AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Hei! Jeg skulle gjerne hatt hjelp av noen med utenfra perspektiv da jeg holder på å bli gal av å tenke gjennom dette selv. Jeg er i et forhold, som jeg har vært i de siste 5 årene, hvor vi store deler har hatt avstandsforhold, men likevel stått veldig sterkt som et par. Vi er begge i sene 20 årene. Jeg bor egentlig i en storby hvor jeg har en vanlig jobb, med en normal årslønn på 500 000 som jeg begynte i i fjor, han bor i en liten bygd hvor han selv er kommer fra og driver for seg selv og har de siste årene hatt en årslønn rundt 5 mill. Da vi møttes for 5 år siden var begge vi studenter. Jeg ante ikke at bedriften hans ville gå så bra, og hadde regnet med vi skulle bli boende i byen hvor jeg har alt av familie og venner, som viktig for meg. Jeg har alltid sett for meg et liv med de godt inkludert i hverdagen min. Men ettersom han gjorde det så bra i jobben sin, sier han at vi må bo i denne lille bygden, jeg var ekstremt skeptisk, men sa at vi kunne forsøke for at vi skulle fortsette å vøre sammen. Jeg har forsøkt det nå når jeg har mulighet til hjemmekontor under korona, men trives ikke da jeg ikke har noen venner eller familie, og han er mye opptatt med jobb. Tidligere har jeg ikke tenkt at det gjør noe at han er opptatt med jobb, ettersom jeg er flink å finne på ting med venner og familie, men å være med familie og min venner blir altså ikke mulig ved å bo her. Jeg har prøvd å snakke med han om at jeg ikke trives med å bo her, men da viser han ingen forståelse, og mener at jeg må skjønne at vi må bo her når der går så bra med hans jobb. Jeg har innsett av vi har veldig ulike prioriteringer da han mener at jobb er viktigst og jeg mener at venner og familie er viktigs, selvfølgelig kan dette ha noe med at inntekten hans er betraktelig høyere enn min. Han mener da at jeg må skjønne at jobb er viktigst, når man er i hans posisjon. Og jeg kan selvfølgelig skjønne at han ikke vil gi fra seg den inntekten der, og at det føles viktig. Men for min del får jeg jo ingenting igjen for det, det han tjener går rett til dyre ting til seg selv og aksjer og fond da han vil få mest mulig ut av pengene sine. Vi deler alle utgifter og kostnader likt, og kjøper våre egne ting. Likevel forventer han at jeg tar med av matlaging og kjøkkenarbeid, mens han da gjør «guttting» som å fikse på hus osv. Jeg er veldig glad i han og kan ikke se for meg et liv uten han, men opplever at forskjellene mellom oss begynner å bli veldig store da han tjener så mye som han gjør og ikke vil dele noe. I hverdagen kjeder jeg meg mye da jeg ikke har venninner å finne på ting med mens han jobber, og jeg merker at jeg får mindre og mindre livsgnist av å ikke ha småting i hverdagen å se frem til. Jeg begynner å merke at jeg blir mer og mer sur over at han får viljen sin, ved at jeg bor på et sted jeg ikke vil bo på, for at han skal tjene penger til seg selv. Han mener at jeg vil trives bedre når vi får barn, for da blir også jeg mer opptatt, men jeg har ikke lyst å få barn før jeg føler meg sikker. Jeg er redd for at jeg blir sittende alene mye med barna mens han jobber, og at jeg må ta fleste av utgiftene med det ettersom jeg er kvinnen, og ikke minst at jeg mister alt det sosiale jeg trives med å ha livet mitt, med å være låst til dette stedet. Jeg føler at jeg har det som best når det skjer litt sosialt og man har gode venner rundt seg, noe jeg opplever at jeg mister her. Burde jeg gjøre det slutt og flytte eller burde jeg holde på kjæresten min som er en flott mann som jeg er utrolig trygg på og glad i? Anonymkode: 7d82e...b52
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Har du mulighet til å få deg jobb i nærheten av der han bor? Er ofte lettere å få seg et nettverk om man jobber der. Hvor langt unna din by er det? Mye som spiller inn her.. Anonymkode: eae65...039
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Jeg hadde glatt prioritert å flytte til der venner og familie er. Denne fyren prioriterer penger fremfor deg, og deler ikke engang. Tar han i ett tak i det hele tatt når det gjelder husarbeid og matlagning? Hvis ikke, hadde det vært nok en grunn til å gjøre det slutt. Tenk deg om dere går var , han jobber mye og driver med det han syns er gøy, mens du må sitte hjemme ned barn og husarbeid. Ser du for deg et slikt liv med en såppas skjevfordeling når det gjelder barn og husarbeid? Hvis nei, da har du svaret ditt. Flytt hjem Anonymkode: e2b09...728 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Dump denne fyren! Ser for meg at dere skal kjøpe første barnevogna til babyen deres, og så må du betale halvparten..... Nei, han får kose seg med millionene sine. Jeg ville helt klart bodd der jeg trives med venner og familie! ❤️ Anonymkode: c03f6...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Du kommer til å angre om du får barn alene på dette stedet, alene da han er lite til stede. Dra hjem før det er for sent. Anonymkode: 20821...e4e
regine Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Han tjener masse penger - til SEG SELV. Han viser ingen forståelse for din situasjon eller dine ønsker og krav. Han forventer (!) at du tar alt av husarbeid = du skal være hans gratis husholderske. Han får fortsette å bo der han har venner og nettverk - du skal miste alle dine. Nei, TS, dette er ingen bra mann som du skal prioritere over dine egne behov. Hvorfor er det så viktig for deg at han har det bra og samtidig så lite viktig at du har det bra? For du har det jo ikke bra i situasjonen du er i nå. Jeg tror du må tenke gjennom hva som er viktig for DEG og så ha det som utgangspunkt. For DEG er familie og venner og nettverk viktig - det kan du glemme hvis du skal bo i bygda hans. For DEG er det viktig at dere deler på husarbeid (for ja, det er det, din tid er mer verdt enn at du skal være gratis husholderske for en voksen mann), slik at du også kan treffe venner/driver med hobbier/gjøre ting DU setter pris på. For DEG er det viktig at dere er et «team» - dvs at dere hjelper og støtter hverandre, mens det virker som det for han er viktigst at HAN får det som han vil. Uavhengig av dine behov. Dere skal BEGGE ha det bra i forholdet - ikke bare han. Og du har det åpenbart ikke bra slik det er nå, og når det er sånn allerede nå, så vil det ikke bli bedre. Og du - slutt å ta unna alt husarbeidet, krev at han deler på det. Du burde, i mine øyne, også kreve skjevdeling av daglige utgifter - i praksis så sponser jo du han når dere deler likt på alle slike utgifter. Vær snill med deg selv og hør på deg selv, ikke tro at ting blir bedre om du bare «holder ut». De gjør ikke det. Du vil ikke bli låst til et sted du ikke vil bo med barn og dårlig råd, fordi forholdet røyk og så måtte du bli boende pga barna.......
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 Er det ingen mulighet for at han kan flytte med firmaet sitt?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Hvorfor skrive så mye? Han forventer at du tar alt av husarbeid og matlaging. Der hadde det vært brudd for meg. Anonymkode: 8c301...b19 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Han der hadde jeg gått ifra. Han er jo en skikkelig egoist. Anonymkode: 055ac...b76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå