Gå til innhold

Hvis dere skulle kjøpt kjøkken i dag, hvilke fronter ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere kommer til å holde seg aktuelt en stund, og hva tror dere blir veldig 2021? Og ville dere tenkt på fremtidig salg, og valgt noe nøytralt? Eller hadde dere gått for noe litt spenstig, hvis det var det du likte best?

Anonymkode: 0860c...288

Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde i hvert fall valgt noe med glatte flater, uten spor og utskjæringer, så det var lett å holde rent. Et kjøkken bør ikke samle på støv og skitt.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Villfisker said:

Hadde i hvert fall valgt noe med glatte flater, uten spor og utskjæringer, så det var lett å holde rent. Et kjøkken bør ikke samle på støv og skitt.

Enig, ville gjerne valgt noe uten knotter eller med integrerte knotter og matt overflate, ikke høyglans

Jeg ville kanskje gått for en grønngrå farge om jeg skulle vært litt spenstig, ellers hvitt. 

Vi pusset opp kjøkkenet i fjor og valgte da hvitt. Vi ville ha noe som ikke dominerte så veldig da det var kombinert kjøkken og stue. 

Anonymkode: 2eab7...b76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bygde nytt hus i fjor og valgte et enkelt hvitt matt kjøkken, tidløst og enkelt å holde rent. 

Anonymkode: 8265d...3d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mørke kjøkken i svart er veldig stilig, men jeg tror det blir veldig 2021 om noen år. 

synes også lys eik på deler av innredningen er fint. Dette tror jeg også er mote. Men hvitt er litt kjedelig. 
Fikk nytt kjøkken for 2 år siden og valgte hvitt matt uten knotter og styr. 

Anonymkode: 598bf...66e

AnonymBruker
Skrevet

Byttet kjøkken for halvannet år siden. Gikk for hvite, matte flater med push-open løsning. Mørk benkeplate. Detaljer i matt svart og stål. Veldig rent og enkelt design. Valgte grønne vegger. Letter å gjøre noe med, i tilfelle man går lei.

Skulle jeg valgt det jeg synes var finest for halvannet år siden, hadde jeg valgt kjøkken i en olivengrønn farge, med benkeplate i marmor og detaljer i gull/messing. Det var noe jeg så på Pinterest for rundt 6-7 år siden og falt helt for. Men glad vi valgte det vi valgte, plutselig ble det jo megastort med messing og marmor = går ut av mote etter hvert ☺️ 

Anonymkode: dea83...09b

AnonymBruker
Skrevet

Dere som valgte hvitt kjøkken, hvilken hvitfarge?

Vi så på et splitter nytt hus med matt, hvitt kjøkken, og jeg syntes det så litt billig ut. Fikk sjokk når jeg hørte hva det kostet😂 Hva med forskjellige fronter? Altså deler i én farge/struktur og resten i en annen farge?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ha trehvitt, helt hvitt viser skitten for godt. Alternativt fake marmor eller noe. 

Ikke profiler eller kanter, samler bare skitt. Både for dører og knotter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe klassisk som Kvanum sine kjøkken, de ser tidløse ut uavhengig av hva som er trender👍🏻 

Anonymkode: f746f...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha matt svart, blir forhåpentligvis i løpet av året, eller neste år(kommer an på hva prisen blir).

Anonymkode: 5c9f5...f66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi går mot tendenser, at kjøkkenet skal se mer ut som møbel, enn som arbeidskjøkken. Pga nettopp trend med kjøkken inne i stua.

Så da tror jeg slike kjøkken vil holde seg bedre:

image.png.154950a1a512ad6522db68f70dae8a84.png

bilde herifra - https://www.kvik.no/p/kjoekken/kjoekkenserier-c-293

image.png.c85e1597e0ab268ce53eba1d5da68b15.png

image.png.e43c309fc091071fcc76080ea81574f2.png

bilder herifra - https://www.designakjoekken.no/kjokken 

Det er helt tilfeldig at jeg valgte mest hvite eksempler, de kan være hvilken som helst farger, også svart. 

