Gå til innhold

dere som har studert bachelor i pedagogikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fikk du jobb etter endt studie? hvis ikke, hva jobber du med idag og hvordan gikk du frem for å få jobb? 

Anonymkode: fac37...cdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spesialpedagog i kommunen. Søkte på en ledig stilling med krav om minimum bachelor i pedagogikk/spesialpedagogikk. 

Anonymkode: fe1f4...a0e

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet en stund som miljøterapeut rett etter studiet, nå jobber jeg i nav.

Anonymkode: 8e0ec...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde ikke en gang. Gikk videre med "planen" og tok master i logopedi. Jobber som logoped i dag.

Anonymkode: 12440...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

fikk du jobb etter endt studie? hvis ikke, hva jobber du med idag og hvordan gikk du frem for å få jobb? 

Jeg har bachelor i pedagogikk med fordypning i spesialpedagogikk. Aldri jobbet som spesialpedagog, kun assistent i skole og barnehage. Nå 12 år siden jeg var ferdig med bachelorgraden.

Dere som får jobb i NAV og andre kontorjobber med kun bachelor i pedagogikk, hvordan gjør dere det? Det er en slik jobb jeg gjerne vil ha, ikke en ufaglært assistentjobb som jeg kunne fått med kun ungdomsskolen

Anonymkode: aab00...337

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rådgiver her. Du må skrive gode søknader og gjøre gode intervju - slik som alle andre. Trekk frem det du kan, personlighet etc. 

Anonymkode: 4eb47...547

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvde ikke en gang. Gikk videre med "planen" og tok master i logopedi. Jobber som logoped i dag.

Anonymkode: 12440...c50

I PPT? 

Anonymkode: 69a2d...911

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bachelor i pedagogikk med fordypning i spesialpedagogikk. Aldri jobbet som spesialpedagog, kun assistent i skole og barnehage. Nå 12 år siden jeg var ferdig med bachelorgraden.

Dere som får jobb i NAV og andre kontorjobber med kun bachelor i pedagogikk, hvordan gjør dere det? Det er en slik jobb jeg gjerne vil ha, ikke en ufaglært assistentjobb som jeg kunne fått med kun ungdomsskolen

Samme lurer jeg og på 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samme lurer jeg og på 

Som sagt, skriver gode søknader og gjør gode intervju.
Kan ikke forstå at noen tar jobb som ufaglært i skole med ba i pedagogikk. Man har masse kunnskap etter ped studier - trekk det frem! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Rådgiver her. Du må skrive gode søknader og gjøre gode intervju - slik som alle andre. Trekk frem det du kan, personlighet etc. 

Hvordan bør en slik søknad være da? Jeg har en standard søknad som jeg ofte bruker, men ser for meg at en søknad på en slik jobb må være veldig spesifikk

AnonymBruker
Skrevet

Det Hadde hvertfall ikke jeg gjort. Problemet mitt er at jeg sliter med å få frem denne kunnskapen på en mer konkret måte. Kunne trengt mer hjelp til det egentlig. Særlig når jeg skriver søknader og skal formulere meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Som sagt, skriver gode søknader og gjør gode intervju.
Kan ikke forstå at noen tar jobb som ufaglært i skole med ba i pedagogikk. Man har masse kunnskap etter ped studier - trekk det frem! 

Det hadde hvertfall ikke jeg gjort. Problemet mitt er at jeg sliter med å få frem denne kunnskapen på en mer konkret måte. Kunne trengt mer hjelp til det egentlig. Særlig når jeg skriver søknader og skal formulere meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan bør en slik søknad være da? Jeg har en standard søknad som jeg ofte bruker, men ser for meg at en søknad på en slik jobb må være veldig spesifikk

Ikke bruk standard søknad. Skreddersy søknadsteksten slik at den svarer på det de ser etter i utlysningen.

Anonymkode: 01982...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...