AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Del Skrevet 26. april 2021 Jeg har nettopp begynt på Mysimba, fikk avslag på blåresept enda legen var sikker på at jeg ville få det. Vektmessig er jeg innafor, men må da ha tilleggssykdom. Jeg har forskjellige diagnoser, men er ikke sikker på hva legen førte opp. Noen her som har fått Mysimba på blå resept og på hvilket grunnlag. Ellers så fungerer tablettene fra første dag, sulten er kraftig redusert og det er lettere å spise et greit kaloriunderskudd. Anonymkode: d84a4...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Del Skrevet 26. april 2021 Det var ment som et spørsmål.. noen her som har fått godkjent Mysimba og på hvilket grunnlag? Anonymkode: d84a4...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Del Skrevet 26. april 2021 Les deg opp på Welbutrin og sammenlikn innholdet på de to. Du kan like gjerne få det i stede for Mysimba, men 1/10 av prisen. Eneste forskjellen er at Mysimba inneholder naltrekson. Vi reagerer alle forskjellig på naltrekson, men da jeg gikk på det (kun det) gikk jeg opp mye på kort tid. Nå bruker jeg Welbutrin og det holder apetitten nede. Anonymkode: 4517f...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Del Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les deg opp på Welbutrin og sammenlikn innholdet på de to. Du kan like gjerne få det i stede for Mysimba, men 1/10 av prisen. Eneste forskjellen er at Mysimba inneholder naltrekson. Vi reagerer alle forskjellig på naltrekson, men da jeg gikk på det (kun det) gikk jeg opp mye på kort tid. Nå bruker jeg Welbutrin og det holder apetitten nede. Anonymkode: 4517f...d5c Takk! Anonymkode: 411a0...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Del Skrevet 27. april 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Les deg opp på Welbutrin og sammenlikn innholdet på de to. Du kan like gjerne få det i stede for Mysimba, men 1/10 av prisen. Eneste forskjellen er at Mysimba inneholder naltrekson. Vi reagerer alle forskjellig på naltrekson, men da jeg gikk på det (kun det) gikk jeg opp mye på kort tid. Nå bruker jeg Welbutrin og det holder apetitten nede. Anonymkode: 4517f...d5c Eh.. nei. Jeg har gått på welbrutin i 4år nå, pga depresjon. Har likevel klart å legge på meg 10kg. så det fungerer ikke slik. Mysibma har heller ikke så mye welbrutin i seg, men det er sammenhengen mellom virkestoffene som påvirker sult følelsen i hjernen. Ikke welbrutin alene, den tvinger hjernen til å produsere mer lykkehormonet isteden for å tilføre dem kunstig. så kanskje det er du som må lese deg opp? Høres ut for meg at har slitt med en mild depresjon = overspising men nå som den er under kontroll så har du normal matlyst placebo er en fin ting.. Anonymkode: 40f18...4c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 27. april 2021 #6 Del Skrevet 27. april 2021 Mysimba koster ca 1100 i måneden. Jeg har spart det inn og vel så det for jeg er helt sluttet å kjøpe snop og snacks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 27. april 2021 #7 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg fikk Mysimba på blå resept på grunn av blodsukkeret mitt og vekta. Men hos meg hjalp det IKKE. Jeg ble ikke mindre sulten og den rotet til psyken min skikkelig i tillegg til at jeg ble skikkelig svimmel. Så jeg sluttet og er ikke mer sulten enn tidligere. Hvis det hjelper på deg er det veldig bra, men vær obs på bivirkningene. Jeg og legen ble sammen enige om at de tablettene ikke var noe jeg skulle bruke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Del Skrevet 27. april 2021 Linazer skrev (1 time siden): Mysimba koster ca 1100 i måneden. Jeg har spart det inn og vel så det for jeg er helt sluttet å kjøpe snop og snacks Det er jo en kjekk måte å se det på! Anonymkode: 411a0...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Del Skrevet 27. april 2021 Wit skrev (5 timer siden): Jeg fikk Mysimba på blå resept på grunn av blodsukkeret mitt og vekta. Men hos meg hjalp det IKKE. Jeg ble ikke mindre sulten og den rotet til psyken min skikkelig i tillegg til at jeg ble skikkelig svimmel. Så jeg sluttet og er ikke mer sulten enn tidligere. Hvis det hjelper på deg er det veldig bra, men vær obs på bivirkningene. Jeg og legen ble sammen enige om at de tablettene ikke var noe jeg skulle bruke. Har ingen bivirkninger foreløpig etter ei uke, og er ikke sulten. Bmi er 35,8 så lurte på hva som skulle til av tilleggsdiagnoser, siden jeg fikk avslag. Synd de ikke fungerte for deg, og blir psyken forandret til det verre, så er det hverfall riktig å slutte. Håper det går greit for deg nå da. Anonymkode: d84a4...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eh.. nei. Jeg har gått på welbrutin i 4år nå, pga depresjon. Har likevel klart å legge på meg 10kg. så det fungerer ikke slik. Mysibma har heller ikke så mye welbrutin i seg, men det er sammenhengen mellom virkestoffene som påvirker sult følelsen i hjernen. Ikke welbrutin alene, den tvinger hjernen til å produsere mer lykkehormonet isteden for å tilføre dem kunstig. så kanskje det er du som må lese deg opp? Høres ut for meg at har slitt med en mild depresjon = overspising men nå som den er under kontroll så har du normal matlyst placebo er en fin ting.. Anonymkode: 40f18...4c7 Du prater vås. Mysimba inneholder ikke Welbutrin, Welbutrin er navnet på legemiddelet det er snakk om. Mysimba inneholder naltrekson og bupropionhydroklorid. Welbutrin inneholder sistenevnte. Kanskje du tar en tbl, da er ikke innholdet av bupropionhydroklorid så høyt, men tar du to, som er mange gjør, inneholder de bare litt mindre enn Mysimba som normalt er fire tbl daglig etter økning. Jeg kunne skrevet tallene her, men du kan sjekke det selv på felleskatalogen. Sammenlikne innholdet. At du la på deg betyr ikke at alle gjør det. Les bivirkninger, det er vanlig å bli kvalm, da mister man matlysten. Men ingen reagerer likt på legemidler, men her har medisinene nesten samme innhold av bupropionhydroklorid. Ikke bland inn placebo, dette er virkestoffer som mange reagerer kraftig på, noen blir ogsp syke av Mysimba og Welbutrin, og kan ikke bruke det. En annen ting, du vet ikke en dritt om min psykiske helse, så ikke uttal deg om det. Anonymkode: 4517f...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Del Skrevet 27. april 2021 Vet du ikke spør om dette, men jeg vil gjerne støtte opp om @Wit oppfordring om å følge med på evt. bivirkninger. Jeg gikk på Mysimba i 3 mnd, og har fått hjerterytmeforstyrrelser av dem. Er jo overkommelig, men det er skremmende og ikke særlig gøy likevel. Når det er sagt, så går det jo bra for de aller fleste som tar dem-og jeg håper du får god effekt av dem fortsatt uten bivirkninger ☺️ Anonymkode: 3c767...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Del Skrevet 27. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du prater vås. Mysimba inneholder ikke Welbutrin, Welbutrin er navnet på legemiddelet det er snakk om. Mysimba inneholder naltrekson og bupropionhydroklorid. Welbutrin inneholder sistenevnte. Kanskje du tar en tbl, da er ikke innholdet av bupropionhydroklorid så høyt, men tar du to, som er mange gjør, inneholder de bare litt mindre enn Mysimba som normalt er fire tbl daglig etter økning. Jeg kunne skrevet tallene her, men du kan sjekke det selv på felleskatalogen. Sammenlikne innholdet. At du la på deg betyr ikke at alle gjør det. Les bivirkninger, det er vanlig å bli kvalm, da mister man matlysten. Men ingen reagerer likt på legemidler, men her har medisinene nesten samme innhold av bupropionhydroklorid. Ikke bland inn placebo, dette er virkestoffer som mange reagerer kraftig på, noen blir ogsp syke av Mysimba og Welbutrin, og kan ikke bruke det. En annen ting, du vet ikke en dritt om min psykiske helse, så ikke uttal deg om det. Anonymkode: 4517f...d5c du hadde ikke fått welbrutin som slanke middel når det et antidepressiva Jeg er klar over det er snakk om virkestoffet i welbrutin slik det er skrevet over, mysimba effekten kommer ikke av det virkestoffet alene, det funker pga sammensetningen. Les deg opp på studier av mysimba og hva det gjør med hjernen. du kan ikke seriøst mene at man skal bruke welbrutin som slanke middel for man blir kvalmen dermed mister matlysten ? Er du klar over hvor mange medisiner som har det som bivirkning ? + det er veldig vanlig at antidepressiva gir kvalme i oppstartsfasen. Det er også individuelt hva man tåler, jeg har aldri opplevd kvalme med welbrutin men andre typer har jeg det. Anonymkode: 40f18...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): du hadde ikke fått welbrutin som slanke middel når det et antidepressiva Jeg er klar over det er snakk om virkestoffet i welbrutin slik det er skrevet over, mysimba effekten kommer ikke av det virkestoffet alene, det funker pga sammensetningen. Les deg opp på studier av mysimba og hva det gjør med hjernen. du kan ikke seriøst mene at man skal bruke welbrutin som slanke middel for man blir kvalmen dermed mister matlysten ? Er du klar over hvor mange medisiner som har det som bivirkning ? + det er veldig vanlig at antidepressiva gir kvalme i oppstartsfasen. Det er også individuelt hva man tåler, jeg har aldri opplevd kvalme med welbrutin men andre typer har jeg det. Anonymkode: 40f18...4c7 Jeg er ferdig med å skrive i denne tråden nå. Jeg håper og tror TS får den hjelpen hun trenger av legen sin. Anonymkode: 4517f...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du ikke spør om dette, men jeg vil gjerne støtte opp om @Wit oppfordring om å følge med på evt. bivirkninger. Jeg gikk på Mysimba i 3 mnd, og har fått hjerterytmeforstyrrelser av dem. Er jo overkommelig, men det er skremmende og ikke særlig gøy likevel. Når det er sagt, så går det jo bra for de aller fleste som tar dem-og jeg håper du får god effekt av dem fortsatt uten bivirkninger ☺️ Anonymkode: 3c767...2d3 Takk! Anonymkode: d84a4...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #15 Del Skrevet 27. april 2021 Tillegsdiagnoser står oppført , bare Google Anonymkode: e82a1...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå