Gå til innhold

Hvordan lager dere nachos?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:) 

Anonymkode: 911d8...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier bare å kjøpe det i butikken. Virker sykt stress å lage det fra scratch

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Antisvindleren said:

Pleier bare å kjøpe det i butikken. Virker sykt stress å lage det fra scratch

Personlig synes jeg det er noe av det letteste man kan lage, omtrent havregrøt eller pasta med saus fra krukke 😅

Jeg steker litt løk og deretter tar oppi karbonadedeig og oppkuttet sopp, jeg tar tacokrydder (med litt og litt vann av gangen, for å sørge for at det ikke blir for rennende) og jeg liker å blande inn litt bønner og litt linser inn samtidig (jeg er lat og bruker disse fra pappkartong) og helt til slutt tar jeg oppi oppkuttet paprika i små biter, raspet gulrot og eventuelle andre grønnsaker jeg ønsker. Jeg prøver å lure så mye variasjon som mulig inn i retter som dette fordi man ikke kan smake forskjellen. 

I en ildfast form dekker jeg bunnen med tortillachips, deretter slenger jeg på et lag av karbonademixen som laget over, og et lite lag med revet ost, deretter samme greia igjen. Tortillachips, kjøttmix, ost. Som regel får jeg to lag av hver, jeg foretrekker å ikke ha mer enn dét. 

Serverer med guacamole, salsa og en frisk salat med mye tomat og agurk. 

Anonymkode: 9ac14...f6a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Steker vegandeig sammen med løk, salsa og hjemmelaga tacokrydder. Blander inn bønner og tomater. Legger et lag med first price tortillachips med ost, den er himmelsk god. Så et lag med deiga. Gjentar chips og deig til vi er tomme for deig. Legger på et lag ost og herligheten skal vere i ovnen til osten er godt brun og sprø. Serverer med guacamole, creme fraishe(syns det er så godt!) og en salat ved siden av. Nå fikk jeg lyst på nachos!

Anonymkode: 8a2c0...08a

Skrevet

Kjøttdeig med tacopulver og mais, legges lagvis med tortillachips, bønner, og skivede sorte oliven. Ost og purre på toppen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nachos i bånn.

Karbonadedeig, taco-krydder, mais, løk og hakkede tomater stekes og has oppå chips’en. Ost på toppen.

Salsa og guacamole til. 

Anonymkode: 3f514...ede

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nachos i bunn med krydra kjøttdeig, mais, jalapenos, tomat og paprika her. Ost på toppen og salat ved siden av.

Anonymkode: f9e7c...47e

• Liker 1
Skrevet

Vi legger lagvis tortillachips, krydret kjøttdeig, litt mais, mild salsasaus og en boks hakket tomat. Noen ganger stekt løk. Ost på toppen. Serveres med rømme, salat og avokado😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personlig synes jeg det er noe av det letteste man kan lage, omtrent havregrøt eller pasta med saus fra krukke 😅

Jeg steker litt løk og deretter tar oppi karbonadedeig og oppkuttet sopp, jeg tar tacokrydder (med litt og litt vann av gangen, for å sørge for at det ikke blir for rennende) og jeg liker å blande inn litt bønner og litt linser inn samtidig (jeg er lat og bruker disse fra pappkartong) og helt til slutt tar jeg oppi oppkuttet paprika i små biter, raspet gulrot og eventuelle andre grønnsaker jeg ønsker. Jeg prøver å lure så mye variasjon som mulig inn i retter som dette fordi man ikke kan smake forskjellen. 

I en ildfast form dekker jeg bunnen med tortillachips, deretter slenger jeg på et lag av karbonademixen som laget over, og et lite lag med revet ost, deretter samme greia igjen. Tortillachips, kjøttmix, ost. Som regel får jeg to lag av hver, jeg foretrekker å ikke ha mer enn dét. 

Serverer med guacamole, salsa og en frisk salat med mye tomat og agurk. 

Anonymkode: 9ac14...f6a

Er DET det noe av det enkleste du kan lage?? 😂😂😂

Enkle nachos:

Åpne posen med nacho chips og hell oppi ildfast form

Strø på raspet ost

Varm opp og spis, evt med salsa og rømme.

Anonymkode: b6a26...4f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Steker kjøttdeig, har i taco krydder og litt vann, blander sammen.

Legger ut nacho chips, er singel, så bruker øyemål på hvor mye jeg kommer til å spise. Har på så mye kjøttdeig jeg vil ha, kan hende jeg tar på litt mais om jeg føler for det. Revet ost på toppen. I ovnen til osten er smeltet, men ikke blitt brun og crispy. Tar ut, og nyter 👌🏻

Anonymkode: 9d995...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt chipsen ved siden av jeg, altså ikke inn i ovnen. Har kjøttdeigblandingen med løk og sopp i en ildfast form, også ost oppå der, inn til gratinering i ovnen. Så legger jeg bit for bit oppå en chips.

Anonymkode: 6e5a3...03a

AnonymBruker
Skrevet

Pappa hadde tex-mex restaurant før i tiden, og her er hvordan de serverte den(og som jeg lager den i dag):

tortillachips på en tallerken, strø over ost og gratinerer.

Når det er ferdig, har jeg oppå tacokrydret kjøttdeig eller karbonadedeig, purre, paprika, salsa og rømme. 

Har gjerne også bønner i kjøttblandingen eller under chipsen. 

en av mine favoritter til helgemiddagen🤩

Anonymkode: 03831...980

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rødløk, vårløk, chilibønner, paprika, cherrytomater, karbonadedeig, tacokrydder. 

Blander forskjellige smaker på chipsen, raspet ost og fetaost. 

Steker chipsen for seg selv med ost siden da blir den ikke bløt av kjøttmiksen.

Har rømme, salsa, guacamole, ostedipp ved siden av. 

Tar 15 minutter å lage 🙂

Anonymkode: 48b28...027

Skrevet

Steker kjøttdeig og har i tacopulver. Har det i en ildfast form, Blander sammen creme fraiche og tacosausen, og bland dette sammen med kokt pasta penne.

Har det så over kjøttdeigen. 

Så stikker jeg nachos ned i blandinga, tett i tett. Strør over revet ost, og gratinerer i ovnen. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Nachochips (gjerne med ost), karbonadedeig med hakket løk og tacokrydder. Mais, vårløk, paprika og chilli på toppen. Legger chips og kjøtt i lag, litt ost mellom lagene og en god del på toppen. Men lar det være en kant rundt med kun chips. Synes det er godt med litt sprøtt også. Serverer med tomatsalsa, rømme og guacamole.

Anonymkode: 711a1...e4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lager pulled beef eller pulled chicken i slow cocker, varierer krydderblanding og saus ganske mye. 

Legger så nachosene i ytterkant på en langpanne, kjøttet i midten, innimellom bønner, og mais. Har over en gulost+cheddarmiks. Gratinerer i ovnen.

Varierer topping. Gjerne hakket tomat+vårløk+koriander+avokado. 

Serveres med guacemole og rømme. 

Anonymkode: 67b91...dae

• Liker 1
Skrevet

Legger nachochips i bunnen, har over smeltet cheddar og revet gulost, gratinerer det i ovnen. 
Så har jeg over det jeg føler for. Kan være alt fra bare litt vårløk, rødløk og salsa til kjøttdeig og hele pakka. Går jeg for sistnevnte så topper jeg gjerne med med litt ost og kjører det i ovnen noen minutter til

AnonymBruker
Skrevet

Vi lager den nesten som lasagne. Altså lagvis chips og kjøttdeig, før vi avslutter med ost. Kjøttdeigen består av mexicana pizzafyll (gjør den veldig saftig, og sausete), mais, paprika, ananas og jalapeño. Så har vi rømme, guacamole og ekstra chips ved siden av.

Anonymkode: 403a8...dc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Loaded veggie nachos som Live har snakket så mye om på lørdagsrådet. Med bønner, paprika, reddik, vårløk, koriander, mango. Ligger film ute på Facebook hvis man søker loaded veggie nachos. Utrolig godt! 

Anonymkode: 2751c...2f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser vanligvis ikke nachos til middag, men mer som snacks.

Da er oppskriften veldig enkel - nachos + jalapenos + ost.

Serveres med rømme og most avocado (gidder vanligvis ikke lage guac eller salsa når jeg bare slenger sammen snack til meg selv)

Legger ett lag nachos spredd møysommelig utover på et ildfast fat, og er nøye med å få ost på hver eneste chips :) 

En gang i blant har jeg refried beans og mais på. Tacokrydret kjøttdeig eller chili con carne om jeg har rester.

Anonymkode: e0c8d...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...