AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Del Skrevet 26. april 2021 Hei! Jeg har to fine barn, men jeg har alltid ønsket meg tre barn. Mannen ønsker kun 2 barn, og slik har det alltid vært. Likevel kjenner jeg daglig på et tomrom, jeg vet det er idiotisk, fordi jeg er heldig som har to, men likevel kjennes det vanskelig ut. Følelsen har blitt ytterligere styrket etter at to av mine beste venninner annonserte at de ventet nr 3. Jeg er så glad på deres vegne, men skulle så gjerne ønske jeg kunne vært med på det samme. Noen som har kjent på de samme følelsene? Går det over noen gang. Har hatt denne følelsen i 2-3 år nå.. Anonymkode: 49ab7...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. april 2021 #2 Del Skrevet 26. april 2021 Trøst deg med at det er veldig mye enklere med to barn (praktisk sett). Mye er lagt opp til to barn. Biler, ferier, matkasser og mye annet. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Del Skrevet 26. april 2021 Brunello skrev (27 minutter siden): Trøst deg med at det er veldig mye enklere med to barn (praktisk sett). Mye er lagt opp til to barn. Biler, ferier, matkasser og mye annet. Ja, det er jo sant Anonymkode: 49ab7...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 26. april 2021 #4 Del Skrevet 26. april 2021 Hva skal dere med et tredje barn? Først og fremst ulemper ved det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Del Skrevet 26. april 2021 Just now, norw said: Hva skal dere med et tredje barn? Først og fremst ulemper ved det. Akkurat det er vel individuelt. Anonymkode: 91d70...f0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 26. april 2021 #6 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat det er vel individuelt. Anonymkode: 91d70...f0c Hva mener du med det? Jeg har ikke snakket med veldig mange om hvorfor de vil ha 3+ barn, men rent logisk er det jo best med to. Unngår enebarn og tre eller flere innebærer jo bare mer styr, mindre frihet, økte kostnader. Fremstår som et irrasjonelt ønske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Del Skrevet 26. april 2021 norw skrev (2 minutter siden): Hva mener du med det? Jeg har ikke snakket med veldig mange om hvorfor de vil ha 3+ barn, men rent logisk er det jo best med to. Unngår enebarn og tre eller flere innebærer jo bare mer styr, mindre frihet, økte kostnader. Fremstår som et irrasjonelt ønske. Har tre og har ikke merket dette Anonymkode: 708d5...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Skrevet 26. april 2021 #8 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Det må være lov å lengte etter flere barn uten at noen skal mene det er feil eller teit. Selv lengter jeg etter barn nr. 2, og vet mine barnløse venner mener det blir for dumt å lengte etter et barn til man aldri får når man allerede har ett barn. Det vil alltid være noen som mener det du gjør er feil. Be dem ta seg en bolle! Jeg hadde satt alle fordeler med to barn (inklusiv hva det vil si for parforholdet) opp mot ulempene av et tredje. Jeg tror den viktigste forskjellen for en som deg (som ønsker flere barn), er at mannen ville dratt fra deg. Da sitter du der da, med en oppløst familie. Er det tredje barnet verdt det? Hvis nei, så må man starte sorgprosessen og til slutt kommer aksept. Vondt? Ja. Men livet er litt vondt noen ganger. Ønsker deg lykke til! Endret 26. april 2021 av Phoenix 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #9 Del Skrevet 26. april 2021 Rart underforum å poste dette på, når man allerede har to barn. Anonymkode: a44fb...4c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 26. april 2021 #10 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har tre og har ikke merket dette Anonymkode: 708d5...682 Det er egentlig enkel matematikk, men mange får det jo til å fungere. Jeg ser bare ingen fordeler ved å ha tre barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #11 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Rart underforum å poste dette på, når man allerede har to barn. Anonymkode: a44fb...4c5 Hvorfor det? Er vel mange her inne som har flere barn?:) Anonymkode: 49ab7...c60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor det? Er vel mange her inne som har flere barn?:) Anonymkode: 49ab7...c60 Ok. Trodde dette var for dem som var inne i prøving, eller som var ufrivillig barnløse. Tenkte at siden ts ikke er noen av delene at tråden hadde passet bedre under «samliv og kjærlighetsrelasjoner», for eksempel. Anonymkode: a44fb...4c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Del Skrevet 26. april 2021 Jeg forstår at det er et savn, og dette er en gigantisk brannfakkel, MEN noe av det beste du kan gjøre for miljøet er faktisk å unnlate å få et barn mer. "By far the biggest ultimate impact is having one fewer child, which the researchers calculated equated to a reduction of 58 tonnes of CO2 for each year of a parent’s life" https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children Anonymkode: ba1a5...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Del Skrevet 26. april 2021 1 hour ago, norw said: Hva mener du med det? Jeg har ikke snakket med veldig mange om hvorfor de vil ha 3+ barn, men rent logisk er det jo best med to. Unngår enebarn og tre eller flere innebærer jo bare mer styr, mindre frihet, økte kostnader. Fremstår som et irrasjonelt ønske. Fordi fordelene veier opp for ulempen, og da er det plutselig først og fremst fordeler med å ha tre barn. Alle har ikke dine preferanser. Anonymkode: 91d70...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #15 Del Skrevet 26. april 2021 Jeg kjenner meg litt igjen. Vi har to, og jeg skulle veldig gjerne opplevd det å få barn én gang til, og fått en flokk på tre, men det er helt uaktuelt for mannen. Jeg ser flere av argumentene han har for det godt, og tror det mest fornuftige i vår situasjon er å stoppe på to. Det er heller ikke sikkert det er mulig for oss å få flere, vi er ikke så fruktbare. Men den følelsen av at det er vemodig er der uansett. For meg er det egentlig helt ok å kjenne på det vemodet, og la det få lov å være der. Jeg er ferdig med babytid for alltid, den delen av livet mitt er slutt. Og jeg syns det er litt trist, sånn er det bare. For meg hjelper det ikke så mye å tenke på fordelene med å ha to barn, da begynner jeg bare å argumentere mot meg selv og tenke at alt det fine med to er like fint med tre. Men det hjelper å fokusere på følelsen av takknemlighet over de to fantastiske barna vi fikk. Vi var ufrivillig barnløse et par år før vi fikk den første, og jeg har også vært singel og redd for å aldri treffe en å stifte familie med. Så selv om jeg har hatt en forestilling om at det jeg aller helst ønsket meg var en flokk med tre eller fire barn, har jeg vært utrolig heldig. Jeg tenker også på at vi har det veldig fint nå og jeg kan ikke vite sikkert at nr. tre ikke hadde "veltet lasset". Anonymkode: b7eb5...a58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 26. april 2021 #16 Del Skrevet 26. april 2021 norw skrev (2 timer siden): Hva mener du med det? Jeg har ikke snakket med veldig mange om hvorfor de vil ha 3+ barn, men rent logisk er det jo best med to. Unngår enebarn og tre eller flere innebærer jo bare mer styr, mindre frihet, økte kostnader. Fremstår som et irrasjonelt ønske. En ønsker vel å få det tredje barnet av mange av de samme grunnene som en ønsket seg det første barnet? Det å få barn er jo i seg selv et irrasjonalt ønske, all den tid barn fører til mer styr, mindre frihet og økte kostnader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #17 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner meg litt igjen. Vi har to, og jeg skulle veldig gjerne opplevd det å få barn én gang til, og fått en flokk på tre, men det er helt uaktuelt for mannen. Jeg ser flere av argumentene han har for det godt, og tror det mest fornuftige i vår situasjon er å stoppe på to. Det er heller ikke sikkert det er mulig for oss å få flere, vi er ikke så fruktbare. Men den følelsen av at det er vemodig er der uansett. For meg er det egentlig helt ok å kjenne på det vemodet, og la det få lov å være der. Jeg er ferdig med babytid for alltid, den delen av livet mitt er slutt. Og jeg syns det er litt trist, sånn er det bare. For meg hjelper det ikke så mye å tenke på fordelene med å ha to barn, da begynner jeg bare å argumentere mot meg selv og tenke at alt det fine med to er like fint med tre. Men det hjelper å fokusere på følelsen av takknemlighet over de to fantastiske barna vi fikk. Vi var ufrivillig barnløse et par år før vi fikk den første, og jeg har også vært singel og redd for å aldri treffe en å stifte familie med. Så selv om jeg har hatt en forestilling om at det jeg aller helst ønsket meg var en flokk med tre eller fire barn, har jeg vært utrolig heldig. Jeg tenker også på at vi har det veldig fint nå og jeg kan ikke vite sikkert at nr. tre ikke hadde "veltet lasset". Anonymkode: b7eb5...a58 Takk for fint svar. Kan jeg spørre om hvor gamle barna er. Her er de 6 og 8 og jeg føler aldersgapet uansett begynner å bli litt stort Anonymkode: 49ab7...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #18 Del Skrevet 26. april 2021 Har dere økonomi til tre barn? Tenker en minimum inntekt på 700 000,- per voksen. Anonymkode: 3843b...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #19 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tre og har ikke merket dette Anonymkode: 708d5...682 Støtter denne. Nå gikk jeg fra ett til tre da😊 Anonymkode: faaa2...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #20 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har dere økonomi til tre barn? Tenker en minimum inntekt på 700 000,- per voksen. Anonymkode: 3843b...50f Hei! Kjenner mange som har tre barn med lavere inntekt enn det, men vi har god økonomi, så det er ikke en problemstilling:) Anonymkode: 49ab7...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå