AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Smerten sitter liksom under ene rumpeballen og litt innover på lårets innside. Jeg kjenner det godt når jeg beveger foten, f.eks.for å løfte benet når jeg tar på sokker eller sko. Kjenner det kun ved spesielle bevegelser, ikke i hvile. Hadde akkurat samme smerte i forrige svangerskap. Husker ikke hvor tidlig den dukket opp, men det varte ihvertfall til barnet var født. Da ble den bare borte av seg selv. Fastlegen min mente den gang det var bekkenløsning, men slike smerter sitter vel ikke på dette stedet? Og de starter vel ikke så tidlig som i uke 9-10 heller? Noen som har hatt noe lignende og har funnet ut hva det er? Anonymkode: b2506...39d
jaromei Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Kan det være ligament smerter? Jeg hadde en del vondt i rumpen og fremover, noen gang opp mot magen, og fikk beskjed om at det kunne være ligament smerter fordi livmoren vokste. Men mine gav seg og kom og gikk under hele svangerskapet da. Vet ikke om det er det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Ja godt mulig det kan være ligamentsmerter. Det høres mer sannsynlig ut enn bekkenløsning tror jeg. Anonymkode: b2506...39d
Niny Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Jeg har vært sykemeldt i 2 uker nå for bekkenløsning. Er i uke 13 nå. Men her er det skarp smerte lavt i korsryggen ut mot ene siden. Låser seg om jeg bøyer meg og halter når jeg går for det smerter sånn. Orker ikke være på beina mer enn i noen timer av gangen og våkner av smerte hver gang jeg vrir meg i sengen om natten. Kan ikke huske å ha kjent noe bak mot rumpen og nedover, men bekkenløsning kan komme tidlig også, selv om man ikke har barn fra før. Jeg begynte å kjenne stikking i bekkenet fra uke 7, men i uke 11 "smalt det". Presser meg til 50% på jobb nå av eget ønske men greier knapt gjøre noe (fysisk jobb) og ligger flat resten av dagen med smerter som ikke forsvinner 🙈 Enkelte dager går 50% bra, enkelte dager burde jeg holdt meg hjemme, men greier ikke å kompensere med full dag dagen etter 😫 Krysser fingrene for at det ikke er et forstadie til bekkenløsning hos deg, for dette unner jeg ingen 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå