vet heller ikke hvor langt jeg er på vei, hvordan finner jeg ut det? Hvis jeg bestiller meg time til abort, hvordan vet de hvor langt jeg er på vei? Vet ikke helt når jeg hadde siste mens da den har vært uregelmessig og rar etter jeg sluttet på p-piller. Hva skjer hvis jeg bestiller time og det viser seg at jeg er 13 uker på vei? Jeg har ikke turt å fortelle kjæresten det enda, jeg er redd for hvordan han vil reagere, og jeg er redd for at han har lyst til å beholde barnet og kanskje kan komme til å påvirke meg til å gjøre det samme. Jeg er 28 år, student, bor i en knøttliten leilighet og er overhodet ikke klar for å ta vare på noe barn ennå. Samtidig så har jeg jo lyst på barn en gang i fremtiden... Jeg har vært fryktelig dum, trodde at det skulle MYE til å bli gravid ved å "hoppe av i svingen". Anonymkode: 9124b...13e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Hjelpes, er det virkelig mulig. Ring sykehuset i morgen og forklar situasjonen, de tar deg inn til ultralyd. Du bør få deg en time hos legen som kan forklare deg elementær prevensjon, slik man lærer ungdom. Anonymkode: 43959...d60 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Ta kontakt med nærmeste kvinneklinikk/gynekologisk poliklinikk. De vil hjelpe deg med alt dette. Fastlege kan også hjelpe. https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/til-deg-som-vurderer-abort/ Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: 6e39e...69f 1