AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Er i en vanskelig livssituasjon, som ikke mange kan relatere seg til. Har ikke fått skikkelig støtte fra noen. Har prøvd å få venner på chat.no og discord uten hell. Vanskelig å se seg selv, men jeg lurer på om jeg sier de gale tingene i samtaler. Jeg er utålmodig og oppfører meg som om vi allerede er venner. Men hvis ikke så kjeder jeg meg fort. Hva tror dere? Anonymkode: 8fc3d...3f3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er i en vanskelig livssituasjon, som ikke mange kan relatere seg til. Har ikke fått skikkelig støtte fra noen. Har prøvd å få venner på chat.no og discord uten hell. Vanskelig å se seg selv, men jeg lurer på om jeg sier de gale tingene i samtaler. Jeg er utålmodig og oppfører meg som om vi allerede er venner. Men hvis ikke så kjeder jeg meg fort. Hva tror dere? Anonymkode: 8fc3d...3f3 De fleste er ganske sosialt klønete. Det er bare er lite fåtall som takler feks uventede situasjoner med glans. Resten er ‘flinke’ pga de har gjort det 10000 ganger før. Anonymkode: 024ad...d3c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Du er garantert sosialt klønete! Men kom igjen.. Hva har det å si? Øv deg på å gi faan. Om det er vanskelig (noe det er for alle). Prøv å finne mennesker som er lik deg. Jeg har null sosiale antenner selv, men det går helt fint. For mine venner har enda mindre Anonymkode: 5932e...ff1 1
CorvusCorax Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er utålmodig og oppfører meg som om vi allerede er venner. Høres sånn ut. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Synes det er vanskelig å slå seg til ro med. Det som skjer hvis jeg ikke er "på" eller personlig er at samtalen dabber ut. Skulle gjerne ha knekt koden. Anonymkode: 8fc3d...3f3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Og takk for deres ærlige tilbakemelding. 😂 glemmer så lett ting. - TS Anonymkode: 8fc3d...3f3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Er i en vanskelig livssituasjon, som ikke mange kan relatere seg til. Har ikke fått skikkelig støtte fra noen. Har prøvd å få venner på chat.no og discord uten hell. Vanskelig å se seg selv, men jeg lurer på om jeg sier de gale tingene i samtaler. Jeg er utålmodig og oppfører meg som om vi allerede er venner. Men hvis ikke så kjeder jeg meg fort. Hva tror dere? Anonymkode: 8fc3d...3f3 For min del føler jeg meg litt kvalt dersom et nytt bekjentskap snakker til meg som om vi allerede er venner, med mindre det virkelig er full klaff på kjemien (har skjedd kanskje to ganger i mitt liv). Det fremstår rett og slett litt falskt for meg tror jeg.. Kanskje er det annerledes med eksemplene dine, det er litt vanskelig å si. Kunne du ha forklart noen eksempler på hvordan du oppfører deg som om dere allerede er venner? Jeg er også ganske sosialt klønete av meg skal jeg innrømme, og jeg har mange ganger blitt lei meg og sint og flau over mine manglende sosiale antenner.. Til slutt begynte jeg å gi mer faen og da virket det som om det ble lettere å connecte med visse typer også. Anonymkode: f6ead...aff
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For min del føler jeg meg litt kvalt dersom et nytt bekjentskap snakker til meg som om vi allerede er venner, med mindre det virkelig er full klaff på kjemien (har skjedd kanskje to ganger i mitt liv). Det fremstår rett og slett litt falskt for meg tror jeg.. Kanskje er det annerledes med eksemplene dine, det er litt vanskelig å si. Kunne du ha forklart noen eksempler på hvordan du oppfører deg som om dere allerede er venner? Jeg er også ganske sosialt klønete av meg skal jeg innrømme, og jeg har mange ganger blitt lei meg og sint og flau over mine manglende sosiale antenner.. Til slutt begynte jeg å gi mer faen og da virket det som om det ble lettere å connecte med visse typer også. Anonymkode: f6ead...aff Vitser litt, skriver tilfeldig ting, er ganske direkte og sier hva jeg føler. Ikke slemme ting altså. Vanskelig å komme på konkrete eksempler. Hva er temaer som man kan snakke om og som ikke er for kjedelige? Anonymkode: 8fc3d...3f3
utakulanini Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Vitser litt, skriver tilfeldig ting, er ganske direkte og sier hva jeg føler. Ikke slemme ting altså. Vanskelig å komme på konkrete eksempler. Hva er temaer som man kan snakke om og som ikke er for kjedelige? Anonymkode: 8fc3d...3f3 Det å bli for personlig for tidlig i en relasjon er vist til å kunne pushe folk vekk, heller enn å bli nærmere. Særlig dersom de personlige tingene er vanskelige eller såre ting, uansett om det blir tatt opp med humor eller latter. Som for eksempel galgenhumor om at man ble foreldreløs tidlig i livet, eller at man hadde en årelang depresjon eller hjertesorg osv osv. Slike ting bør man alltids vente med til det har gått fra bekjentskap til vennskap. Ellers vil jeg vel påstå at det ofte er hovedsaklig kjedelige emner som blir snakket om i starten. Det blir jo mye av det samme, typ hvor man er fra, hva man jobber med, hvilke interesser man har og den slags. Synes du det er så kjedelig at du blir utålmodig med tanke på relasjonen? At du ønsker å bli venner uten å måtte jobbe seg gjennom bekjentskapsnivået først? Jeg tror nok det isåfall vil gjøre ting vanskeligere for deg.. Mye bedre å jobbe med å snu tankegangen til at det ikke er kjedelig å bli kjent med "kjedelige" emner. Tenk at det er en del av det å bygge vennskap! Akkurat som når man først starter i en by jobb, så må man gjennom opplæringsfasen først og den er gjerne kjip og kjedelig. Litt etter litt for man mer ansvar og det blir mer interessant. Men om man forsøker å late som om man kan jobben bedre enn man kan allerede i opplæringen, så vil neppe sjefen beholde deg. Slik er det med vennskap også, du må ta byggekloss etter byggekloss. Man kan ikke forvente å gå fra løse klosser til et flott hus på kort tid. Jeg håper noen av ordene mine kanskje kan hjelpe deg! ❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå