AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Hei, jeg lurer litt på dette med diverse uvaner mens man er gravid. Jeg er nesten 5 uker på vei, og nylig funnet ut at jeg er gravid. Jeg drikker cola hver dag, mellom 0,5-1 L kanskje, samt at jeg snuser. En snus boks varer i 2 dager ca, noen ganger lengre. Jeg drikker ikke kaffe, men en energi drikk et par ganger i uken kanskje. Ellers et normalt variert kosthold. Hva tenker dere om dette temaet? Jeg tenker jo at jeg burde sluttet med snus og cola, men det er jo lettere og tenke enn og gjøre. Min plan er ikke å kutte alt på en gang, men gradvis trappe ned det jeg klarer. Det er jo litt fyfy i dagens samfunn og ikke gjøre alt korrekt, men mange som har uvaner som ikke er så lett og bryte, å det bør man akseptere fremfor og kritisere, og heller komme med gode vell mente råd 😊 Anonymkode: 67e2e...287
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Nå vet jeg ikke hvor planlagt denne graviditeten var for deg, men jeg kuttet ned/sluttet å drikke kaffe da jeg startet å prøve. For mye koffein øker sannsynligheten for spontanabort. Det er lett å kamuflere dette som "uvaner", men det er faktisk skadelig for barnet (og deg, men det er en annen sak). Som forelder setter man sitt barns behov først. https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet Ville tatt dette opp med lege eller jordmor hvis du ønsker mer informasjon om det. Anonymkode: 18177...17b 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Du har ikke vurdert nikotinfri snus? Anonymkode: 76ea6...2a8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Du burde absolutt kutte ut snusen! De andre tingene går greit nok, energidrikken kan du jo kanskje begrense. Snakk med jordmor😊 Anonymkode: 63899...036 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 Har snust i mange år. Gikk over til onico når jeg ble gravid uten noe problem i heletatt. Vil virkelig anbefale dette da den er både tobakk og nikotinfri. Er nå 23 uker på vei og snuser onico fortsatt. Hadde ikke klart meg uten følelsen av å ha noe i leppa. Anonymkode: 17a3d...18f 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei, jeg lurer litt på dette med diverse uvaner mens man er gravid. Jeg er nesten 5 uker på vei, og nylig funnet ut at jeg er gravid. Jeg drikker cola hver dag, mellom 0,5-1 L kanskje, samt at jeg snuser. En snus boks varer i 2 dager ca, noen ganger lengre. Jeg drikker ikke kaffe, men en energi drikk et par ganger i uken kanskje. Ellers et normalt variert kosthold. Hva tenker dere om dette temaet? Jeg tenker jo at jeg burde sluttet med snus og cola, men det er jo lettere og tenke enn og gjøre. Min plan er ikke å kutte alt på en gang, men gradvis trappe ned det jeg klarer. Det er jo litt fyfy i dagens samfunn og ikke gjøre alt korrekt, men mange som har uvaner som ikke er så lett og bryte, å det bør man akseptere fremfor og kritisere, og heller komme med gode vell mente råd 😊 Anonymkode: 67e2e...287 Du skulle kuttet snusen før du ble gravid. Så utrolig uansvarlig av deg å snuse i graviditeten.. Anonymkode: c0015...0a3 5
Marai Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 Du burde slutte med energi drikker , da de fleste inneholder koffein- som kan gjøre at barnet ditt kan få kolikk ^^⁰
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 Har selv brukt snus i flere år, og omtrent lik mengde som deg. Jeg slutta når jeg fant ut jeg var gravid, og gikk over til onico første 3 mnder. Det er utrolig uansvarlig av deg å ikke slutte med det. Du har valgt å få barn og da må en sette seg selv og sine behov til side. Nå tenker vel både du og kanskje andre her at jeg burde være mer forståelsesfull for at det er slik og slik, men nei. Du viser allerede nå at du ikke er skikket til å sette ditt eget barn foran egne lyster. Skam deg. Anonymkode: 8e0b2...7b6 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 Første svagersakp drakk jeg cola før graviditeten, trappet ned til kun litt for kosen sin del. Nå i andre svangerskapet kutta jeg tvert på dagen jeg fant ut at jeg var gravid. For din del burde du kanskje prioritere å begynne med snusen. Anonymkode: 9aa28...0b4 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 Ts her, mange skarpe kommentarer. Kan begynne med at jeg aldeles ikke er planlagt gravid, så at jeg skulle sluttet på forhånd er piss preik. Helgen før jeg fant ut at jeg var gravid drakk jeg 7 cider også, hvis dere vil ha mer og kalle meg uansvarlig for. Men tips om nikotin fri snus takker jeg for, skal absolutt prøve 👌 Energi drikk er ikke et must, men kos for meg, har ikke rørt det siden jeg fant ut jeg var gravid. Som sakt, skal absolutt trappe ned på cola i første omgang, og forhåpentligvis klare å slutte. Men på en annen side, jeg spiser så å si aldri søtt godteri, kanskje en sjokolade plate hver 2 mnd maks, eller kanskje en potetgull pose i mnd. Er mer glad i frukt og grønt. Men ja jeg blir sikkert en grusom mor som ikke har kuttet ut snus og cola før en uplanlagt graviditet 😉 Anonymkode: 67e2e...287 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 Marai skrev (59 minutter siden): Du burde slutte med energi drikker , da de fleste inneholder koffein- som kan gjøre at barnet ditt kan få kolikk ^^⁰ Herregud, man kan fint drikke koffein under graviditeten. TS les deg opp på helsenorge angående koffein, snus og NEI-matvarer. Hold deg unna allslags rare sider. https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ du kan font drikke energidrikk og kaffe eller mao koffein men hold deg innenfor anbefalt grense Anonymkode: 02f74...b1b 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her, mange skarpe kommentarer. Kan begynne med at jeg aldeles ikke er planlagt gravid, så at jeg skulle sluttet på forhånd er piss preik. Helgen før jeg fant ut at jeg var gravid drakk jeg 7 cider også, hvis dere vil ha mer og kalle meg uansvarlig for. Men tips om nikotin fri snus takker jeg for, skal absolutt prøve 👌 Energi drikk er ikke et must, men kos for meg, har ikke rørt det siden jeg fant ut jeg var gravid. Som sakt, skal absolutt trappe ned på cola i første omgang, og forhåpentligvis klare å slutte. Men på en annen side, jeg spiser så å si aldri søtt godteri, kanskje en sjokolade plate hver 2 mnd maks, eller kanskje en potetgull pose i mnd. Er mer glad i frukt og grønt. Men ja jeg blir sikkert en grusom mor som ikke har kuttet ut snus og cola før en uplanlagt graviditet 😉 Anonymkode: 67e2e...287 Uansvarlig å bli uplanlagt gravid. Men du har vel en unnskyldning for det óg. Anonymkode: c5fca...f09 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uansvarlig å bli uplanlagt gravid. Men du har vel en unnskyldning for det óg. Anonymkode: c5fca...f09 Ja, jeg er generelt uansvarlig. Alle som ikke planlegger en graviditet burde vært skutt og hengt. Man blir jo ikke glad i barnet om det ikke er planlagt. Jeg burde virkelig skamme meg som har fast jobb, stabilt forhold, og eget hus i tillegg. En å bli uplanlagt gravid, å så i tillegg velge og beholde. Nei, jeg bør nok heller dra og ta en abort så grusom som jeg er😂 Anonymkode: 67e2e...287 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg er generelt uansvarlig. Alle som ikke planlegger en graviditet burde vært skutt og hengt. Man blir jo ikke glad i barnet om det ikke er planlagt. Jeg burde virkelig skamme meg som har fast jobb, stabilt forhold, og eget hus i tillegg. En å bli uplanlagt gravid, å så i tillegg velge og beholde. Nei, jeg bør nok heller dra og ta en abort så grusom som jeg er😂 Anonymkode: 67e2e...287 Slike holdning synes jeg du skal legge fra deg. Du er jo rene nazisten. Anonymkode: c5fca...f09 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slike holdning synes jeg du skal legge fra deg. Du er jo rene nazisten. Anonymkode: c5fca...f09 Ja, jeg er vell det også 😂 snuser, drikker cola, blir uplanlagt gravid og nazist, er det flere ting som du vil tilføye? Så jeg kan ta med den lista til jordmor når jeg skal dit? 😂 Anonymkode: 67e2e...287 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 Å bli uplanlagt gravid er ikke et problem. Men du har valgt å beholde barnet antar jeg? Du vet iallefall nå at du er gravid og derfor må du kutte ut snusen spesielt. Anonymkode: 8e0b2...7b6 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #17 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å bli uplanlagt gravid er ikke et problem. Men du har valgt å beholde barnet antar jeg? Du vet iallefall nå at du er gravid og derfor må du kutte ut snusen spesielt. Anonymkode: 8e0b2...7b6 Som jeg sa så skal jeg prøve nikotin fri 😊 Anonymkode: 67e2e...287
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #18 Skrevet 26. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg er vell det også 😂 snuser, drikker cola, blir uplanlagt gravid og nazist, er det flere ting som du vil tilføye? Så jeg kan ta med den lista til jordmor når jeg skal dit? 😂 Anonymkode: 67e2e...287 Du kan legge til likegyldig til ditt eget barns beste. Ja jeg synes du skal ta med lista til jordmor slike at hun/han kan varsle de rette instansene. Anonymkode: c5fca...f09 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #19 Skrevet 26. april 2021 Ler meg ihjel av noen av kommentarene. Babyen tar neppe skade at du har snust i starten såppas tidlig. Og du er villig til å prøve å gå over til nikotinfri, noe som er kjempe bra. Brus og energidrikker med måte tenker jeg også, dette blir bra skal du se lykke til! Anonymkode: 17a3d...18f 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #20 Skrevet 26. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ler meg ihjel av noen av kommentarene. Babyen tar neppe skade at du har snust i starten såppas tidlig. Og du er villig til å prøve å gå over til nikotinfri, noe som er kjempe bra. Brus og energidrikker med måte tenker jeg også, dette blir bra skal du se lykke til! Anonymkode: 17a3d...18f Spenstig påstand. Anonymkode: c5fca...f09 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå