AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Jeg har sterkt nedsatt sexlyst etter at jeg fikk satt inn hormonspiral for noen måneder siden. Venter i talmodighet til det har gått 6 mnd, da jeg leser at de fleste bivirkninger går over etter 3-6 mnd. Forsvinner ikke denne bivirkningen innen den tid skal den ut. Mannen min og jeg har alltid hatt et svært godt sexliv på alle områder. Vi har 3 barn, men heller ikke dette har vært til hinder for et aktivt sexliv, også i småbarnsperioden. For oss har sexen blitt et viktig lim i forholdet, sammen med barna, kommunikasjonen, godt samarbeid og vennskap forøvrig. Så jeg vet 100% at sexlysten ikke har sammenheng med andre ting enn hormonspiralen. Nå kjenner jeg at det seksuelle blir en utfordring for meg. Føles veldig merkelig det som har skjedd. Men jeg kjenner altså ikke følelsen av kåthet lengre. Ingen sitring. Ting som ble sett, sagt eller lest som før gjorde meg kåt, synes jeg i dag bare er kleint. I tillegg har jeg ikke evnet å få orgasme lengre som jeg pleier. Det tar svært lang tid å oppnå noe som minner om en liten svak orgasme. Og slitet med å få det til, gjør at jeg tenker det er bortkastet tid og ikke verdt det. Det nærmer seg nå 5 måneder uten orgasme. Før kunne jeg gjerne få 2-3 per dag. Mannen min viser stor forståelse og sier han vil vurdere å sterilisere seg om det viser seg at spiralen må ut. Han er talmodig, men selvfølgelig lei seg for at jeg aldri har lyst på sex mer. Ca 3-4 ganger i mnd er jeg med på å ha sex for hans/forholde sin skyld selv om jeg ikke har lyst og det gir meg lite. Føles litt som plikt. Det går greit, men oppleves litt slitsomt også. Ser bare ulempene i forkant som liten tid, ting som skulle vært gjort i stedetfor, om jeg er ren nok, blødninger, smerter (siden jeg ikke er kåt og våt nok og blør lett etter samleie nå). Det føles derimot ganske bra etterpå pga nærheten og hans tilftredstillelse. Jeg har likevel ikke lyst igjen senere. Så sex avler ikke lysten slik som før. Hva ville dere gjort i min situasjon? Ville dere hatt sex for mannen/forholdet sin skyld likevel...eller ville dere akseptert tørken frem til lysten og evnen kom tilbake? Sist men ikke minst: Ville dere fjernet spiralen med det samme eller ville dere ventet til det har gått minst 6 måneder? Info forøvrig: Jeg tåler ingen andre prevensjonsmidler, dette var siste utvei. Anonymkode: 5d380...af8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 For meg gikk det veldig mye bedre etter 6-7mnd med alt av bivirkninger 😊 Og høres ut som du har en flott mann forresten. Anonymkode: 4f497...834
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Jeg hadde glatt latt mannen klippe strengen. Anonymkode: d6efa...a05 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg gikk det veldig mye bedre etter 6-7mnd med alt av bivirkninger 😊 Og høres ut som du har en flott mann forresten. Anonymkode: 4f497...834 Takk for kort oppmuntrende svar. Øker motivasjonen😊 Anonymkode: 5d380...af8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg hadde glatt latt mannen klippe strengen. Anonymkode: d6efa...a05 Ja. Mulig det heller mot det. Men da blr jeg ihvertfall kanskje holde ut 2-3 måneder, for å se om bivirkningene går over😌 Anonymkode: 5d380...af8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja. Mulig det heller mot det. Men da blr jeg ihvertfall kanskje holde ut 2-3 måneder, for å se om bivirkningene går over😌 Anonymkode: 5d380...af8 Du spurte. Jeg ser virkelig ikke hvorfor du skal holde ut noe som helst i den situasjonen dere er i, ferdig med barn og alt, når han like gjerne kan snippe. Hvorfor, lurer jeg på. Anonymkode: d6efa...a05 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Jeg hadde ikke hatt pliktige samleier iallefall, ettersom slikt bare gjør et dårlig forhold til det seksuelle mer vanskelig, akkurat på samme måte som menn sliter mer med at pikken blir slapp om de stresser med det. Jeg hadde nok tilfredsstilt ham med munn, hender og leketøy til det ble løsning på dette, for å ikke utsette meg selv for en slags minivoldtekt, ved å ha samleie uten lyst. Mannen din er fin som er villig til å sterilisere seg. Jeg hadde nok tatt imot det tilbudet, og fått spiralen ut fortest mulig. Så må du kanskje forventet at det tar litt tid før normal lyst kommer tilbake, fordi sex har vært noe negativt for deg en stund. Anonymkode: d5b7c...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg hadde ikke hatt pliktige samleier iallefall, ettersom slikt bare gjør et dårlig forhold til det seksuelle mer vanskelig, akkurat på samme måte som menn sliter mer med at pikken blir slapp om de stresser med det. Jeg hadde nok tilfredsstilt ham med munn, hender og leketøy til det ble løsning på dette, for å ikke utsette meg selv for en slags minivoldtekt, ved å ha samleie uten lyst. Mannen din er fin som er villig til å sterilisere seg. Jeg hadde nok tatt imot det tilbudet, og fått spiralen ut fortest mulig. Så må du kanskje forventet at det tar litt tid før normal lyst kommer tilbake, fordi sex har vært noe negativt for deg en stund. Anonymkode: d5b7c...2b1 Takk for fint svar❤️ Anonymkode: 5d380...af8 1
Gjest Smeltemann Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg hadde glatt latt mannen klippe strengen. Anonymkode: d6efa...a05 Bedre mannen får en elskerinne da.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Smeltemann skrev (22 timer siden): Bedre mannen får en elskerinne da. Som han kan risikere å gjøre gravid?😳🙄 Tenker vel heller han kan få ha sex med andre om han klipper strengen og jeg mot all for ordning fortsatt slutte slite med sexlyst. Jeg skiller sex og følelser. Men at han gjorde en annen kvinne gravid imens han var gift med meg kunne jeg ikke levd med. Anonymkode: 5d380...af8 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 Bedre at han klipper strengen, for min del forsvant lysten de 5 årene spiralen satt inne. Anonymkode: a4ab8...3bd
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som han kan risikere å gjøre gravid?😳🙄 Tenker vel heller han kan få ha sex med andre om han klipper strengen og jeg mot all for ordning fortsatt slutte slite med sexlyst. Jeg skiller sex og følelser. Men at han gjorde en annen kvinne gravid imens han var gift med meg kunne jeg ikke levd med. Anonymkode: 5d380...af8 ‘Mot formodning fortsatt skulle slite med sexlyst.....skulle det jo stå😅 Anonymkode: 5d380...af8 1
Gjest Smeltemann Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Som han kan risikere å gjøre gravid?😳🙄 Tenker vel heller han kan få ha sex med andre om han klipper strengen og jeg mot all for ordning fortsatt slutte slite med sexlyst. Jeg skiller sex og følelser. Men at han gjorde en annen kvinne gravid imens han var gift med meg kunne jeg ikke levd med. Anonymkode: 5d380...af8 Ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå