AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Det har ikke vært et tema, men moren min nevnte det i går. Hun spurte om jeg skulle ta vaksine, og jeg sa at jeg er usikker. Da svarte hun at kanskje jeg ikke får møte barnebarna. Hva tenker dere foreldre om dette? Jeg er selv ansvarlig for mine valg. Litt over 700 har dødd, og jeg er ikke i noen risikogruppe. Anonymkode: 5c454...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Jeg tenker at vi som ikke er i risikogruppa er de som har størst kollektivt ansvar for å ta vaksine - fordi vi utgjør mesteparten av befolkningen, og med det er de som skal til for at det blir flokkimmunitet slik at de som ikke kan ta vaksine i risikogruppen (gravide, ungdom, folk som går på immundempende medisiner) ikke blir utsatt for sykdommen. Synes derfor veldig lite om de som ikke tar vaksninen, da de kun tenker på seg selv. Anonymkode: 2fdfb...814 24
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Vaksinen er for din egen del. Du kan fortsatt smitte andre, men den skal forhindre at du blir dødssyk. Anonymkode: b16c9...2a1 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at vi som ikke er i risikogruppa er de som har størst kollektivt ansvar for å ta vaksine - fordi vi utgjør mesteparten av befolkningen, og med det er de som skal til for at det blir flokkimmunitet slik at de som ikke kan ta vaksine i risikogruppen (gravide, ungdom, folk som går på immundempende medisiner) ikke blir utsatt for sykdommen. Synes derfor veldig lite om de som ikke tar vaksninen, da de kun tenker på seg selv. Anonymkode: 2fdfb...814 Jeg har en sykdom jeg frykter kan bli verre. Ingen vet langtidsvirkningene. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vaksinen er for din egen del. Du kan fortsatt smitte andre, men den skal forhindre at du blir dødssyk. Anonymkode: b16c9...2a1 Vaksinerte kan også smitte andre, og jeg er ikke redd for å dø. Men spørsmålet var hva foreldre tenker hvis en av besteforeldrene ikke vil ta vaksine. Vil de kutte kontakten? Bor i et område der det har vært høyt smittetrykk, men har møtt barnebarna i gjennomsnitt annenhver uke, litt mindre når smittetrykket var som høyest. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en sykdom jeg frykter kan bli verre. Ingen vet langtidsvirkningene. Vaksinerte kan også smitte andre, og jeg er ikke redd for å dø. Men spørsmålet var hva foreldre tenker hvis en av besteforeldrene ikke vil ta vaksine. Vil de kutte kontakten? Bor i et område der det har vært høyt smittetrykk, men har møtt barnebarna i gjennomsnitt annenhver uke, litt mindre når smittetrykket var som høyest. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 Kunne aldri kuttet kontakt med besteforeldrene eller nektet dem samvær med barna. Besteforeldrene er stort sett oppegående nok til å ta avgjørelse om vaksine selv og kjenner risikoen ved å ikke gjøre det. Anonymkode: b16c9...2a1 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Jeg ville tenkt at mine foreldre var usolidariske idioter om de nektet å ta vaksine uten medisinsk grunn, og hadde glatt avventet kontakt til de ombestemte seg. Mine barn skal i hvert fall ikke ha ansvaret for å ha smittet en besteforelder som kan bli alvorlig syk av det, bare fordi besteforelderen er en forstokket gnom, liksom. Anonymkode: c9d4d...235 16
Honey Dew Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en sykdom jeg frykter kan bli verre. Ingen vet langtidsvirkningene. Vaksinerte kan også smitte andre, og jeg er ikke redd for å dø. Men spørsmålet var hva foreldre tenker hvis en av besteforeldrene ikke vil ta vaksine. Vil de kutte kontakten? Bor i et område der det har vært høyt smittetrykk, men har møtt barnebarna i gjennomsnitt annenhver uke, litt mindre når smittetrykket var som høyest. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 Du er ikke redd for å dø, men smitter du andre, som f eks er i risikogruppen, kan de dø. Det er ikke bare deg det står om. 16
GammelKaktus Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 De fleste er jo livredd for å smitte besteforeldrene med dette og velger derfor å holde avstand inntil de er vaksinerte. Når det er sagt så hadde ikke jeg "umyndiggjort" besteforeldrene til mitt barn hvis de var i livet og brukandes så da hadde det blitt på egen risiko tenker jeg. Tror ingen vil kutte ut besteforeldrene om de velger å ikke ta vaksinen. Har et par venner nå som har ganske så gamle foreldre som ikke vil ta vaksinen av varierte grunner og de for fortsatt treffe barnebarna. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville tenkt at mine foreldre var usolidariske idioter om de nektet å ta vaksine uten medisinsk grunn, og hadde glatt avventet kontakt til de ombestemte seg. Mine barn skal i hvert fall ikke ha ansvaret for å ha smittet en besteforelder som kan bli alvorlig syk av det, bare fordi besteforelderen er en forstokket gnom, liksom. Anonymkode: c9d4d...235 Tenker du at barna har ansvar hvis en av besteforeldrene blir smittet? Det er en drøy tankegang. Jeg er voksen og tar selv ansvaret. Ingen kan vite om jeg ble smittet på butikken hvis jeg blir syk. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Du er ikke redd for å dø, men smitter du andre, som f eks er i risikogruppen, kan de dø. Det er ikke bare deg det står om. Jeg kan smitte andre selv om jeg tar vaksine. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 Du er ikke redd for å dø, men hva med det som skjer etter at du er død? Hvis barna viser seg å ha vært en mulig smittevei så vil det være fryktelig for barna å måtte leve med. Anonymkode: 15b5c...d35 8
Honey Dew Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan smitte andre selv om jeg tar vaksine. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 Allikevel kan det hende at de du smitter ikke blir så syke pga du er vaksinert. Er så lei dere antivaxere nå. 10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker du at barna har ansvar hvis en av besteforeldrene blir smittet? Det er en drøy tankegang. Jeg er voksen og tar selv ansvaret. Ingen kan vite om jeg ble smittet på butikken hvis jeg blir syk. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 Jeg tenker det er høy risiko for at de føler ansvar om de f.eks får påvist koronasmitte samtidig som besteforelder og besteforelder dør. Uavhengig av om besteforeldere insisterer på at det er på eget ansvar. Og som sagt: jeg mener folk som ikke tar vaksine uten medisinsk grunn er forstokkede idioter, så noen år til uten kontakt fremstår ikke som et tap. Anonymkode: c9d4d...235 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 Jeg hadde vært rimelig skuffet hvis mine foreldre tok et slikt, idiotisk, valg. Men jeg ville ikke nektet kontakt. Anonymkode: 44e12...860 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er ikke redd for å dø, men hva med det som skjer etter at du er død? Hvis barna viser seg å ha vært en mulig smittevei så vil det være fryktelig for barna å måtte leve med. Anonymkode: 15b5c...d35 Barnebarna er små og har ikke behov for å vite årsaken. Foreldrene er ikke dumme. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 Jeg hadde selvsagt ikke nektet foreldrene mine og barna mine å møtes selv om de ikke ville valsinere seg. Det er jo besteforeldrenes valg om de vil ta den risikoen. Hva sier barna dine til at du vurderer å ikke ta vaksinen? Det er jo de som evt kan nekte deg å se barnebarna, så det er jo kun deres mening som teller. Anonymkode: 801d5...01f 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #17 Skrevet 26. april 2021 Honey Dew skrev (13 minutter siden): Allikevel kan det hende at de du smitter ikke blir så syke pga du er vaksinert. Er så lei dere antivaxere nå. Jeg er ikke antivaxer, men er skeptisk til hastevaksinering av en ny vaksine. Det er de som er vaksinerte som ikke blir så syke hvis de blir smittet. Likevel kan de smitte andre. Jeg har ikke hørt at de som ikke er vaksinerte blir mindre syk hvis de blir smittet av en som har tatt vaksinen. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #18 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan smitte andre selv om jeg tar vaksine. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 Vaksinen beskytter i stor grad mot smitte. Anonymkode: a7bae...587 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #19 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde selvsagt ikke nektet foreldrene mine og barna mine å møtes selv om de ikke ville valsinere seg. Det er jo besteforeldrenes valg om de vil ta den risikoen. Hva sier barna dine til at du vurderer å ikke ta vaksinen? Det er jo de som evt kan nekte deg å se barnebarna, så det er jo kun deres mening som teller. Anonymkode: 801d5...01f De har ikke sagt noe. Det var min mor som sa at jeg kanskje ikke får møte barnebarna i en spørrende tone. Mine foreldre er vaksinerte. Ts Anonymkode: 5c454...8e8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #20 Skrevet 26. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Barnebarna er små og har ikke behov for å vite årsaken. Foreldrene er ikke dumme. Ts Anonymkode: 5c454...8e8 Ok så foreldrene synes det er helt greit å bidra til din død. De drar bare på skuldrene og tenker pytt pytt hennes egen feil når du er borte? Tydeligvis ikke. Anonymkode: 15b5c...d35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå