Gå til innhold

Hjelpe fremtidig kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 valg.

1) Jeg kan hjelpe personen økonomisk ved å stille som kausjonist. 

2) Jeg kan hjelpe personen økonomisk ved å stille som kausjonist men da mener jeg at vi ikke kan være kjærester fremover.

Jeg liker denne personen og ser på personen som en kjæreste allerede. Dersom jeg hjelper til, tror jeg ikke at vi kan være kjærester fremover. Hva ville dere ha gjort?

Hn vil gjerne ta "imot" min hjelp men det virker som om også hn er skeptisk til at det da kan bli slutt.

Vi snakker om en overgangsperiode. 

Anonymkode: 1fce2...93a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke turt... høres ut som noe som kan bli kjipt for deg uansett hvilken vei det går  

Anonymkode: 7bc69...752

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du at dere ikke kan være kjærester hvis du stiller som kausjonist?

Anonymkode: 2c9fb...1e5

• Liker 2
Skrevet

Aldri i verden om jeg kausjonerer for noen andres lån. Aldri. Aldri. Ikke engang til min beste venn. Da hadde jeg heller lånt ut penger, men aldri stilt kausjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dete ikke være kjørster? Det er mer naturlig å være kausjonist for enn kjæreste enn en venn. 
uansett, ikkevær kausjonist! 

Anonymkode: 9f775...b2e

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du har mange flere valg enn som så!

Ikke bli kausjonist!!!!!

Du bør også vurdere om du i det hele tatt bør bli kjæreste med den personen mtp vedkommende sin økonomi. Hvis dere blir det likevel, så går det an å ha fullstendig seperat økonomi, noe dere bør i lang tid!!!!

Jeg finner det veldig underlig at du har pratet med vedkommende om dette før du har bestemt deg!!

Du skriver at DU ser på den personen som din kjæreste allerede. Betyr det at dere ikke har tatt praten om dette enda?

Det har ikke falt deg inn at vedkommende bevisst utnytter deg for pengene sin del?

Hvor lenge har du kjent vedkommende? 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Jeg har kjent personen siden tidlig 2000 tallet.

Jeg stoler på personen men jeg er bare redd at dette blir vanskelig mellom oss. Som venn kan jeg låne bort penger, men som kjæreste vet jeg ikke helt. 

Samtidig føler jeg at dersom det blir oss i fremtiden må vi jo løse midlertidige problemer? Jeg vet at det er midlertidig. Er det ikke vanlig at par hjelper hverandre? Vi blir mer og mer et par og akkurat det virker ustanselig.......

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg stoler på personen men jeg er bare redd at dette blir vanskelig mellom oss. Som venn kan jeg låne bort penger, men som kjæreste vet jeg ikke helt. 

Jeg skjønte ikke logikken i dette 🧐

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La kreditorer og banker ta tapet. Ikke hjelp folk som har økonomisk skakkjørt seg selv. Det gjentar seg igjen og igjen. Hilsen en som har nært familiemedlem som har gitt bort millioner som er tapt. 

Anonymkode: 146db...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kjent personen siden tidlig 2000 tallet.

Samtidig føler jeg at dersom det blir oss i fremtiden må vi jo løse midlertidige problemer? Jeg vet at det er midlertidig. Er det ikke vanlig at par hjelper hverandre? Vi blir mer og mer et par og akkurat det virker ustanselig.......

Jeg hadde gjort det for en kjæreste, men ikke for noen jeg kun dater. Jeg hadde gjort det for min bestevenninne, men ikke for noen andre venner.

Jeg hadde dessuten først tatt en veldig hard analyse av hvorvidt det kunne være noen økonomiske motiver for personen å ville date meg, dersom dette var en forespørsel lagt frem av vedkommende. Dersom det ikke føles som om han/hun så  på meg som en sugarmama og jeg var den som la frem forslaget om å stille som kausjonist, hadde jeg gjort det som en midlertidig løsning dersom kontraktene var ordentlige! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde gjort det for en kjæreste, men ikke for noen jeg kun dater. Jeg hadde gjort det for min bestevenninne, men ikke for noen andre venner.

Jeg hadde dessuten først tatt en veldig hard analyse av hvorvidt det kunne være noen økonomiske motiver for personen å ville date meg, dersom dette var en forespørsel lagt frem av vedkommende. Dersom det ikke føles som om han/hun så  på meg som en sugarmama og jeg var den som la frem forslaget om å stille som kausjonist, hadde jeg gjort det som en midlertidig løsning dersom kontraktene var ordentlige! 

Jeg tror ikke at noe kan stoppe oss i å være kjærester, tror helst at vi er uatskillelige, slik sett.

Altså: Jeg vet at dette går sin naturlige gang i forhold til oss og kjærester.

Jeg er mer usikker på om en slik hjelp kan være døden for oss......Noe jeg ikke ønsker.  Jeg ønsker ikke at hn blir redd for å diskutere feks økonomi. Fordi jeg vil vite det som foregår hos hn. Jeg er heller ikke redd for at hn har økonomiske problemer, for det har hn ikke. 

Jeg er heller ikke redd for pengene hva gjelder egen del, jeg er mer redd for at hn finner ut at hn ikke kan diskutere dette igjen dersom jeg stadig eller en gang har gjort noe bra for hn. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke at noe kan stoppe oss i å være kjærester, tror helst at vi er uatskillelige, slik sett.

Altså: Jeg vet at dette går sin naturlige gang i forhold til oss og kjærester.

Jeg er mer usikker på om en slik hjelp kan være døden for oss......Noe jeg ikke ønsker.  Jeg ønsker ikke at hn blir redd for å diskutere feks økonomi. Fordi jeg vil vite det som foregår hos hn. Jeg er heller ikke redd for at hn har økonomiske problemer, for det har hn ikke. 

Jeg er heller ikke redd for pengene hva gjelder egen del, jeg er mer redd for at hn finner ut at hn ikke kan diskutere dette igjen dersom jeg stadig eller en gang har gjort noe bra for hn. 

Jeg forstår ikke tankegangen din, skal jeg være ærlig. 

Har dere snakket om muligheten for at du er kausjonist? Eller har du hatt denne tanken alene? Er han en veldig stolt mann som ikke klarer å snakke om visse ting etc? Dette høres litt merkelig ut for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...