AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Jeg har hørt at de fleste som er nett-troll på Kvinneguiden liker å plage andre mennesker - stemmer dette? Om du er nett-troll på Kvinneguiden og har skrevet innlegg der du tramper på andre mennesker, liker du å plage andre mennesker? Anonymkode: 90243...eda
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Disse trollene er som regel uutdannede, som bor hjemme hos mamma og pappa i kjelleren deres, får mat servert, senga skiftet og gjør null nytte i samfunnet. De er så ubrukelige at de må tråkke på andre for å føle seg bedre. Uten å løfte en finger, få jobb eller utdanning og jobbe for å føle seg bedre. Mye lettere og bare skrive trolletråder må du forstå? Anonymkode: bca2e...53f 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Å hva gjør du nå? Anonymkode: 8b106...6c5 1
kisskissbangbang Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disse trollene er som regel uutdannede, som bor hjemme hos mamma og pappa i kjelleren deres, får mat servert, senga skiftet og gjør null nytte i samfunnet. De er så ubrukelige at de må tråkke på andre for å føle seg bedre. Uten å løfte en finger, få jobb eller utdanning og jobbe for å føle seg bedre. Mye lettere og bare skrive trolletråder må du forstå? Anonymkode: bca2e...53f Det trur jeg ikke, og jeg tenker at det er skummelt å avskrive ondskap som dumskap. Det er på nivå med å tenke at alle pedofile ser ut på en spesiell måte og kjører minivan - det gjør at mannen i gata får gå under radaren mye lengre enn han burde. Det er mange, uavhengig av "klasse" og sosial status, som nyter å vite at de sårer andre mennesker og påføre skade. KG er en perfekt arena å boltre seg på for disse, fordi de ikke må stå til ansvar. Ekkelt opplegg, og farlig. 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 De trenger hjelp, men får ikke det. Jeg var selv som det på ungdomsskolen fordi jeg på skolen ble mobbet. Hjemme på nett brukte jeg det til å mer gjøre narr av andre og plage på nett. Anonymkode: b4387...315 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Definer "rakke ned på". Og være kritisk til andres syn er en selvfølge på forum Anonymkode: 0d4c0...860 5
skreppamedleppa Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 *Å ikke være enig i alt en får servert her er ikke å være et troll. *Å ikke like alle her inne er heller ikke å være troll *Å måte mene noe ikke alle er enig i er ikke å være et troll *og det å skrive humoristisk, harselerende, ironisk i et innlegg er heller ikke et troll For å siterere Tim Burton "one person's craziness is another person's reality" En er ikke et troll bare fordi en har en upopulær mening, eller ikke ser verden slik alle andre ser den, eller lever og skriver på en annen måte enn samfunnet ellers. I følge ssb er vi ca 5391369 mennesker i Norge, https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/folkemengde/aar-per-1-januar nå har riktignok ikke alle disse brukere på kvinneguiden, men av alle de som er brukere her vil det alltid være noen troll. Noen idioter, noen vi mener er idioter der de mener "jeg'et" i situasjonen er idiot, noen som ikke forstår. Noen vi opplever som frekke, noen med en urealistisk problemstilling, noen som lever helt ulikt oss osv. Noen sånn og noen slik.. Ja at det finnes troll: selvsagt. *Personlig opplever jeg troll som de som pucher 400 innlegg av 2002 her inne. * de som oppretter 30 innlegg på natten spesielt om "dama har alt for små pupper/for store kjønnslepper Og mennesker som er så sint og opprørt at de lager "mot-tråder".. og er da ekstra ekkel i HI. Som spesielle troll som bør lukes ut.. er nok sikkert flere også. Noen troll kan jo være originale og morsomme og men nå snakker jeg om opplagt irriterende trolling 5
CorvusCorax Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 skreppamedleppa skrev (21 minutter siden): *Å ikke være enig i alt en får servert her er ikke å være et troll. *Å ikke like alle her inne er heller ikke å være troll *Å måte mene noe ikke alle er enig i er ikke å være et troll *og det å skrive humoristisk, harselerende, ironisk i et innlegg er heller ikke et troll Halleluja! 