Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Min kjære hamster døde i går kveld nærmere to år gammel. Han var en så morsom, tam og kontaktsøkende liten fyr, høyt elsket og satt pris på av meg og barnet mitt. Han hadde over en periode langsomt skrudd ned tempoet sitt og har merket at han nok begynte å bli en eldre mann, men var likevel så sørgelig å finne han død. Trøsten får være at jeg tror han hadde et godt liv hos oss, med masse tid ute av buret hver kveld og mye hygge. Men spørsmålet er hva jeg nå gjør med han? Jeg bor midt i Oslo uten hage eller noe åpenbart sted å begrave han. Har tenkt på å høre om han kan begraves i hagen til noen i familien, men har også tenkt at kremering er et alternativ, men da har vi ikke noe sted å gå til for å "besøke" han. Hva har andre med døde smådyr gjort?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Finn et fint sted i skogen. Alternativt kan du kremere og ta vare på urnen til du finner et passelig sted å begrave urnen. Anonymkode: 432ab...5a2 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Jeg hadde funnet en plass i skogen, har du et favorittområde du liker å gå tur i, feks? Kondolerer ❤ Anonymkode: 73722...02d 5
Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde funnet en plass i skogen, har du et favorittområde du liker å gå tur i, feks? Kondolerer ❤ Anonymkode: 73722...02d Takk❤️ Er det lov å begrave smådyr i skogen? Jeg kunne tenkt meg å gjøre det, har et sted jeg liker å gå tur og et spesielt sted jeg liker å sette meg og nyte utsikten. Hadde vært veldig fint å ha hammy der 2
Skiftenøkkel Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Hvis et sted å besøke er viktig, grav ned i skogen. Ellers kan kanskje veterinær ta hånd om kadaveret. 4
Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Finn et fint sted i skogen. Alternativt kan du kremere og ta vare på urnen til du finner et passelig sted å begrave urnen. Anonymkode: 432ab...5a2 Ja, hadde hatt veldig lyst til å gravlegge han i skogen, så om det er tillatt, er det et godt alternativ:) 1
venus24 Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 Marsipanmor skrev (10 minutter siden): Ja, hadde hatt veldig lyst til å gravlegge han i skogen, så om det er tillatt, er det et godt alternativ:) Ikke noe problem å begrave ham hvis du drar litt utenfor bykjernen. Mus, ekorn og andre gnagere dør jo i skogen, så det er helt innafor. Kanskje i skogen på Bygdøy? Der er det veldig fint. Bare gå litt utenfor stien og begrav ham der. 2
Humle Brumle Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 Jeg kondolerer ❤️ Uff de søte små lever desverre ikke så lenge😢
Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2021 venus24 skrev (3 minutter siden): Ikke noe problem å begrave ham hvis du drar litt utenfor bykjernen. Mus, ekorn og andre gnagere dør jo i skogen, så det er helt innafor. Kanskje i skogen på Bygdøy? Der er det veldig fint. Bare gå litt utenfor stien og begrav ham der. Godt forslag! Er lett å glemme at andre smådyr dør i skogen hver eneste dag:) Da har jeg lyst til å finnet et egnet sted ute i skogen. Det kan bli fint, det! 1
Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 Forfatter #11 Skrevet 26. april 2021 Humle Brumle skrev (4 minutter siden): Jeg kondolerer ❤️ Uff de søte små lever desverre ikke så lenge😢 Takk❤️ Sitter på jobb med hodepine og smale øyne etter mye gråting og lite søvn nå. Er så trist å miste en god, liten venn 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 Så trist, kondolerer ❤️ Man blir glad i de små. Jeg har hatt rotter og hamstere, og alle har endt opp ute i skogen når tiden er ute. Særlig på steder jeg liker å gå tur. Har funnet et fint sted, et spesielt tre, en mosegrodd steinrøys, en liten plass ved en bekk, noe litt utenfor stien. Noe som er lett for meg å kjenne igjen, så når jeg går tur der neste gang tenker jeg på den lille. Det er fint ❤️ Anonymkode: 7262f...34c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 Å levere den inn til en dyreklinikk går også an, til kremering. Litt usikker på om du kan velge å få den tilbake i en liten urne eller om de kun har felles kremering på så små dyr. Har selv begravet både marsvin og hamster i hagen. Anonymkode: ae605...f4c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 Som nevnt over; i skogen. Alternativt leveres han til veterinær så tar veterinæren av seg resten, eller, hvor enn makabert det høres ut som, matsøppelet. Anonymkode: 38774...716 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 Bare vær obs på at andre dyr kan grave han opp om du begraver han i skogen. Det skjedde med et dyr vi hadde Kondolerer så mye ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 Marsipanmor skrev (12 minutter siden): Takk❤️ Sitter på jobb med hodepine og smale øyne etter mye gråting og lite søvn nå. Er så trist å miste en god, liten venn Ja, det er alltid trist å miste en god følgesvenn ❤ som @Mysticgirl påpeker, kan man risikere at andre dyr graver opp, om du graver ned. Men jeg tror du kan levere inn til veterinær og, å få kremasjon. Det er i alle fall mulig med katter, så kan ikke forstå at det ikke skal være mulig med hamster, og ❤ Anonymkode: 73722...02d 1
Brunello Skrevet 26. april 2021 #17 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Finn et fint sted i skogen. Alternativt kan du kremere og ta vare på urnen til du finner et passelig sted å begrave urnen. Anonymkode: 432ab...5a2 Hvor stor er en urne til hamster? Vil ikke tro det blir noe særlig igjen etter kremering av et så lite dyr.
Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så trist, kondolerer ❤️ Man blir glad i de små. Jeg har hatt rotter og hamstere, og alle har endt opp ute i skogen når tiden er ute. Særlig på steder jeg liker å gå tur. Har funnet et fint sted, et spesielt tre, en mosegrodd steinrøys, en liten plass ved en bekk, noe litt utenfor stien. Noe som er lett for meg å kjenne igjen, så når jeg går tur der neste gang tenker jeg på den lille. Det er fint ❤️ Anonymkode: 7262f...34c Noe så fint og trist på en gang❤️ Det er noe sånt jeg ønsker meg, egentlig. 1
Marsipanmor Skrevet 26. april 2021 Forfatter #19 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er alltid trist å miste en god følgesvenn ❤ som @Mysticgirl påpeker, kan man risikere at andre dyr graver opp, om du graver ned. Men jeg tror du kan levere inn til veterinær og, å få kremasjon. Det er i alle fall mulig med katter, så kan ikke forstå at det ikke skal være mulig med hamster, og ❤ Anonymkode: 73722...02d Ja, det er dette med andre dyr som graver opp som er ankepunktet her. Jeg vil jo unngå det. Kan fint få kremert hamster, det er jo bare det at jeg gjerne skulle hatt en gravplass å gå til;) Kan forsåvidt grave ned en av tingene hans som andre dyr ikke er interessert i og lage det til et minnested.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #20 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så trist, kondolerer ❤️ Man blir glad i de små. Jeg har hatt rotter og hamstere, og alle har endt opp ute i skogen når tiden er ute. Særlig på steder jeg liker å gå tur. Har funnet et fint sted, et spesielt tre, en mosegrodd steinrøys, en liten plass ved en bekk, noe litt utenfor stien. Noe som er lett for meg å kjenne igjen, så når jeg går tur der neste gang tenker jeg på den lille. Det er fint ❤️ Anonymkode: 7262f...34c Tror ikke du skal anbefale å grave ned et dødt dyr i nærheten av en bekk. Det er ikke lov. Anonymkode: 59dfb...e19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå