Gå til innhold

Solkrem i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De ansatte i barnehagen mener det bare er tull å bytte ut solkremen til barna mine hvert år. Hva tenker dere? Faktor 50 og har vært åpen siden april i fjor..

Anonymkode: bd446...4a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står vel på tuben at den er holdbar i 12 måneder etter den ble åpnet? Jeg hadde byttet den ut (jeg jobber i bhg).

Anonymkode: 1c316...26e

Skrevet

Alle vet at man bytter åpnet solkrem etter 12 måneder... Lite oppvakte de som jobber i den barnehagen eller så er det ikke så farlig siden det ikke er deres barn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den har stått i hyllen til barnet et år, så er den nok ikke _veldig_ forringet, og det er nok god beskyttelse igjen i den. Var jeg usikker ville jeg byttet den ut, satt en ny i hyllen og tatt den gamle med hjem og brukt den i andre sammenhenger der spf 50 ikke var like påkrevd.

Er det helt koronastengt i garderoben slik at du ikke får gått inn selv og lagt ting i hyllen til barnet? Det er i såfall den eneste grunnen jeg kan tenke meg for å måtte diskutere eller involvere de ansatte i barnehagen om en slik sak. Jeg ville byttet den uten å diskutert det med dem.

En solkrem som har kokt på stranda en sommer og/eller  frosset i en uisolert sommerhytte hele vinteren, den ville jeg vært mer skeptisk til. Men har den hatt jevn temperatur, og var kjøpt i april/mai i fjor, så ville jeg brukt den denne våren også. Men kanskje hjemme.

https://forskning.no/partner-uit-norges-arktiske-universitet-forebyggende-helse/er-det-sant-at-solkremen-ma-kastes-etter-ett-ar/409515

Anonymkode: 35d60...3a4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...