🙌 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 skreppamedleppa skrev (26 minutter siden): *Å ikke være enig i alt en får servert her er ikke å være et troll. *Å ikke like alle her inne er heller ikke å være troll *Å måte mene noe ikke alle er enig i er ikke å være et troll *og det å skrive humoristisk, harselerende, ironisk i et innlegg er heller ikke et troll For å siterere Tim Burton "one person's craziness is another person's reality" En er ikke et troll bare fordi en har en upopulær mening, eller ikke ser verden slik alle andre ser den, eller lever og skriver på en annen måte enn samfunnet ellers. I følge ssb er vi ca 5391369 mennesker i Norge, https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/folkemengde/aar-per-1-januar nå har riktignok ikke alle disse brukere på kvinneguiden, men av alle de som er brukere her vil det alltid være noen troll. Noen idioter, noen vi mener er idioter der de mener "jeg'et" i situasjonen er idiot, noen som ikke forstår. Noen vi opplever som frekke, noen med en urealistisk problemstilling, noen som lever helt ulikt oss osv. Noen sånn og noen slik.. Ja at det finnes troll: selvsagt. *Personlig opplever jeg troll som de som pucher 400 innlegg av 2002 her inne. * de som oppretter 30 innlegg på natten spesielt om "dama har alt for små pupper/for store kjønnslepper Og mennesker som er så sint og opprørt at de lager "mot-tråder".. og er da ekstra ekkel i HI. Som spesielle troll som bør lukes ut.. er nok sikkert flere også. Noen troll kan jo være originale og morsomme og men nå snakker jeg om opplagt irriterende trolling Så enig. Slutt å kall alle som ikke kommer med «godkjente» svar for troll. Anonymkode: b2278...080 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Dere har kanskje ikke sett de innleggene som er slike innlegg som jeg tenkte på? Noen av disse har blitt slettet forholdsvis raskt. Et av de trollene hadde spesialisert seg på å lage starte tråder der hen tråkket på overvektige og kvinner. Ts. Anonymkode: 90243...eda 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 kisskissbangbang skrev (På 25.4.2021 den 23.57): Det trur jeg ikke, og jeg tenker at det er skummelt å avskrive ondskap som dumskap. Det er på nivå med å tenke at alle pedofile ser ut på en spesiell måte og kjører minivan - det gjør at mannen i gata får gå under radaren mye lengre enn han burde. Det er mange, uavhengig av "klasse" og sosial status, som nyter å vite at de sårer andre mennesker og påføre skade. KG er en perfekt arena å boltre seg på for disse, fordi de ikke må stå til ansvar. Ekkelt opplegg, og farlig. Det du skrev her er viktig. Og du forsto hvilken type innlegg jeg tenkte på da jeg skrev hovedinnlegget i denne tråden. Noen i denne tråden ser ut til å ha misforstått, eller kanskje de ikke har sett de innleggene? Ts Anonymkode: 90243...eda 1
skreppamedleppa Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dere har kanskje ikke sett de innleggene som er slike innlegg som jeg tenkte på? Noen av disse har blitt slettet forholdsvis raskt. Et av de trollene hadde spesialisert seg på å lage starte tråder der hen tråkket på overvektige og kvinner. Ts. Anonymkode: 90243...eda Det finnes da flust av innlegget som tråkker på tynne/undervektige kvinner og.. En leser aldri innlegg her på kg med "objektive briller". F.eks er jeg kvinne derfor vil det også være slik at når jeg leser en mann sitt innlegg her inne vil jeg ha på meg "kvinne-brillene" mine på meg og kan tolke innleget ut i fra det.. Innlegget kan være skrevet ut i fra hans perspektiv men det blir lest ut i fra mitt perspektiv. En bør tåle kritikk/annerledes svar her inne, dette er et diskusjonsforum! En bør ikke tåle mobbing og troll men vi ser forskjellig i og med at vi har forskjellige "briller" på seg. Og om det er noe en ser på som usmakelig/usakelig/mobbing og trolling bør en rapportere. Men jeg tror det både er viktig og sundt å oppleve meninger som ikke er lik de vi selv har. Edit; og ja jeg har følt meg hetset her inne jeg og, men når jeg har tenkt meg om så har jeg ikke det, jeg har møtt en meningsmotstander/e som ikke mener det samme som meg.. Ja jeg og møtt troll, ekkle sådan på menn sine vegne, på andres vegne, tykke/tynne/lave/høye osv og jeg har 0 problem med å rapportere de. Men det er viktig å skille dette.. Det kan en bare selv gjøre. Eller skrive offentlig i tråden at "hey, dette er faktisk ikke greit..." Endret 28. april 2021 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 Det er i alle fall mange flere enn jeg som har lagt merke til slike innlegg her på KG: "Ukentlig er det folk som logger seg inn for å starte tråder for å sverte syke og uføre mennesker. Det er ikke innhold KG bør tillate. Dette har vært diskutert tidligere, og da svarte dere at dere ønsker at alle temaer skal kunne diskuteres. Greit nok det, men når tråden starter med hets og man ser allerede fra HI at intensjonen ikke er å diskutere, men bare sparke nedover, hvorfor blir ikke trådene slettet som diskriminerende innhold? Dere har jo til og med en egen regel som forhindrer diskriminering, stigmatisering og ensidig meningspåvirkning, hvorfor gjelder ikke det for disse trådene? Hvorfor tillater dere hets mot syke og sårbare grupper?" Anonymkode: 90243...eda 2
skreppamedleppa Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er i alle fall mange flere enn jeg som har lagt merke til slike innlegg her på KG: "Ukentlig er det folk som logger seg inn for å starte tråder for å sverte syke og uføre mennesker. Det er ikke innhold KG bør tillate. Dette har vært diskutert tidligere, og da svarte dere at dere ønsker at alle temaer skal kunne diskuteres. Greit nok det, men når tråden starter med hets og man ser allerede fra HI at intensjonen ikke er å diskutere, men bare sparke nedover, hvorfor blir ikke trådene slettet som diskriminerende innhold? Dere har jo til og med en egen regel som forhindrer diskriminering, stigmatisering og ensidig meningspåvirkning, hvorfor gjelder ikke det for disse trådene? Hvorfor tillater dere hets mot syke og sårbare grupper?" Anonymkode: 90243...eda Så enten "tråkker" en på overvektige kvinner eller som ufør, og gjerne en kombo og da er en et troll Men hva viss jeg var overvektigig og ufør og gjerne innvandrer i tillegg,,, da har jeg plutselig mange ting ved meg meg selv som mennesker har fordommer mot. Fordommer, ikke troll.. og hva viss jeg som et menneske I denne kategorien kritiserer noen andre i denne kategorien, jeg selv et troll? (Mange I Frp, som uten å tråkke noen på beina f.eks er mørkhudede) "Trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former i debatter og diskusjoner på internett. Utøverne omtales ofte som «troll», «internett-troll» eller «nett-troll». Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».[1] Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken». ja Wikipedia Fordommer er noe annet.. men kan forkle seg som trolling i svært stor grad kunnskap som disponerer en person til å uttrykke antipati overfor personer, grupper, ideer eller objekter. Begrepet brukes særlig om negativ holdning til personer basert på gruppetilhørighet. Fordommer kan ha sammensatte årsaker; kulturelle og sosiale, motivasjonelle, personlighetsmessige og kognitive. Studiet av fordommer har stor plass innenfor personlighets- og sosialpsykologi. Fordommer rettes ofte mot sosiale grupper som en selv ikke er medlem av. Slike grupper kan defineres ved rase, etnisk eller religiøs tilhørighet, seksuell orientering, kjønn, utdanningsnivå, yrke, og så videre. Fordommer baserer seg på stereotypier eller skjemtiske ideer man har om medlemmene i slik en gruppe. Når fordommer uttrykkes gjennom adferd, kalles det diskriminering. (Det store norske leksikon) Jeg forstår hva du mener og at det er absurd fordommer her på forumet, og også trolling på daglig basis her på forumet en ting, fordommer ødelegger også mange tråder, men hvor møtes troll og fordommer? Og hvortid bør en forby noe og tillate noe annet? Og hvortid bør "krenke-kraken" settes ut?" Og hvortid er noe for dumt til å tillates som en mening? Og når bør noe slettes og noe tillates og diskuteres i det åpne lyset hvor både fordommer og troll muligens sprekker? Fordommer tror jeg vi alle stort sett har og det er viktig å møte motstand i de fordommer vi har! Dette er vanskelig! Det er vanskelige og flytende grenser som ikke er objektive- dessverre.. Endret 28. april 2021 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #15 Skrevet 30. april 2021 skreppamedleppa skrev (På 28.4.2021 den 5.24): Så enten "tråkker" en på overvektige kvinner eller som ufør, og gjerne en kombo og da er en et troll Men hva viss jeg var overvektigig og ufør og gjerne innvandrer i tillegg,,, da har jeg plutselig mange ting ved meg meg selv som mennesker har fordommer mot. Fordommer, ikke troll.. og hva viss jeg som et menneske I denne kategorien kritiserer noen andre i denne kategorien, jeg selv et troll? (Mange I Frp, som uten å tråkke noen på beina f.eks er mørkhudede) "Trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former i debatter og diskusjoner på internett. Utøverne omtales ofte som «troll», «internett-troll» eller «nett-troll». Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».[1] Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken». ja Wikipedia Fordommer er noe annet.. men kan forkle seg som trolling i svært stor grad kunnskap som disponerer en person til å uttrykke antipati overfor personer, grupper, ideer eller objekter. Begrepet brukes særlig om negativ holdning til personer basert på gruppetilhørighet. Fordommer kan ha sammensatte årsaker; kulturelle og sosiale, motivasjonelle, personlighetsmessige og kognitive. Studiet av fordommer har stor plass innenfor personlighets- og sosialpsykologi. Fordommer rettes ofte mot sosiale grupper som en selv ikke er medlem av. Slike grupper kan defineres ved rase, etnisk eller religiøs tilhørighet, seksuell orientering, kjønn, utdanningsnivå, yrke, og så videre. Fordommer baserer seg på stereotypier eller skjemtiske ideer man har om medlemmene i slik en gruppe. Når fordommer uttrykkes gjennom adferd, kalles det diskriminering. (Det store norske leksikon) Jeg forstår hva du mener og at det er absurd fordommer her på forumet, og også trolling på daglig basis her på forumet en ting, fordommer ødelegger også mange tråder, men hvor møtes troll og fordommer? Og hvortid bør en forby noe og tillate noe annet? Og hvortid bør "krenke-kraken" settes ut?" Og hvortid er noe for dumt til å tillates som en mening? Og når bør noe slettes og noe tillates og diskuteres i det åpne lyset hvor både fordommer og troll muligens sprekker? Fordommer tror jeg vi alle stort sett har og det er viktig å møte motstand i de fordommer vi har! Dette er vanskelig! Det er vanskelige og flytende grenser som ikke er objektive- dessverre.. Enig. Det er mange som ikke skjønner hva trolling er. De driver stort sett med tidsfordriv, og prøver å få folk til å både le, bli provosert og avspore. Uten at de egentlig vil tråkke på og såre folk. Derfor skriver de om ganske meningsløse temaer,som folk flest ikke tar veldig på alvor, og kan gå videre etterpå uten å bry seg. Hun som opprettet tråden om å drite i andres do er et godt eksempel på trolling. Mange her inne er egentlig ikke troll, men mobbere. Antagelig pga. egen bitterhet. De vil såre folk. Det blir noe helt annet. Anonymkode: 1f47e...9ec 1
Gjest Råååsa Skrevet 30. april 2021 #16 Skrevet 30. april 2021 (endret) Jeg kan trolle meg gjennom 10-20 sider, under fullt nick, uten å bli beskyldt for å være et troll. Jeg bare tar et standpunkt, særlig et kontroversielt ett, og ser hvor lenge jeg klarer å argumentere godt for meg. Det er trolling. Men når jeg oppfattes som ufølsom, da blir jeg kalt et troll. Men det er jeg ikke. Mange vet ikke helt hva et internett-troll er. Endret 30. april 2021 av Råååsa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #17 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig. Det er mange som ikke skjønner hva trolling er. De driver stort sett med tidsfordriv, og prøver å få folk til å både le, bli provosert og avspore. Uten at de egentlig vil tråkke på og såre folk. Derfor skriver de om ganske meningsløse temaer,som folk flest ikke tar veldig på alvor, og kan gå videre etterpå uten å bry seg. Hun som opprettet tråden om å drite i andres do er et godt eksempel på trolling. Mange her inne er egentlig ikke troll, men mobbere. Antagelig pga. egen bitterhet. De vil såre folk. Det blir noe helt annet. Anonymkode: 1f47e...9ec Det er mange typer trolling. Jeg tenkte på den trollingen som enkelte bedriver der de bevisst og med hensikt prøver å skade andre mennesker. Ts. Anonymkode: 90243...eda 2
Gjest Smeltemann Skrevet 30. april 2021 #18 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 23.52): Disse trollene er som regel uutdannede, som bor hjemme hos mamma og pappa i kjelleren deres, får mat servert, senga skiftet og gjør null nytte i samfunnet. De er så ubrukelige at de må tråkke på andre for å føle seg bedre. Uten å løfte en finger, få jobb eller utdanning og jobbe for å føle seg bedre. Mye lettere og bare skrive trolletråder må du forstå? Anonymkode: bca2e...53f Nå er du ufin,hvordan bor du og hvilken utdannelse har du?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er mange typer trolling. Jeg tenkte på den trollingen som enkelte bedriver der de bevisst og med hensikt prøver å skade andre mennesker. Ts. Anonymkode: 90243...eda Det er mobbere, ikke troll. Anonymkode: 1f47e...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er mange typer trolling. Jeg tenkte på den trollingen som enkelte bedriver der de bevisst og med hensikt prøver å skade andre mennesker. Ts. Anonymkode: 90243...eda AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mobbere, ikke troll. Anonymkode: 1f47e...9ec Her er de omtalt som troll, de som trives godt med andres smerte: det er en direkte forbindelse mellom trangen til å trolle og trangen til sadisme. Så hva skal en gjøre med troll? Siden sadister trives godt med andres smerte, anbefales det derfor at en ignorerer nettroll fremfor å ta opp kampen med dem. https://www.nettavisen.no/nett-troll-er-psykopater/s/12-95-8490728 Sadistiske nett-troll. Har du noen gang lurt på hvilke personlighetstrekk som er typisk for internett-troll? Forskere har nå funnet at det er en sterk forbindelse mellom trolling på nett, og sadistiske, psykopatiske eller Machiavellianistiske personlighetstyper. https://nhi.no/psykisk-helse/psykiske-lidelser/sadistiske-nett-troll/ Anonymkode: 90243...eda 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå