AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Trenger hjelp til å lande på type hekk, ønsker; - vintergrønn/ikke løvfellende - helst ikke giftig - skjermer for innsyn - lite vedlikehold - trives solrikt, tidvis tørt på Romerike - liten hage, så ønsker ikke en så bred hekk Har du noen forslag bedre enn tuja smaragd?? Anonymkode: 99c54...d81
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Tuja er dødsstygt da! Alt annet enn tuja! Slår et slag for bambus! Eneste den ikke har på listen din er at den feller noe løv om våren, men den er vintergrønn og møter alle de andre kriteriene dine. Vokser kjempe fort, så kan fint kjøpe en litt billigere/lavere hekk og la den vokse seg til. Anonymkode: ce13d...d35 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Skal plante laurbærhekk nå, verdt å sjekke ut? Anonymkode: 7e322...603
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Jeg planlegger å plante Laurbærhegg, synes den er veldig fin Varianten Etna er hardfør, får bær på høsten som ikke er spiselige men heller ikke giftige Anonymkode: fc807...174 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Ts her, takk for tips! Sjekket ut laurbærhegg, men får opp at den er tilpasset h3, og siden jeg bor på h4, så kan det bli litt vanskelige vekstforhold for den? Bambus vokser fort ja, og dermed økt behov for beskjering og vedlikehold desverre. Andre forslag? Anonymkode: 99c54...d81
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Vi er egentlig veldig fornøyd med vår hekk i tuja i lignende forhold, jeg skjønner at folk syntes den er kjedelig, men den er jo populær av en grunn, den fyller liksom krava. Ellers ville jeg også foreslå laurbærhegg. Noen fler forslag her: https://www.hekkplanterdirekte.no/eviggroenne-hekker.html Anonymkode: 19ef3...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her, takk for tips! Sjekket ut laurbærhegg, men får opp at den er tilpasset h3, og siden jeg bor på h4, så kan det bli litt vanskelige vekstforhold for den? Bambus vokser fort ja, og dermed økt behov for beskjering og vedlikehold desverre. Andre forslag? Anonymkode: 99c54...d81 Vokser ikke fortere enn tuja, som du selv foreslo. Anonymkode: ce13d...d35
Blålilla Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 Vi har buksbom, og den er det utrolig lite jobb med.Klipper den 1-2 ganger i sesongen, ellers klarer den seg. Vokser til en viss høyde, så stopper den.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Hva med liguster? Anonymkode: 67c02...48b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 8.47): Tuja er dødsstygt da! Alt annet enn tuja! Slår et slag for bambus! Eneste den ikke har på listen din er at den feller noe løv om våren, men den er vintergrønn og møter alle de andre kriteriene dine. Vokser kjempe fort, så kan fint kjøpe en litt billigere/lavere hekk og la den vokse seg til. Anonymkode: ce13d...d35 Det er vel ingen som planter tjua hekk fordi det er pent, men fordi den vokser fort og gir lite innsyn. Dessuten må jeg innrømme at jeg ikke har sett en hekk jeg synes er pen.. Så lenge hekken er trimmet og grønn så er det jo ikke noe jeg tenker på. Men det er absolutt stygt når folk ikke trimmer hekken og den gror i alle retninger, det er stygt. Anonymkode: 3befa...193 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå