Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i hvor mange aviser, ukeblader står det om jenter som klager over at guttene og mannfolka glor på dem.. de blir voldtatt, eller misbrukt seksuelt...

men unskyld meg... er det så veldig rart?

jeg var på momarken og så hvordan ungdommen går kledd!!! er det rart de glor??

de går med skjørt som går OVER skjørtekanten, og topper som du ser hele bhen på... er det så veldig rart mannfolka og guttene er som de er ovenfor ungdomsjentene?? hallo... jeg blir så utrolig provusert av det..

de klarer ikke kle seg i det hele tatt..

hørte en historie her om dagen, hvor ei venninna av meg skulle ta toget hjem fra jobb. en fredagskveld, og to jenter skulle da tydeligvis på fest..

disse to går kledd som om de akk var kommet fra strøket i oslo, korte skjørt, tynne strømper, og tynne topper hvor alt syntes... dette skjer forresten i januar, på det kaldeste...

på andre siden av gaten er det en bygning, og venninnen min ser at et vindu åpner seg og en megafon titter ut av vinduet...

ut av den megafonen sies det " toget er forsiket på grunn av korte skjørt"

disse jentene skyntet seg å dra ned skjørta litt, flaue, og gikk litt videre..

venninnen min holdt på å le seg ihjel, og jentene fortsatte å gå mot denne festen..

jeg mener,, det skal ikke være sånn vettu....

er det rart verden blir som den blir???

Cruella

Videoannonse
Annonse
Skrevet
i hvor mange aviser, ukeblader står det om jenter som klager over at guttene og mannfolka glor på dem.. de blir voldtatt, eller misbrukt seksuelt...

men unskyld meg... er det så veldig rart?

jeg var på momarken og så hvordan ungdommen går kledd!!! er det rart de glor??

de går med skjørt som går OVER skjørtekanten, og topper som du ser hele bhen på... er det så veldig rart mannfolka og guttene er som de er ovenfor ungdomsjentene?? hallo... jeg blir så utrolig provusert av det..

de klarer ikke kle seg i det hele tatt..

hørte en historie her om dagen, hvor ei venninna av meg skulle ta toget hjem fra jobb. en fredagskveld, og to jenter skulle da tydeligvis på fest..

disse to går kledd som om de akk var kommet fra strøket i oslo, korte skjørt, tynne strømper, og tynne topper hvor alt syntes... dette skjer forresten i januar, på det kaldeste...

på andre siden av gaten er det en bygning, og venninnen min ser at et vindu åpner seg og en megafon titter ut av vinduet...

ut av den megafonen sies det " toget er forsiket på grunn av korte skjørt"

disse jentene skyntet seg å dra ned skjørta litt, flaue, og gikk litt videre..

venninnen min holdt på å le seg ihjel, og jentene fortsatte å gå mot denne festen..

jeg mener,, det skal ikke være sånn vettu....

er det rart verden blir som den blir???

Cruella

Dine argumenter er slik som gamle gubber bruker MOT jenter som blir vosdtatt.

Så det er klesdrakten som avgjør om det blir voldtekt?

De som går godt påkledd blir ikke det? :grine2:

Du skulle vert født i forige århundre

Skrevet

Hvordan noen kler seg bør ikke være avgjørende eller forklarende på voldtekt, men kan selvfølgelig provosere på den ene eller andre måten. Glaning kan de i alle fall ikke klage på at skjer, det går det vel ikke an å unngå. Regner dessuten med at det er like mange jenter og damer som glaner som mannfolk...

-viXen-

Skrevet

jeg mener ikke at det er klesmåten som avgjør om det blir voldtekt eller ikke, men det er det som blir mest fokusret på i blader og aviser...

hørte noen på momarken prate om at de var så lei av at guttene og de gamle grisene glodde så på de.... er det så rart?? med måten de går kledd på...

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Litt gloing må man vel regne med når man kler seg utfordrende.. (eller uansett kanskje.. og dette gjelder begge kjønn!)

Men den minste antydning om at det skulle finnes noe "selvforskyldt" mhp voldtekt gjør meg eitrendes forbanna!! :frustrert:

Aldri aldri aldri vil det finnes en "bortforklaring" for voldtekt! :kjempesinna:

Skrevet

Ja, gloing må de vel regne med!

Ingen som kan si noe annet enn at det er det som er grunnen til at de går kledd slik..

Og jeg har null problemer med å innrømme at jeg kan like å ta på meg et kort skjørt i blant jeg.. det er ikke for at det er så ille varmt her til lands, men heller at jeg liker den oppmerksomheten, og at jeg føler meg litt sexy kanskje.. :roll:

Men å komme å si at det er jentas feil at hun blir voldtatt pga kort skjørt, er vel ikke helt riktig! Tror nok heller de som voldtar tar den første jenta de får tak i.. tror nok ikke de ser an utseende eller klesstil..

Skrevet

Jeg kan være med deg på det at kler man seg utfordrende så får man også tåle at folk ser på en, men ingenting unnskylder voldtekt. Så enkelt er det!!!

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med deg. Nei, ingenting unnskylder voldtekt, men hvis man vet at man lettere blir voldtatt når man går kledt slik, hvorfor ta sjansen? Det hjelper veldig lite at det er hans skyld, når det er DU som blir voldtatt.

Skrevet

Når vi vet at de fleste voldtekter skjer der offeret kjenner gjerningsmannen, blir det vel litt søkt å hevde at fordi unge jenter går med korte skjørt så kan de ikke vente annet.

Som andre også påpeker - det ER ikke jentas skyld at en mann voldtar. No way. Jeg forstår ikke hvorfor menn skal fritas for ansvar? "jamen, hun gikk med...., jamen, hun var full.... jamen, hun var på sted x,....." Hallo - hvorfor er det da greit - eller som mange sier "nei, det er ikke greit , MEN......"

At man mener at dagens ungdomsmote er forferdelig utfordrende, det er greit, men da syns jeg man skal holde fokus på DET og ikke på at "de får som fortjent".

Gjest Sukkerert
Skrevet

Vi er frie mennesker. Viss jentene har lyst til aa gaa utfordrende kledd, viss de synes det ser fint ut og foeler seg vel, saa faar de gjoere det. Det er mannen som gjoer noe galt naar han voldtar. Om en kvinne saa gikk naken nedover Karl Johan har ingen rett til aa voldta henne.

Skrevet
Vi er frie mennesker. Viss jentene har lyst til aa gaa utfordrende kledd, viss de synes det ser fint ut og foeler seg vel, saa faar de gjoere det. Det er mannen som gjoer noe galt naar han voldtar. Om en kvinne saa gikk naken nedover Karl Johan har ingen rett til aa voldta henne.

Nei til voldtekt! Ja til nakne kvinner på karl johan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...