AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Hei! Lagde denne tråden for en stund siden: Fikk mange gode tips der og har nå fått mye bedre hud! 🙏🏼 Nå trenger jeg hjelp til veien videre. Hva bør jeg fylle på med i rutinen min? Er det noe jeg bør ta bort? Bruker jeg produktene riktig? Er i slutten av 20-årene, og ønsker å forebygge rynker ☺️ Har funnet ut at jeg har veldig sensitiv hud. Slik ser rutinen ut nå. Morgen: Rens: Toleriane, La Roche-Posay. Har også brukt CeraVe SA smoothing cleanser og Elixir hydractil - for sterke for huden min. Emma S.: Niacinamide Paulas Choice: Calm restoring Moisturizer SkinCeuticals ultra facial uv defense sunscreen 50. Ønsker alternativer til denne, den som ble anbefalt i sist tråd jeg lagde, er utsolgt over alt. Kveld: Emma S. Eye makeup remover Rens: Toleriane Cerave micellar cleansing water Zo skin health complexion renewal pads (2-3 ganger per uke) SkinCeuticals retinol 0.5 (3-4 ganger per uke) Paulas choice super antidoxidant concentrate serum Paulas choice Barrier Repaie moisturizer Jeg må være veldig forsiktig med hva jeg smører rundt øynene. Kommer retinolet for nær, blir huden rundt øyene rød og sår i mange dager. Håper noen kan hjelpe meg ☺️ Anonymkode: 51715...be6
Roci Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei! Lagde denne tråden for en stund siden: Fikk mange gode tips der og har nå fått mye bedre hud! 🙏🏼 Nå trenger jeg hjelp til veien videre. Hva bør jeg fylle på med i rutinen min? Er det noe jeg bør ta bort? Bruker jeg produktene riktig? Er i slutten av 20-årene, og ønsker å forebygge rynker ☺️ Har funnet ut at jeg har veldig sensitiv hud. Slik ser rutinen ut nå. Morgen: Rens: Toleriane, La Roche-Posay. Har også brukt CeraVe SA smoothing cleanser og Elixir hydractil - for sterke for huden min. Emma S.: Niacinamide Paulas Choice: Calm restoring Moisturizer SkinCeuticals ultra facial uv defense sunscreen 50. Ønsker alternativer til denne, den som ble anbefalt i sist tråd jeg lagde, er utsolgt over alt. Kveld: Emma S. Eye makeup remover Rens: Toleriane Cerave micellar cleansing water Zo skin health complexion renewal pads (2-3 ganger per uke) SkinCeuticals retinol 0.5 (3-4 ganger per uke) Paulas choice super antidoxidant concentrate serum Paulas choice Barrier Repaie moisturizer Jeg må være veldig forsiktig med hva jeg smører rundt øynene. Kommer retinolet for nær, blir huden rundt øyene rød og sår i mange dager. Håper noen kan hjelpe meg ☺️ Anonymkode: 51715...be6 Flott at huden din er bedre, men litt usikker på hva det egentlig er du trenger hjelp til? Det eneste jeg i grunnen biter meg merke i, er at du fortsatt bruker både syrepads og retinol relativt ofte til å ha sensitiv hud, jeg foreslo jo sist at du tok en pause fra disse. Hvis det er disse padsene du bruker, så inneholder jo de også mye alkohol, som ikke er gunstig for sensitiv hud. Strengt tatt bør ikke sensitiv hud eksfolieres mer enn maks 2 ganger i uka (og mange dermatologer mener det holder med 1 gang i uka), så jeg vil egentlig foreslå at du kutter ned på eksfolieringen framover. Og - når du har brukt opp padsene, så kan du finne en annen eksfoliering som er mer egnet til sensitiv hud. Jeg tror nok kanskje at sensitiviteten kommer av overbehandling med for sterke produkter, som jeg også nevnte sist. Retinol 0.5% er alt for sterkt for huden rundt øynene, så det er ikke rart at du blir rød og sår av det. Du trenger ikke bruke retinol oftere enn annehver kveld, og ikke bruk retinol og syreeksfoliering samme kveld. Når du har brukt opp det retinolproduktet du bruker nå, vil jeg foreslå at du vurderer å gå over til retinaldehyd, som både er mer skånsomt og mer effektivt enn retinol. Sjekk ut Medik8 Crystal Retinal. Ellers burde det gå fint å bruke CALM- kremen rundt øynene for å tilføre fukt. Solkrem er noe av det som er vanskeligst å anbefale, men her er noen som er beregnet på sensitiv hud: https://www.skincity.com/no/hudtilstand/ansikt/sensitiv-hud/ultra-light-daily-uv-defense-mineral-sunscreen-spf-50-50-ml https://www.apotera.no/cliniderm-light-mattifying-sun-face-fluid-spf50-40ml?gclid=EAIaIQobChMIgez29fmb8AIViamyCh1EaQ3mEAQYAiABEgI98vD_BwE Jeg tror fortsatt at det vil være bra om du kutter ut, eller i alle fall kutter ned på, syreeksfoliering og retinol for en periode. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Hei igjen. Beklager sent svar fra meg. Sist anbefalte du at jeg burde begynne med BHA syre etter hvert. Har du en å anbefale? Tok en pause fra pads og retinol, men skal trappe ned igjen, slik du sier ☺️ Jeg bruker ikke retinol rundt øynene, men hvis det kommer litt for nære får jeg en skikkelig allergisk reaksjon. Så jeg har nok veldig sensitiv hud. Takk igjen! Anonymkode: 51715...be6
Roci Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei igjen. Beklager sent svar fra meg. Sist anbefalte du at jeg burde begynne med BHA syre etter hvert. Har du en å anbefale? Tok en pause fra pads og retinol, men skal trappe ned igjen, slik du sier ☺️ Jeg bruker ikke retinol rundt øynene, men hvis det kommer litt for nære får jeg en skikkelig allergisk reaksjon. Så jeg har nok veldig sensitiv hud. Takk igjen! Anonymkode: 51715...be6 Hei, ingen fare Jeg vil foreslå BHA fra Paula's Choice/Calm. Den får du kjøpt i prøvestørrelse, slik at du kan teste produktet for å se om det fungerer for deg før du evt. kjøper fullstørrelse. Du må selv kjenne på huden din hvordan den reagerer på syrer og retinol etter at du har hatt pause, men jeg tenker at dersom du opplever det minste irritasjon eller rødhet (bortsett fra rundt øynene da), så er det et godt tegn på at hudbarrieren fortsatt er svekket og/eller at produktene rett og slett er for kraftige for sensitiv hud. Du gjør ikke huden din noen tjenester ved å overbehandle den, heller tvert i mot. Du kan forsøke å påføre krem rundt øyepartiet før du bruker retinol (dersom du skal fortsette med det), det vil kunne beskytte litt dersom du er uheldig og kommer for nært øynene. Til slutt vil jeg tipse deg om solkremene fra Ultrasun, som er beregnet på sensitiv hud. De er uten alkohol og parfyme, og på tilbud hos SkinCity akkurat nå. Du kan se hele sortimentet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå