AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Har inntrykk av at de fleste raser ned i vekt etter fødsel uten å gjøre noe særlig innsats. Det er ikke tilfelle her. Fødte for snart 7 mnd siden, har gått ned 13-14 kg, men mangler fortsatt 8-9 kg til startvekt. Går mye trilleturer og spiser vanlig, men har bare gått ned 0 - 1 kg i mnd etter de første månedene. Skal begynne å legge litt mer innsats i det nå, og håper å være til startvekt når baby er 1 år. Er det oppnålig? Ammer litt, men bare et par ganger daglig. Dere som ikke raste ned i vekt, hvordan så deres vektnedgang ut? Måtte dere jobbe hardt og lenge for å gå ned? Anonymkode: 2f750...b06 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 6 mnd siden fødsel her, og jeg startet ikke å gå ned (utenom det som forsvant med selve fødselen, så klart) før babyen var 3 mnd. Har siden da gått ned 5 kg. Jeg mangler bare et par kilo til startvekt da, men jeg spiser vel egentlig en del mindre en dagsbehovet mitt og det går tregt. Anonymkode: 9dbff...05f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Har man spist på seg masse ekstra kilo, vil de selvfølgelig ikke forsvinne på magisk vis. Anonymkode: 7dfa2...6e2 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Gikk ned ca 6kg etter fødsel.. de resterende 15 satt bom fast. Brukte ca 3 år. Anonymkode: fc59d...e39
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har inntrykk av at de fleste raser ned i vekt etter fødsel uten å gjøre noe særlig innsats. Det er ikke tilfelle her. Fødte for snart 7 mnd siden, har gått ned 13-14 kg, men mangler fortsatt 8-9 kg til startvekt. Går mye trilleturer og spiser vanlig, men har bare gått ned 0 - 1 kg i mnd etter de første månedene. Skal begynne å legge litt mer innsats i det nå, og håper å være til startvekt når baby er 1 år. Er det oppnålig? Ammer litt, men bare et par ganger daglig. Dere som ikke raste ned i vekt, hvordan så deres vektnedgang ut? Måtte dere jobbe hardt og lenge for å gå ned? Anonymkode: 2f750...b06 Jeg gikk ned til startvekten iløpet av noen få uker. Men så la jeg på meg mange kilo igjen i permisjonstiden. Rett og slett pga kostholdet mitt. Jeg innså det ikke da, men jeg spise altfor mye. Anonymkode: 57b73...c22
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 2 år siden fødsel, mangler fortsatt 10 kg til startvekt. Det har gått litt og litt men ekstremt sakte.. la på meg 30 kg! Anonymkode: 957f2...435
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gikk ned til startvekten iløpet av noen få uker. Men så la jeg på meg mange kilo igjen i permisjonstiden. Rett og slett pga kostholdet mitt. Jeg innså det ikke da, men jeg spise altfor mye. Anonymkode: 57b73...c22 Dette gjorde jeg og 😑 Anonymkode: 9a9b4...784
lolcatz Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Jeg måtte telle kalorier (med Lifesum-appen) og trene systematisk.. Ble veldig overrasket over hvor høyt kalori-inntak jeg faktisk hadde. Med noen enkle grep reduserte jeg det betydelig. Gikk ned 14 kg på 6 mnd. Du kan absolutt nå målvekt innen barnet er 12 mnd TS. Følte meg så fresh! Men skal ikke si at det bare var enkelt heller assa, var litt mer sulten enn vanlig, og ble litt deppa av å spise lett-ost og agurk haha. Ungen var 15 mnd når jeg nådde målvekt og fant samtidig ut at jeg var gravid igjen haha. Tenkte før at neste gang jeg blir gravid skal jeg ikke hive innpå, men være forsiktig med mat. Og trene. Viser seg at kroppen ikke var enig. Kvalme, ulvehunger, sliten og slapp. Man må bare ta hensyn til gravid-kroppen. Er mye mer avslappet til at jeg legger på meg nå, for jeg vet jeg kan jobbe det bort etterpå!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Jeg raste ned i vekt I graviditeten (kvalme ) og veide så vidt noen kilo mer som høygravid enn før graviditet. I perioden etter fødsel, mens jeg ammet, hadde jeg derimot et veldig behov for å spise masse, hele tiden. Og særlig kaloritett mat. Gikk opp i vekt gjennom hele ammeperioden, og veide mer ett år etter fødsel enn som høygravid. Jeg måtte sette inn store kostholdsendringer og starte med mye trening, for å klare å bli kvitt vekten igjen etter ammeperioden var over. (Endte med å ta det etter at jeg var ferdig med å få barn.) Det krevde ganske mye fokus og energi å gå ned i vekt, og jeg orket ikke å gjøre dette samtidig med å ha små barn og sove lite/dårlig. Anonymkode: 5fee3...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå