Gå til innhold

Noen som har blitt bestemor i en alder mellom 36 og 42 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppleves det? Føler man seg eldre? Mange har jo ikke kommet i overgangsalderen ennå heller. Er bare nysgjerrig på om det i det hele tatt er noen såpass unge bestemødre her. 

Anonymkode: a511f...1fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvordan oppleves det? Føler man seg eldre? Mange har jo ikke kommet i overgangsalderen ennå heller. Er bare nysgjerrig på om det i det hele tatt er noen såpass unge bestemødre her. 

Ikke helt det du spør om, ettersom jeg ikke er Bestemor, men har selv en mormor som var 35 da jeg ble født. Hun har vel sagt hun følte seg litt gammel, og er helt klart en annen bestemor for mine små kusiner idag når hun nærmer seg 60, enn det hun var da vi var små. De minste nå er mye mer sammen med henne enn hva vi var. 

Moren min var 41 da min sønn ble født, og hun føler seg ikke gammel. Hun er veldig fornøyd med at hun er en såpass «ung» og sprek mormor. Hun får jo også forhåpentligvis mange fine år sammen med barnebarn. Det er hun glad for.

jeg tror det varierer litt hvordan man føler på dette, og kanskje omstendighetene rundt også spiller inn.

Anonymkode: 51c1e...bd8

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke tid til å føle meg gammel, da jeg selv fikk barn samme år som både barnebarn nummer en og to ble født. 

Endret av absinthia
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ei som som fikk barn som 17 åring. Hennes datter ble også svært tidlig mor, så dama ble bestemor i den nette alder av 32.

Anonymkode: e644a...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble bestemor da jeg var 37. Er 43 nå å har to flotte barnebarn, ungste er nå 3 år. Føler meg på ingen måte gammel eller «bestemorete». 

Anonymkode: d17a1...605

AnonymBruker
Skrevet

Venninna til søsteren min ble bestemor som 38 år. 

Anonymkode: c8d45...add

AnonymBruker
Skrevet

Mormor ble mormor for meg da hun var 42. Husker at vi arrangerte overraskelseslag for henne da hun fylte 45, og igjen da hun ble 50. Fordelen er at jeg hele veien har hatt en veldig sprek mormor, som alltid har kunnet stille opp. Vi har et veldig nært og tett bånd, og det setter jeg veldig høyt :) tror ikke hun følte seg spesielt gammel da hun ble mormor, men da hun ble oldemor for snart tre år siden sa hun klart i fra at det var hun for ung til (enda jeg da var 28) 😅

Anonymkode: e3d66...88b

• Liker 3
Skrevet

Kusina mi ble bestemor da hun var 32, hennes mor igjen var 48da hun ble oldemor 😨

Ingen av disse følte seg gamle av den grunn 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor var 41 (og svigerfar 43), da sønnen min ble født. 

Anonymkode: cc74f...c2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svigermor var 41 (og svigerfar 43), da sønnen min ble født. 

Meg over 👆 begge følte seg veldig unge, og de er jo strengt tatt det enda, 11 år senere. Spesielt svigerfar holder seg i form, og er med og spiller fotball, er med på skogsturer, ski og annet. Er ofte den som drar med sønnen min på turer. Svigers har et ekstremt tett forholdt til barna mine. 

Svigers er jo nesten på samme alder som sønnen min sine kamerater foreldre. For min sønn er det uvant at hans venner har besteforeldre som er oppe i 70-80åra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mormor var 36 da første barnebarnet kom. Hun var 66 da hun ble oldemor.

Anonymkode: 2cf99...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke man nødvendigvis kjenner seg eldre av den grunn, og for å bli ung bestemor må man jo selv ha vært ung mor, ergo kan man lettere sette seg inn i den unge morens situasjon. 

Jeg har litt inntrykk av at det å bli ung mor gjerne går i «arv». 

Anonymkode: 913ae...2dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har litt inntrykk av at det å bli ung mor gjerne går i «arv». 

Anonymkode: 913ae...2dc

Ser laaaangt bakover i slekten min, og absolutt ingen har fått barn før minst 22 år. Men dette var ofte odelsjenter som ikke spredte beina for første og beste. 

Anonymkode: 67984...10f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser laaaangt bakover i slekten min, og absolutt ingen har fått barn før minst 22 år. Men dette var ofte odelsjenter som ikke spredte beina for første og beste. 

Odelsjenter? Langt bak? Skjønner heller ikke hva svarer ditt er relevant for. 

Anonymkode: d05c9...bdc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 23.32):

Jeg var 45. Følte meg ikke klar for barnebarn, ettersom yngste datter nettopp hadde flyttet ut. Følte at jeg såvidt hadde fått satt meg ned og slappet av før det ble styr med barn igjen.

Begge døtre, den ene 20, den andre 24 fikk barn omtrent samtidig. De har begge gode utdannelser i ettertid, på både høyskole og universitetsnivå, så de forsørger barna sine godt. Jeg var bare ikke klar for det så tidlig selv, ettersom jeg nettopp var ferdig med å ha hjemmeboende barn. Den yngste flyttet ut da hun var 19, og ferdig med vgs. 

Jeg føler meg jo eldre etterhvert som årene går. Det er ikke det at jeg ble mormor som gjør at jeg føler meg eldre. Det er så mye annet. Tankesett, det å føle seg helt fremmed for diverse tv-program som er laget for ungdom. Mye er blitt annerledes veldig fort. De tingene som var etablert for meg som identifiserte meg som ung, er blitt endret til at jeg er eldre.

Jeg var plutselig blant de eldre på min arbeidsplass. Nå er jeg blant de som har hetetokter, og som de yngre ikke forstår seg på. Jeg er ikke blant de yngre lenger, og jeg forstår at jeg har nådd en topp karrieremessig, og herfra går det ikke oppover. 

Ja, jeg føler meg eldre, men det er også en god følelse. Jeg har det veldig godt nå, med voksne barn, god økonomi, og en mann som jeg har et veldig godt samliv med.

Jeg har det veldig godt, og jeg ønsker meg ikke tilbake til yngre dager, med småbarnsliv, store krav på jobb, og stress. Nå kan jeg ta det med ro, vi gjør akkurat det vi vil, jeg og mannen. Så nå som jeg er eldre så har jeg en hverdag der jeg har tid til alt jeg har lyst til å gjøre. Det hadde jeg ikke da barna var små, og vi måtte jobbe mye.

Håper bare denne tiden varer lenge!

Anonymkode: 166e2...6ec

AnonymBruker
Skrevet

Svigers var 40 år, og mine foreldre var 41 & 44 år når vi fikk vårt første barn. 

Anonymkode: e35f7...75e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå til dags er det regnet som tidlig å få barn som 22-åring..

Anonymkode: 4984c...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor ble bestemor i en alder av 34 år.... 

Anonymkode: b1e12...bcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Odelsjenter? Langt bak? Skjønner heller ikke hva svarer ditt er relevant for. 

Anonymkode: d05c9...bdc

Hun prøver å antyde at de som får barn tidlig er horete, men ingen i hennes slekt er det, der er det bare masse skikkelige folk. 

Anonymkode: ef324...2c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde min stakkars mor til bestemor da hun var 38. Nå er jeg straks 38 selv, og har sørget for at min datter har idiotsikker prevensjon. Noen må bryte mønsteret i familien vår. Har bestilt barnebarn til etter jeg er fylt 50 år 🤣

Anonymkode: 12089...eb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...