Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva er det nå myndigheter påkrever oss å skaffe? nasjonal id kort? Hva er liksom vitsen?

Anonymkode: a9f12...d9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en tråd fra før. Hvorfor oppretter du flere tråder???

Anonymkode: 7c889...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes en tråd fra før. Hvorfor oppretter du flere tråder???

ja, sånt vet du om du er fast boende her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ja, sånt vet du om du er fast boende her. 

Har du levd under stein? ID-kort har vært tilgjengelig for bestilling siden 30.november. Det hjelper å lese avisa i stedet for basere seg på hva som står på diverse forum.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hva er det nå myndigheter påkrever oss å skaffe? nasjonal id kort? Hva er liksom vitsen?

Det er ikke noe krav, så du trenger ikke å være dramatisk. 

Anonymkode: e0c4d...336

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om dette. Hva er dette? Er det noe nytt? Hvorfor skal man ha det?

Anonymkode: 71d8a...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et krav, det er et tilbud. På samme måte som pass. Skaff deg om du trenger det. For mange, som ikke har førerkort, har det vært etterlengta at id-kortene skulke komme.

Og har du først fått meg deg dette nå, så avslører du deg selv som rimelige lite oppegående.

Disse id-kortene har vært i nyhetsbildet i årevis. Må være minst 10 år eller noe? Siden de begynte å jobbe med dem. Og har vært i media med jevne mellomrom opp gjennom årene.

Nesten helt utrolig å klare å ikke få med seg dette.

Anonymkode: 17562...560

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har aldri hørt om dette. Hva er dette? Er det noe nytt? Hvorfor skal man ha det?

Om du ikke har førerkort eller bankkort med bilde, og synes passet er i meste laget å drasse på for å identifisere deg.

Ellers trenger du det ikke. 

Fåes hos politiet, på samme måte som pass. Men et enkle kort, bankkort størrelse.

For meg, som ikke har førerkort, var dette etterlengta :) 

• Liker 5
Skrevet

ID-kortet erstatter pass når man reiser innen EU. Det er også godt å ha for de som ikke har førerkort eller bankkort med bilde som legitimasjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

ID-kortet erstatter pass når man reiser innen EU. Det er også godt å ha for de som ikke har førerkort eller bankkort med bilde som legitimasjon.

I tillegg er det deilig å slippe å drasse på det passet. Veldig greit med noe som passer i lommeboka! 

Anonymkode: e0c4d...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (59 minutter siden):

Så bra :) Hadde aldri hørt om dette. Men det er jo mye bedre enn pass

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så bra :) Hadde aldri hørt om dette. Men det er jo mye bedre enn pass

Hvordan er det mulig? Altså, dette prosjektet har jo vært en het potet i årevis, og jevnlig i mediene pga stadige forsinkelser.

Tror de begynte å jobbe med det når jeg var student alt, nå er jeg godt parkert ufør i mange år.

Er folk virkelig så lite orientert om hva som skjer i samfunnet (du er slett ikke den første som ikke har hørt om id-kort)? Finner det ganske sjokkerende.

Men på den annen side, så forklarer det jo hvordan populister så lett får fotfeste 😕 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er det mulig? Altså, dette prosjektet har jo vært en het potet i årevis, og jevnlig i mediene pga stadige forsinkelser.

Tror de begynte å jobbe med det når jeg var student alt, nå er jeg godt parkert ufør i mange år.

Er folk virkelig så lite orientert om hva som skjer i samfunnet (du er slett ikke den første som ikke har hørt om id-kort)? Finner det ganske sjokkerende.

Men på den annen side, så forklarer det jo hvordan populister så lett får fotfeste 😕 

Følger jo med. Men dette har jeg ikke hørt om. Jeg har ikke tv, jobber mye og er mye ute. Leser jo avisen innimellom. Man trenger ikke å følge med på alt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja, for meg er det nytt og det er visstnok kun 65000 personer i Norge som  har bestilt det, ikke vet jeg hva det skal benyttes til. Myndigheter klager vel fordi de mangler inntekter, noen må de lure, det kostet visstnok for dem 750 millioner og tilrettelegge det. Trodde pass holdt mer enn nok, men skal ikke se borti fra at det er eu greier som Norge igjen underordner seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har førerkort eller bankkort med bilde, og synes passet er i meste laget å drasse på for å identifisere deg.

Ellers trenger du det ikke. 

Fåes hos politiet, på samme måte som pass. Men et enkle kort, bankkort størrelse.

For meg, som ikke har førerkort, var dette etterlengta :) 

Og prisklassen? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et krav, det er et tilbud. På samme måte som pass. Skaff deg om du trenger det. For mange, som ikke har førerkort, har det vært etterlengta at id-kortene skulke komme.

Og har du først fått meg deg dette nå, så avslører du deg selv som rimelige lite oppegående.

Disse id-kortene har vært i nyhetsbildet i årevis. Må være minst 10 år eller noe? Siden de begynte å jobbe med dem. Og har vært i media med jevne mellomrom opp gjennom årene.

Nesten helt utrolig å klare å ikke få med seg dette.

utrolig at det skal gå 10 år å tilrettelegge det, det er jo sinnsykt tregt. Også først i november ble det tilrettelagt for publikum,. hvem gidder å følge på sinke prosjekt som tar 10 år?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

utrolig at det skal gå 10 år å tilrettelegge det, det er jo sinnsykt tregt. Også først i november ble det tilrettelagt for publikum,. hvem gidder å følge på sinke prosjekt som tar 10 år?

15 år. Det ble vedtatt i 2005.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe som blir «prakket» på oss. Dette er noe mange har etterlyst i flere år. Når bankkortene sluttet med bilder så hadde man kun pass som alternativ dersom man ikke hadde førerkort. 

Anonymkode: 709ef...bf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

koster visstnok 570 kr for det, samme pris som ett pass. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

15 år, jeg tok feil i anslaget, og jo dette prosjektet har jo vært et skandaleprosjekt pga stadige utsettelser og forsinkelser.

At en ikke en eneste gang i løpet av alle disse årene har fått det med seg - for det har jevnlig vært i media - er helt utrolig. Da følger en rett og slett ikke så mye med som en innbiller seg.

Det synes jeg faktisk er skremmende.

Men det forklarer ho hvordan så mange viktige saker som gir varige endringer i samfunnet passerer uten debatt 😕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...