Gå til innhold

Kan retten finne frem rullblad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal prøve å frata far foreldreretten gjennom retten og lurer da på om retten kan finne frem rullebladet til barnefar?

Jeg vet han har mye på rullebladet sitt. Blandt annet vold, kjøre bil uten gyldig førerkort, narkotika osv. Og jeg tror dette kan gjøre at det vil bli lettere å frata han foreldreansvaret. Men jeg som privatperson kan ikke få utlevert disse papirene fra politiet, men kan retten det?

Anonymkode: 42dde...11c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At noen fratas foreldreansvar skjer nesten aldri. 

Gamle dommer teller ikke nødvendigvis så sterkt heller. 

Du må uansett ha en advokat, snakk med henne 

Anonymkode: 1fcf8...b7d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går ikke. Kjenner noen som har vært i samme situasjon. 

Anonymkode: ea24e...b22

Skrevet

Det er ganske så mange med en frynsete fortid som er gode foreldre i dag så gammelt grums vil du ikke komme så langt med. 

Hva er grunnen for at du vil ha foreldreansvar alene?

Hvis han gjør noe galt når han har barnet og blir tatt blir det sendt bekymringsmelding til barnevernet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Retten kan ikke, men aktor/advokat kan.

Anonymkode: 96cbd...076

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør han galt mot barnet da?

Anonymkode: 825cd...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer ikke til å miste foreldreansvaret selv om han tidligere er dømt foe vold, narkotikabruk ect. Det skjer så og si aldri at noen mister foreldreansvaret.

Anonymkode: 59aaf...118

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg skal prøve å frata far foreldreretten gjennom retten og lurer da på om retten kan finne frem rullebladet til barnefar?

Jeg vet han har mye på rullebladet sitt. Blandt annet vold, kjøre bil uten gyldig førerkort, narkotika osv. Og jeg tror dette kan gjøre at det vil bli lettere å frata han foreldreansvaret. Men jeg som privatperson kan ikke få utlevert disse papirene fra politiet, men kan retten det?

Anonymkode: 42dde...11c

Hvorfor skal du det?

Han kan være ferdig med tidligere liv. Er han en fin fyr så har barnet like stort behov for sin far som du som mor. 

Men er du ei slik mor som driver med sabotasje for egen vinning er du ingen god mor og rollemodell. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo det gjør de. Jeg er i samme situasjon og hen sitt rulleblad blir hentet frem og lagt ved.

Anonymkode: af1a1...fcc

Skrevet

Ja, det kan dommeren innhente, mener jeg. Og en forelder kan absolutt miste foreldreansvar, men det kreves (heldigvis) god begrunnelse.

Skrevet

Retten finner ikke fram rullebladet, men din advokat kan kreve dette utlevert som bevis i saken. Da får retten tilgang til det - men det er bare med i den totale bevisbyrden, og ikke nødvendigvis avgjørende for om far mister foreldreretten.

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal du det?

Han kan være ferdig med tidligere liv. Er han en fin fyr så har barnet like stort behov for sin far som du som mor. 

Men er du ei slik mor som driver med sabotasje for egen vinning er du ingen god mor og rollemodell. 

I og med at hun sikter til hans rulleblad som inneholde rblant anner vold og narkotika ifb med forestående rettssak så er det vel ikke veldig vanskelig å se at dette handler om nåtid og ikke et tilbakelagt liv? Han er åpenbart ikke «en fin fyr» som barnet har behov for når mor går til sak for å frata han foreldreansvar pga vold og narkotika, blant annet som hun skriver. Hvor blind kan man bli? Er du ei slik mor som kun ser fars rettigheter og «samværssabotasje for egen vinning» samme hva far gjør?

Ja det finnes faktisk slike fedre, ikke veldig få heller, som aldri skulle hatt barn

Anonymkode: 1d56e...148

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...