AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Er det noen som har barn som er plaget med dette? Første gang jeg opplever dette med jenta, etter en kraftig halsbetennelse.. to eldre søsken har aldri hatt det etter sykdom, men minste jenta viser nå tydelig smerte i magen.. har vært et døgn på barneavdelingen siden de først trodde det var blindtarmen men det viser seg at det er lymfeknuter i magen. Blir det bedre med alderen? Hun er 5 år... aldri hatt det før, hun har hatt vannkopper og influensa og andre barnesykdommer uten tegn til dette.. vi bor på et lite tettsted og jeg vurderer og få henne til storbyen.. mitt hoved spørsmål er om det er farlig?? Anonymkode: ca880...665
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Vi har mange, mange lymfeknuter i hele kroppen. Mange sitter i abdomen. Om disse blusser opp kan det gi magesmerter. Det må gå over av seg selv, kroppen fikser opp som regel. Regner med det er lymfeknuter om er overaktive etter halsbetennelsen du nevner. Hvor i kroppen disse knutene overreagerer er helt tilfeldig. Anonymkode: 34b17...620 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Nå er jeg en avslappende mor som stoler på helsevesenet, men i ditt tilfelle tror jeg nok likevel jeg hadde sjekket litt bedre ut. Volvat er et alternativ, men det koster jo litt. Lykke til 💕 Anonymkode: c7be8...121
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Jeg hadde det samme som tenåring. Var også innlagt for mistanke om blindtarmsbetennelse. Det gikk over av seg selv, og har ikke hatt det samme i voksen alder. Anonymkode: 25beb...d8a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er jeg en avslappende mor som stoler på helsevesenet, men i ditt tilfelle tror jeg nok likevel jeg hadde sjekket litt bedre ut. Volvat er et alternativ, men det koster jo litt. Lykke til 💕 Anonymkode: c7be8...121 Man bør absolutt ikke søke privat. De tenker bare penger og gjør mye unødvendige undersøkelser, røntgenundersøkelser med unødvendig stråling, unødvendig belastning for barnet. Og de er ikke spesialister på barn som barneleger på offentlig sykehus er. Oppsøk heller f.eks Rikshospitalet eller Ullevål Anonymkode: 34b17...620
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Hei. Mitt barn hadde det samme når hun var 5 år. Husker ikke hva første-infeksjonen var, men det var en ukomplisert virusinfeksjon. Sterke magesmerter, måtte gå krokbøyd. Husker ikke om kroppstemperatur var litt forhøyet, er usikker. Var på legevakta, som kontaktet barneavdelingen på Ahus. Legevaktslegen tenkte først blindtarmsbetennelse, men det ble konkludert med hovne lymfekjertler i magen, noe som var mer vanlig enn jeg visste etter infeksjoner. Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok før smertene gikk bort, men det tok ikke veldig lang tid. Jeg husker ikke helt hvordan de utelukket blindtarm heller, men vi følte oss veldig ivaretatt på legevakta. Måtte aldri på sykehus. Aldri hatt dette siden, men har hatt vondt i en fot i etterkant av virusinfeksjon. Det var visst også ganske vanlig, selv om jeg aldri har hørt om det før. Anonymkode: b83e6...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå