Gå til innhold

Jeg blir irritert over folk som forlanger at innlegg er merket Trigger Warning på alt mulig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sart sjela er det mulig å bli? Kanskje på tide å komme seg av nettet og slutte å forlange at alle skal tilpasse seg deg og dine sære grenser. Greit at det står trigger warning   på selvsagte triggende innlegg, men på alt mulig? Nei, da er det faktisk du som er problemet! 
Jeg la nettopp ut et innlegg og måtte omgjøre og redigere den fordi en klaget og virket passivt aggressiv fordi den ikke levde opp til hennes forventninger. Måtte legge ut informasjonen i kommentarfeltet til slutt... Så meldte hun seg ut tiltross for dette. For en dramaqueen?

Jeg føler også sånne mennesker må være du veldig forsiktig med hva du sier når du er rundt dem fordi alt krenker dem. Plutselig har du tråkket i salaten uten å mene det, også blir dem sure. For noen snowflakes 🙈🙈🙈🙈 Hjelp... hahah

Anonymkode: e98ff...316

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom med eksempler.

Anonymkode: 890bb...18b

• Liker 4
Skrevet

Hvilken tråd er dette snakk om?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun meldte seg ut av facebookgruppen hun var medlem i. Om noen skulle lure

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Hvilken tråd er dette snakk om?

Se mitt neste svar :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært i en gruppe for gravide nå, ts? Der er de svært sensitive ja.. 

Anonymkode: fcf1f...780

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun meldte seg ut av facebookgruppen hun var medlem i. Om noen skulle lure

Hæ? 

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (8 minutter siden):

Hæ? 

Hun meldte seg ut av facebookgruppen der ja la ut innlegget som tydeligvis krenket henne uten å være ment krenkende og for folk flest ikke triggende. For meg virket det som hun bare måtte kverulere og få ting på sin måte. Maktsyke mennesker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du vært i en gruppe for gravide nå, ts? Der er de svært sensitive ja.. 

Anonymkode: fcf1f...780

Nei :)

Skrevet

Til ts.. du kommer med en snever innformasjon til oss brukere her.. ikke sier du noe om hvilken sosial platform dette var, ikke noe om hvilket tema, ikke noe konkret..  om noe som helst.

Når jeg ser dette "trigger warning" på some som f.eks instagtam dreier det seg stort sett om; selvskading, selvmord, dyremishandling; som jeg så et innlegg i fjor om hvordan noen i Kina tilbrette hunder i matlaging. Innlegg som faktisk er trigger warning. Slikt dumper ikke opp hvor som helst og en kan ikke bare bestemme slikt selv. Det som bestemmes at er trigger warning kommer av some som instagram, fb osv, disse aktørene bestemmer det ut i fra om de har fått mange rapporter på et tema eller innlegg..

Men ut over dette, eller om jeg forbeholdt har missforstått deg noe veldig (ja det tror jeg er mulig å gjøre bare ved denne teksten) så prøv å forklar noe mer så vi andre har noe konkret å gi deg råd på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte svært lite av hele innlegget ditt. Bare svada og oppgulp

Anonymkode: e12fc...309

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (På 26.4.2021 den 0.01):

Til ts.. du kommer med en snever innformasjon til oss brukere her.. ikke sier du noe om hvilken sosial platform dette var, ikke noe om hvilket tema, ikke noe konkret..  om noe som helst.

Når jeg ser dette "trigger warning" på some som f.eks instagtam dreier det seg stort sett om; selvskading, selvmord, dyremishandling; som jeg så et innlegg i fjor om hvordan noen i Kina tilbrette hunder i matlaging. Innlegg som faktisk er trigger warning. Slikt dumper ikke opp hvor som helst og en kan ikke bare bestemme slikt selv. Det som bestemmes at er trigger warning kommer av some som instagram, fb osv, disse aktørene bestemmer det ut i fra om de har fått mange rapporter på et tema eller innlegg..

Men ut over dette, eller om jeg forbeholdt har missforstått deg noe veldig (ja det tror jeg er mulig å gjøre bare ved denne teksten) så prøv å forklar noe mer så vi andre har noe konkret å gi deg råd på.

Jeg er ikke ts. Men kan skjønne hva hu mener. 
Jeg er medlem i en termingruppe på Facebook. Det var det en som skrev fødselshistorien sin.Det var en helt vanlig fødsel hvor hu måtte sy et par sting. Dette var det flere som reagerte på. Kommenterte at de som hadde fødselsangst og aldri hadde født før måtte spares for slike innlegg. Sette på en «triggerwarning» i begynnelsen av innlegget.  Jeg som har hatt et traume i forhold til fødsel tidligere reagerte ikke på noe som helst i det innlegget. Og desverre om man skal føde så kan man ikke spares for alt. Og om man har så fryktelig angst for å føde, er det bare å la være å lese. Så jeg er enig med TS. Det er mange fintfølende folk der ute, som i tillegg forlanger å bli spart og beskyttet mot alt... 

Anonymkode: ad501...208

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden oppleves som en kort oppsummering på alt som er galt i verden.

Anonymkode: 9bb09...ac5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke ts. Men kan skjønne hva hu mener. 
Jeg er medlem i en termingruppe på Facebook. Det var det en som skrev fødselshistorien sin.Det var en helt vanlig fødsel hvor hu måtte sy et par sting. Dette var det flere som reagerte på. Kommenterte at de som hadde fødselsangst og aldri hadde født før måtte spares for slike innlegg. Sette på en «triggerwarning» i begynnelsen av innlegget.  Jeg som har hatt et traume i forhold til fødsel tidligere reagerte ikke på noe som helst i det innlegget. Og desverre om man skal føde så kan man ikke spares for alt. Og om man har så fryktelig angst for å føde, er det bare å la være å lese. Så jeg er enig med TS. Det er mange fintfølende folk der ute, som i tillegg forlanger å bli spart og beskyttet mot alt... 

Anonymkode: ad501...208

Tja, en kan ikke "bare la være å lese når det detter inn urovekkende bilder på neews feeden din! For det første sier et bilde mer enn 1000 ord og i dag så er det nok slik at det er bildetjenester som er mer populære.

Selv så har jeg aldri opplevd et eneste bilde jeg har opplevd som "trigger warning", enten det gjelder hunder som blir steikt levende på panne eller fødsler, ( men at noe kan være ekkelt, forstyrrende, groterskt: ja!) Og la det være sagt først som sist: Jeg er dyrelesker!!! Så ja vist f ble jeg provosert og rystet da jeg så dette, men jeg hadde iallefall et valg; et valg om å gå "bak sladden" eller la være! Det var opp til meg.. men jeg er oppriktig glad for at det er en slik "warning" i some. At disse aktørene tar sitt ansvar verdig når det kommer til slike ting. Rett og slett pga mangen av de som legger ut slike poster bør tenke seg en gang eller to om de bør dette. Som f.eks psykisk syke som poster bilder av da de nettopp har skadet seg, med blod over alt, eller pro anoreksia grupper eller helt andre ting, der de som legger ut bilder bør dekke dette til bak en advarsel.

Som sagt nå synes jeg ts gav svært lite info og skreiv et rotete innlegg i ts om hva saken gjaldt. Selvsagt er ikke fødsler "trigger warning ", selv om jeg ikke finner noe glede i å se slikt så er det helt greit. Det er heller ikke derfor "trigger warning" er der i some, men det er godt det finnes.

Skrevet
skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Tja, en kan ikke "bare la være å lese når det detter inn urovekkende bilder på neews feeden din! For det første sier et bilde mer enn 1000 ord og i dag så er det nok slik at det er bildetjenester som er mer populære.

Selv så har jeg aldri opplevd et eneste bilde jeg har opplevd som "trigger warning", enten det gjelder hunder som blir steikt levende på panne eller fødsler, ( men at noe kan være ekkelt, forstyrrende, groterskt: ja!) Og la det være sagt først som sist: Jeg er dyrelesker!!! Så ja vist f ble jeg provosert og rystet da jeg så dette, men jeg hadde iallefall et valg; et valg om å gå "bak sladden" eller la være! Det var opp til meg.. men jeg er oppriktig glad for at det er en slik "warning" i some. At disse aktørene tar sitt ansvar verdig når det kommer til slike ting. Rett og slett pga mangen av de som legger ut slike poster bør tenke seg en gang eller to om de bør dette. Som f.eks psykisk syke som poster bilder av da de nettopp har skadet seg, med blod over alt, eller pro anoreksia grupper eller helt andre ting, der de som legger ut bilder bør dekke dette til bak en advarsel.

Som sagt nå synes jeg ts gav svært lite info og skreiv et rotete innlegg i ts om hva saken gjaldt. Selvsagt er ikke fødsler "trigger warning ", selv om jeg ikke finner noe glede i å se slikt og jeg alltid blir forbi dette..  så er det helt greit. Det er heller ikke derfor "trigger warning" er der i some, men det er godt det finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...