Gå til innhold

Gymsko for overvektige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er godt i gang med vektnedgang, men jeg skulle så gjerne hatt et par nye sko. De jeg har nå er gode, men jeg har små og lubne føtter og de har ikke jevn og god nok demping til å ta støyten av min nokså tunge kropp, så jeg får vondt i føttene etter kort tid med f.eks jogging. Økonomien er så som så i disse koronatider, så jeg ønsker primært ett par sko jeg både kan bruke til jogging og f.eks styrketrening og annen trening inne. Har noen gode sko å anbefale? Dette er en ny verden for meg. Ønsker ikke å kjøpe sko til mer enn en tusenlapp i første omgang :)

Anonymkode: 39248...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bump! Det må da være noen andre i samme situasjon der ute 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til styrketrening bør du ha helt flate sko for at du skal stå støtt og få kontakt med underlaget.

Til annen trening så er sko med demping bra, jeg er veldig glad i asics gel nimbus men mange vet jeg sverger til Hoka. Her er det smak og behag som avgjør 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jogging og styrketrening krever ulike skotyper, så jeg hadde ikke satset på en sko for begge aktiviteter. 
Ved løping bør man ha litt demping og når man trener styrke skal skoen være stabil og flat. 

Anonymkode: a7a0f...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere enn du nevnte i innlegget ditt men

Selv sverger jeg til Hoka Bondi 6 og Hoka Bondi 7. Nå løper jeg ikke, men går mye tur. Og jeg er tung. Disse gir veldig god demping. Slutt på vonde føtter og ankler etter at jeg gikk over til disse. 

https://sport1.no/varemerker/hoka-one-one/wbondi7wide-1110531-bblc-black-black-76823/?searchQuery=bondi 7&hitId=CatalogContent_5ac9ccb2-e2d9-4a49-92ec-bdb6e2e22fe3_no&trackId=7wfBNM49pQ2yUAL6c0z-eA==&position=6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sko er noe av det smarteste å legge litt ekstra penger i, ellers blir føttene fort ødelagte. Det skjedde med min mann, da han en gang kjøpte sko fra Europris. Vi skal aldri mer kjøpe sko derfra, og har nå innsett viktigheten av kvalitet på skoene man bruker!! Hvis føttene på kroppen ens sliter, så sliter fort hele kroppen.

Anonymkode: 99c6b...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde ikke jogge om du er veldig overvektig. Da ødelegger du fort knær. 

Anonymkode: 272f8...d3f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Sko er noe av det smarteste å legge litt ekstra penger i, ellers blir føttene fort ødelagte. Det skjedde med min mann, da han en gang kjøpte sko fra Europris. Vi skal aldri mer kjøpe sko derfra, og har nå innsett viktigheten av kvalitet på skoene man bruker!! Hvis føttene på kroppen ens sliter, så sliter fort hele kroppen.

Anonymkode: 99c6b...0af

Vet du, du har et poeng. Tror faktisk heller jeg venter på feriepengene og tar meg en tur innom Löplabbet for å få analysert føttene, men jeg er så redd for å møte noen som ikke er vant med overvektige med mye smerter i føttene. De er sikkert det, men det er fint å høre andres erfaringer også :)

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde ikke jogge om du er veldig overvektig. Da ødelegger du fort knær. 

Anonymkode: 272f8...d3f

Det er ikke mange minuttene jeg klarer uansett akkurat nå heldigvis og jeg jogger kun på tredemølle, blir nok mest til gange, men det er fint med sko som i teorien tåler når jeg må løpe et par meter her og der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler hoka clifton på det sterkeste til gåturer og jogging. De har en ekstra vid modell som kanskje passer godt til deg? 

De koster riktignok 1800, men jeg synes de er verdt hver krone. Ingen joggesko kan måle seg med de❤️

Anonymkode: 8ba2c...958

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet du, du har et poeng. Tror faktisk heller jeg venter på feriepengene og tar meg en tur innom Löplabbet for å få analysert føttene, men jeg er så redd for å møte noen som ikke er vant med overvektige med mye smerter i føttene. De er sikkert det, men det er fint å høre andres erfaringer også :)

Her synes jeg du er fornuftig. Gode sko er det verdt å legge penger i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, MarianneE said:

Her synes jeg du er fornuftig. Gode sko er det verdt å legge penger i.

Trengte vel bare å høre det 😄 Det betyr at jeg må vente en måned til da koronabudsjettet ikke er veldig romslig, men det er nok verdt det som du sier. Setter uansett stor pris på tilbakemeldingene folk skriver her, smertene i føttene kommer kun av at jeg er for tung og da er det fint med andres erfaringer :) Skal få prøvd ut litt sko fra Hoka, googlet de og folk ser veldig fornøyde ut! Har sko fra Saucony nå og hadde Asics Gel Nimbus før. De jeg har nå funker dårlig (selv om de virker som fantastiske sko for andre), de fra Asics var ganske gode. Gir mening at den delen av kroppen som tar hele støyta når jeg går trenger støtte, men sure penger, det er det 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 19.33):

Det er ikke mange minuttene jeg klarer uansett akkurat nå heldigvis og jeg jogger kun på tredemølle, blir nok mest til gange, men det er fint med sko som i teorien tåler når jeg må løpe et par meter her og der. 

Ingenting å være redd for, de er kjempeflinke! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med hoka clifton 7. Har et par jeg bruker til jogging og Klæbo edition til det daglige liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoka arahi på meg! Overpronerer og god støtte.Slet med hælbetennelse og ble kvitt det med de skoene. Fant ut at det var bedre å investere i gode sko enn å kjøpe sko på tilbud som ikke passet... 

hoka bondi ble for myk og lite stabile for føttene mine.  

ville også investert en tur på løplabbet hvis jeg var deg og slet slik med bena! 

Anonymkode: 6a92a...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler absolutt at du drar en tur innom Löplabbet slik som du har skrevet over. De har god peiling og kan analysere ditt ganglage/løpestil. Hvilke sko du velger baserer seg i stor grad på om du over- eller underpronerer, snarere enn vekta di, selv om dette også selvsagt har litt å si. 

Selv endte jeg opp med disse, som er beregnet på normal pronasjon til underpronasjon. Fantastiske sko! Har aldri hatt bedre løpesko. Jeg har nesten ikke smerter lengre som tverrplattfot. Skulle nok hatt innleggssåler også, men det får vente en liten stund. enn så lenge har jeg såler som støtter fotbøyen. 

https://www.loplabbet.no/glideride-2-14

"Også et godt alternativ for tyngre løpere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...