Og fronter, ja, det virker at glatte fronter er mer "inn" enn fronter med utskjæringer, det tror jeg av rent praktiske årsaker, er jo enklere å vaske. Samtidig, det er jo noen hus der det passer bedre med mer klassisk kjøkken - hvis resten av huset er i veldig klassisk stil. 

Anonymkode: 01ba9...20e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eeeeelsker hvite profilerte fronter! Men jeg elsker ikke vasking, så jeg ville gått for matte, hvite dører. Men hadde gått for håndtak, raskt å vaske rundt de. Må uansett vaske regelmessig der man trykker eller drar for å åpne dørene. 

Med hvitt står man mye friere til å forandre utseendet på kjøkkenet med maling, kjøkkenhåndklær og dekor😊

Anonymkode: 2114c...c75

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hvitt kjøkken med sort granitt benkeplate i stein. Beste benkeplaten vi har hatt noensinne. Hadde valgt det igjen og igjen. Men vi hadde tatt kjøkken uten håndtak neste gang. Vi har lange håndtak på frontene, fordi mannen ønsket det. Han angrer på det. Vi valgte et billig kjøkken, og det angrer vi på. Det har en stygg finish, fordi det sto altfor lenge på et kaldt lager. Så omtrent alle dørene er skjeve. Vi kommer til å velge et dyrene kjøkken, med granitt benkeplate i stein neste gang :) 

Anonymkode: 084b2...732

Skrevet

Eg hadde prøvd å tenke tidlaust og av høg kvalitet, og noko som passar huset elles. Vi har nordisk minimalistisk stil med mykje kvitt med innslag av natur/tre, så hadde gått for kjøkken i same stil. Kanskje underskap i eik og overskap+høgskap i kvitt :) 

Eg trur matt-svarte kjøkken med benkeplate i marmor eller terrazzo og detaljar i matt svart eller messing blir veldig 2021 om få år. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker folk matt, hvitt og at det skal se rent ut i samme setning? 

Matt er jo forferdelig å holde pent? 

Anonymkode: 8a039...8fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor bruker folk matt, hvitt og at det skal se rent ut i samme setning? 

Matt er jo forferdelig å holde pent? 

Anonymkode: 8a039...8fa

Nei, det er det ikke, høyglans er forferdelig å holde rent 😂 blir skjoldete og stygt og alt syntes kjempegodt. Matt og slett er veldig lett å holde fint.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svart kjøkken. Svart, hvitt og grått er farger som ikke går av moten. 

Anonymkode: 8a164...924

AnonymBruker
Skrevet
On 4/27/2021 at 2:01 PM, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke, høyglans er forferdelig å holde rent 😂 blir skjoldete og stygt og alt syntes kjempegodt. Matt og slett er veldig lett å holde fint.

Det stemmer ikke for min del. Jeg har høyglans kjokke som er 10 år gammelt. Det har aldri sett skjoldete, stygt eller skittent ut. 

Anonymkode: a8894...8c5

Skrevet

Jeg ville valgt glatte fronter i en lys farge med en benkeplate som ikke krevde vedlikehold. Og jeg ville hatt høyskap opp til taket .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 14.12):

Hva tror dere kommer til å holde seg aktuelt en stund, og hva tror dere blir veldig 2021? Og ville dere tenkt på fremtidig salg, og valgt noe nøytralt? Eller hadde dere gått for noe litt spenstig, hvis det var det du likte best?

nøytralt betyr bare at alle har det like kjedelig. Personlig skjønner jeg ikke at kjedelig er et salgsargument. Det beste rådet er å lage et kjøkken som DU trives med, for sjansen er at kjøper kommer til å skifte alt uansett.

Hvite kjøkken er på vei ut, svarte er på toppen av hypen og dermed på vei ut. Farger er på vei inn, og naturlige materialer, og det betyr jo tre eller bambus for et kjøkken. Jeg har veldig tro på bambus.

Anonymkode: e7e54...8a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...