AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Hei. Jeg har virkelig begynt å lure om jeg Jar diagnose angående å ha det ryddig hjemme. Jeg klarer ikke slappe av hvis det er noe som må ryddes eller vaskes i huset. Jeg vasker og rydder så mye, at jeg nesten aldri har tid til meg selv. Har to barn også. støvsuger 3 ganger på dagen, vasker gulv 2 ganger på dagen. Bretter vasker klær hver dag. Ser jeg et eneste ting som ligger på gulvet, løper jeg etter støvsuger. Merker jo at kroppen min blir sliten av å ha det så ryddig hjemme. Burde jeg gå til legen eller psykolog ? Anonymkode: 7f94c...b00
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Gå til fastlegen din. Det er ikke normalt å støvsuge 3 ganger og vaske 2 ganger om dagen. Du må også tenke på at det faktisk blir FOR rent for barna. De får ikke utviklet normalt immunsystem om alt er for rent. Anonymkode: e57aa...531
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Det der er ikke normalt. Du bør nok få en henvisning til en psykolog som kan tvangstanker, for du kommer til å slite deg fullstendig ut. Å verre kan det bli om du fortsetter å mate tvangstankene. Anonymkode: bd770...a3b
GammelKaktus Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Er det noe som plager deg eller stresser deg siden du ikke klarer å få roen? Hvor lenge har du hatt det slik, er det noe som er nylig eller har du alltid vært slik. Men ja, enig med de andre at du bør snakke med noen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 Ja, det høres ut som du bør snakke med noen Her går robotstøvsugeren 3 ganger i uka pga katt, resten av huset støvsuger vi ca annenhver uke. Det går fint å ha noen støvballer her og der. Tenk litt over hvorfor. Hvorfor MÅ du ta det med en gang? Hva er grunnen? Anonymkode: 5de4f...8d6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det der er ikke normalt. Du bør nok få en henvisning til en psykolog som kan tvangstanker, for du kommer til å slite deg fullstendig ut. Å verre kan det bli om du fortsetter å mate tvangstankene. Anonymkode: bd770...a3b Å sette en diagnose er ikke opp til fremmede mennesker på nett Anonymkode: ac859...a64
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei. Jeg har virkelig begynt å lure om jeg Jar diagnose angående å ha det ryddig hjemme. Jeg klarer ikke slappe av hvis det er noe som må ryddes eller vaskes i huset. Jeg vasker og rydder så mye, at jeg nesten aldri har tid til meg selv. Har to barn også. støvsuger 3 ganger på dagen, vasker gulv 2 ganger på dagen. Bretter vasker klær hver dag. Ser jeg et eneste ting som ligger på gulvet, løper jeg etter støvsuger. Merker jo at kroppen min blir sliten av å ha det så ryddig hjemme. Burde jeg gå til legen eller psykolog ? Anonymkode: 7f94c...b00 Spørsmålet er hva tenker du skjer om du ikke gjør det? Klarer du å la vær om gjøre det om du har en annen avtale eller om barna trenger hjelp til noe? Jeg sier ikke at det du gjør verken er sunt eller normalt,men det betyr ikke at du har en diagnose. Har selv ocd og kjenner godt med tvangstanker og tvangshandlinger Anonymkode: ac859...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå