AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Lurer på om noen har opplevd, gjort, dette? Er i en situasjon hvor jeg er i et fast, langvarig forhold med en mann jeg elsker av hele mitt hjerte. Men, han sier han ikke ønsker barn. Jeg har allerede blitt presset til abort en gang av denne mannen, tidlig i forholdet. Tenkte jeg gjorde det riktige for at han skulle fortsette å være kjæresten min. Men i ettertid har jeg slitt mye psykisk med dette. Han har fra tidligere et barn med en eks. Heller ikke med henne ønsket han barn, men hun var tydeligvis sterkere og nektet å ta abort. Har tenkt mye på dette, og at det for meg er en vei ut av denne depresjonen og sorgen over å ha blitt presset til å fjerne et foster jeg ønsket: å bli gravid på nytt. Og siden han presset meg til å ta abort selv om han visste jeg ønsket å beholde, føler jeg at jeg har rett til dette på en måte. For å redde meg selv psykisk. Erfaringer? Anonymkode: d1b4f...c71
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Å herlighet... du må heller gå fra denne mannen å finne noen som vil ha barn. Du kan ikke tvinge noen til å bli far, Finn heller noen som vil. Blir nok slitt med dere og uansett Om du blir gravid og beholder Anonymkode: 98684...2a9 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Du må jo gå fra denne mannen om du ønsker barn! Det er jo helt åpenbart? Anonymkode: 9e9a7...db7 7
jaromei Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Huff, for en kjip situasjon. Det er dessverre ikke sånn at en baby vil hjelpe forholdet deres. Om en mann ikke vil ha barn, og har et barn fra før av, så tror jeg ikke at han syns det er noe ålreit å bli pappa uten samtykke. Det er heller noe du burde snakke mer med ham om. Si det som du skriver her. Du ønsker jo tydelig barn. Det kan hende at han ombestemmer seg om dere snakker sammen, og samtidig så kan det hende at han står på sitt. Men jeg lover deg, at hvis du går bak hans rygg, så vil ikke en baby redde forholdet. Tvert imot. Det blir ikke riktig å tenke at du har rett til å bli gravid mot hans vilje fordi han tvang/overbeviste deg om å ta abort forrige gang. Det er skikkelig synd at du har slitt så mye med det valget som du ble presset til å ta sist, men i verste fall så ender du opp som alenemor, med en pappa som ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Da kan du jo tenke litt på hva som er barnets beste. Jeg håper at du får tatt en god prat med ham om dette. Kanskje dere kommer til enighet om noe, kanskje ikke. Uansett er det lurt å være ærlig om ønsket om barn, og ikke lure noen til å bli forelder når de ikke vil det. 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 Jeg tror heller du skal snakke med en psykolog slik at du får både bearbeidet sorgen (som det jo er) og få hjelp med å finne ut hva som er viktigst for deg i livet. En planlagt graviditet bak din partners rygg har større sannsynlighet til å ødelegge forholdet mellom dere og øke problemet. Sorg over et mistet barn blir ikke borte fordi et nytt barn er på vei. Anonymkode: cc0ce...0a8 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Hvis dette er samme fyren som ikke trøstet deg når du var lei deg, så tror jeg ikke forholdet er liv laga. Du vil iallfall ikke ha barn med han. Anonymkode: 5a83f...e64 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 Nå har jeg lest den andre tråden din, og mannen er i 50-årene og stiller ikke opp for deg ellers. Så hvorfor vil du presse frem et barn? Anonymkode: 099ff...e27 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå