Goggen18 Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Det er jo opplagt ikke det. Barnet er barnets kropp og ingen annens. Merkelig dette at bare fordi barnet er inne i kvinnen, så har hun en uovertruffen rett til å ta livet av det som hun måtte ønske. Men hvorfor stoppe med barnet i magen? Utifra den samme feministiske drapslogikken så kan man jo like gjerne drepe barn som allerede er født. Barn klarer seg jo heller ikke på egenhånd uten solid backup fra mor (og gjerne en drøss med andre). Barn krever penger, omsorg, plass, ressurser og tid. Hvorfor går ikke feministene i tog for å kreve at kvinner har en fødselsrett (knis) til å drepe fødte barn óg? 19
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Kan de ikke bare avstå fra sex om de ikke liker konsekvensene? Er jo det menn blir fortalt når de må bli fedre mot sin vilje.
Goggen18 Skrevet 26. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2021 RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden): Kan de ikke bare avstå fra sex om de ikke liker konsekvensene? Er jo det menn blir fortalt når de må bli fedre mot sin vilje. Nei, det går ikke, fordi det innebærer at kvinner behandles på lik linje med menn, og det er jo ikke dét feminisme handler om. 4
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 1 minutt siden, Goggen18 said: Nei, det går ikke, fordi det innebærer at kvinner behandles på lik linje med menn, og det er jo ikke dét feminisme handler om. Åja ett sett med regler for menn og ett sett med regler for kvinner gotcha
likestilling Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Goggen18 skrev (9 minutter siden): Det er jo opplagt ikke det. Barnet er barnets kropp og ingen annens. Merkelig dette at bare fordi barnet er inne i kvinnen, så har hun en uovertruffen rett til å ta livet av det som hun måtte ønske. Men hvorfor stoppe med barnet i magen? Utifra den samme feministiske drapslogikken så kan man jo like gjerne drepe barn som allerede er født. Barn klarer seg jo heller ikke på egenhånd uten solid backup fra mor (og gjerne en drøss med andre). Barn krever penger, omsorg, plass, ressurser og tid. Hvorfor går ikke feministene i tog for å kreve at kvinner har en fødselsrett (knis) til å drepe fødte barn óg? Uten å ta noe videre stilling til abortspørsmålet, ja, du har jo rett. Hvis det var så enkelt som "min kropp" kan man heller ikke argumentere mot abort rett før fødsel, eller etter for den saks skyld... For å flytte argumentet ditt litt; hvor mange av de som sier "kvinners kropp, kvinners valg!" er for abort i 8. måned? Ganske sikker på at de fleste plutselig ikke mener det samme da... 4
CAPS LOCK Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 Offerrollen er vanskelig å imøtegå. De velger seg derfor offerrollen til tross for at det er barnet som er offeret for en abort 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 Og det er det jo kun feministene som mener... liksom 🙄 Anonymkode: a1b29...a40 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: 11b8c...6cd Hvorfor 🙄? Det er jo et godt spørsmål, selv om det blir enda bedre om man snakker om abort like før termin, da er det jo det samme, bare på en glidende skala... Man trenger ikke å være ubetinget mot abort for å se at "min kropp, mitt valg!" ikke er et holdbart argument i seg selv... Anonymkode: b1ec8...855 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 Goggen18 skrev (6 minutter siden): Nei, det går ikke, fordi det innebærer at kvinner behandles på lik linje med menn, og det er jo ikke dét feminisme handler om. Kan du ikke være så snill å lese deg litt opp på hva feminisme handler om før du gulper opp utsagn som dette? Anonymkode: 95065...e47 13
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 RehabilitertIncel skrev (7 minutter siden): Kan de ikke bare avstå fra sex om de ikke liker konsekvensene? Nei, for da får vi kjeft på kvinneguiden om at vi er altfor kresne og ikke har noen empati med single menn som ikke får sex og /eller familie. Nå må dere bestemme dere; skal vi ha sex med dere eller ikke? Dersom det blir barn, er det faktisk begges ansvar. At kvinnen bestemmer er en selvfølge siden barnet vokser inni hennes kropp. Hadde det gått an å plukke barnet ut og legge deg i mannens kropp i stedet så han kunne ta valget om å bære det frem og ta vare på det (eller adoptere det bort), så hadde sikkert aborttallene vært nesten nede på null. Eller? Anonymkode: 2aa9c...b9a 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 Det er juss og norsk lov som regulerer dette. Ufødte barn har ikke juridiske rettigheter og det vern fødte barn har. Fra fødselstidspunktet nyter fosteret samfunnets fulle lovfestede vern. Anonymkode: f9fe9...19f 4
Gjest Tamsi Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 Fordi fosteret tærer på kvinnens kropp. Tar av hennes ressurser før hennes egen kropp får bruke næring, senker immunforsvaret, kan skade henne alvorlig i enkelte tilfeller. Og legger en masse føringer for hva hun kan gjøre og ikke gjøre.
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei, for da får vi kjeft på kvinneguiden om at vi er altfor kresne og ikke har noen empati med single menn som ikke får sex og /eller familie. Nå må dere bestemme dere; skal vi ha sex med dere eller ikke? Dersom det blir barn, er det faktisk begges ansvar. At kvinnen bestemmer er en selvfølge siden barnet vokser inni hennes kropp. Hadde det gått an å plukke barnet ut og legge deg i mannens kropp i stedet så han kunne ta valget om å bære det frem og ta vare på det (eller adoptere det bort), så hadde sikkert aborttallene vært nesten nede på null. Eller? Anonymkode: 2aa9c...b9a Slapp helt av jeg er i frivillig sølibat for jeg er ikke villig til å ta risikoen med å gjøre en kvinne gravid Men jeg mener kvinner burde avstå fra sex om de ikke får den forpliktelsen de krever
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 Tamsi skrev (Akkurat nå): Fordi fosteret tærer på kvinnens kropp. Tar av hennes ressurser før hennes egen kropp får bruke næring, senker immunforsvaret, kan skade henne alvorlig i enkelte tilfeller. Og legger en masse føringer for hva hun kan gjøre og ikke gjøre. Og de fleste som skriver sånne tråder som dette, er egentlig ikke opptatt av det ufødte liv heller. De er bare opptatt av å finne stadig nye argumenter for hvorfor kvinner, spesielt feminister, er fæle mennesker. Anonymkode: 2aa9c...b9a 20
likestilling Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er juss og norsk lov som regulerer dette. Ufødte barn har ikke juridiske rettigheter og det vern fødte barn har. Fra fødselstidspunktet nyter fosteret samfunnets fulle lovfestede vern. Anonymkode: f9fe9...19f Det hadde vært bedre om TS heller snakket om abort rett før termin, da har man ikke dette skillet lenger og kan diskutere "min kropp, mitt valg!". For øvrig er vel ikke spørsmålet hva som er lov og ikke, men moralen i det? Altså; er det så enkelt som at kvinner kan bestemme fordi det er "deres kropp", og når blir det eventuelt ikke det, i løpet av svangerskapet? Jeg er ikke nødvendigvis mot abort bare så det er sagt, men at man skal rettferdiggjøre det med "MIN kropp" er jo ganske søkt. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #17 Skrevet 26. april 2021 RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden): Slapp helt av jeg er i frivillig sølibat for jeg er ikke villig til å ta risikoen med å gjøre en kvinne gravid Så fint, da er du med på å redusere aborttallene. Sammen med de aller fleste kvinner. Anonymkode: 2aa9c...b9a 4
likestilling Skrevet 26. april 2021 #18 Skrevet 26. april 2021 Tamsi skrev (3 minutter siden): Fordi fosteret tærer på kvinnens kropp. Tar av hennes ressurser før hennes egen kropp får bruke næring, senker immunforsvaret, kan skade henne alvorlig i enkelte tilfeller. Og legger en masse føringer for hva hun kan gjøre og ikke gjøre. Støtter du abort i siste uke av svangerskapet? Eventuelt frem til uke 40 for å ta noe? 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #19 Skrevet 26. april 2021 Goggen18 skrev (22 minutter siden): Det er jo opplagt ikke det. Barnet er barnets kropp og ingen annens. Merkelig dette at bare fordi barnet er inne i kvinnen, så har hun en uovertruffen rett til å ta livet av det som hun måtte ønske. Men hvorfor stoppe med barnet i magen? Utifra den samme feministiske drapslogikken så kan man jo like gjerne drepe barn som allerede er født. Barn klarer seg jo heller ikke på egenhånd uten solid backup fra mor (og gjerne en drøss med andre). Barn krever penger, omsorg, plass, ressurser og tid. Hvorfor går ikke feministene i tog for å kreve at kvinner har en fødselsrett (knis) til å drepe fødte barn óg? Men kvinnen har rett til å bestemme hva som skjer med hennes kropp Anonymkode: a979c...2e9 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #20 Skrevet 26. april 2021 Hvor finner man disse særs radikale feministene dine? Anonymkode: 45e20...140 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå