Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting jeg gjør som jeg lurer på om er skadelig for forholdet. Det er at når det er dårlig stemning mellom oss av en eller annen grunn, så har jeg ikke lyst på sex og da sier jeg nei. Er nødt til å føle meg nær og følelsesmessig påkoblet for å ha lyst til å ligge med han. Sånn der hatsex/kranglesex som de har på film, det funker ikke for meg. Det føles bare helt feil, orker nesten ikke ta på han om jeg føler vi har knute på tråden. Når vi får pratet ut om det og reparert, så har jeg lyst på han igjen. 

Problemet er at det kan oppfattes som at jeg bruker sex som hersketeknikk, at jeg holder det tilbake for å få viljen min. Resultatet er jo at han da kan finne på å droppe å ta opp ting som han vet at jeg blir sur/såret/lei meg av fordi han ikke vil gå glipp av puling. Eller at vi unngår visse tema som vi ikke blir enige om. Det er ikke intensjonen min, men det er sånn det blir. 

Er det flere som er sånn? What to do? 

Anonymkode: 1a5a6...70b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det til han akkurat som det er. At du avtenner når det er dårlig stemning. 

Anonymkode: 75a9d...2ea

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvsagt ikke ha sex når du ikke har lyst.

Anonymkode: 5ed32...935

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og hadde dumpet en mann som avviste meg seksuelt for å straffe meg/pga krangel. Det er noe jeg definitivt ikke kunne levd med. Men jeg aksepterer ikke passiv aggressivitet i det hele tatt da.

Anonymkode: bc2b3...423

• Liker 1
Skrevet

Det kan være en hersketeknikk, men ikke i ditt tilfelle. 

• Liker 14
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en ting jeg gjør som jeg lurer på om er skadelig for forholdet. Det er at når det er dårlig stemning mellom oss av en eller annen grunn, så har jeg ikke lyst på sex og da sier jeg nei. Er nødt til å føle meg nær og følelsesmessig påkoblet for å ha lyst til å ligge med han. Sånn der hatsex/kranglesex som de har på film, det funker ikke for meg. Det føles bare helt feil, orker nesten ikke ta på han om jeg føler vi har knute på tråden. Når vi får pratet ut om det og reparert, så har jeg lyst på han igjen. 

Problemet er at det kan oppfattes som at jeg bruker sex som hersketeknikk, at jeg holder det tilbake for å få viljen min. Resultatet er jo at han da kan finne på å droppe å ta opp ting som han vet at jeg blir sur/såret/lei meg av fordi han ikke vil gå glipp av puling. Eller at vi unngår visse tema som vi ikke blir enige om. Det er ikke intensjonen min, men det er sånn det blir. 

Ja, om det er dårlig stemning mellom oss, får jeg i allefall ikke lyst på sex med han 😆 Så da er vi to.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

det er jo ikke hersketeknikk når du sier nei til sex fordi du ikke har lyst på sex. Klart du ikke vil det når det er dårlig stemning mellom dere. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du forklarer til ham det samme som du forteller oss, så er det helt innenfor. Da vet han hvorfor, og ballen er hos ham. Og du må selvsagt være åpen for å snakke om det, om han da kommer til deg for å forstå mer rundt dette. Begge parter må være villig til å kommunisere respektfult, ærlig og sannferdig for å løse knuten.

Om du bare sier nei uten å kommunisere, så kan det være hersketeknikk ja. Uten at det betyr at du skal endre din avgjørelse, såklart ikke. Ingen skal ha sex når de ikke vil.

Anonymkode: b0bb3...1cd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er kvinne og hadde dumpet en mann som avviste meg seksuelt for å straffe meg/pga krangel. Det er noe jeg definitivt ikke kunne levd med. Men jeg aksepterer ikke passiv aggressivitet i det hele tatt da.

men nå er det ikke det ts gjør. Hun lar ikke være å ligge som en straff. Hun sier nei til å ligge fordi hun ikke har lyst på sex

• Liker 13
Skrevet

Noen mennesker bruker det som en form for manipulasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

What to do? Snakk med han om det! 

Anonymkode: ee94a...dd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke! Du har ikke lyst, da skal du selvfølgelig ikke ha sex.  Du må skille mellom det og traff/manipulasjon

Anonymkode: 2ff9a...c23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud. Om man mister matlysten er det sikkert også en hersketeknikk. Eller hvis man blir forkjølet... 

åssen våger du, liksom. Åssen våger du å være et menneske. Jeg DUMPER deg. 

Anonymkode: 37c06...cb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri hatt sex med min type når stemningen er dårlig. Jeg er helt skrudd av da. 

Anonymkode: 91403...759

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (12 minutter siden):

men nå er det ikke det ts gjør. Hun lar ikke være å ligge som en straff. Hun sier nei til å ligge fordi hun ikke har lyst på sex

Jeg vet det, men for meg ville ikke det hatt betydning. Seksuell avvisning er seksuell avvisning og er rett og slett grusomt å ha i hverdagen sin. Jeg hadde ikke taklet et menneske som reagerte sånn når der var uenigheter. Jeg hadde før løst ALLE  problemer med sex for å si det sånn..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet det, men for meg ville ikke det hatt betydning. Seksuell avvisning er seksuell avvisning og er rett og slett grusomt å ha i hverdagen sin. Jeg hadde ikke taklet et menneske som reagerte sånn når der var uenigheter. Jeg hadde før løst ALLE  problemer med sex for å si det sånn..

dårlig stemning er dårlig stemning. Er du slltid gira på sex uansett humør du da eller? Alle må få lov til å si nei til sex iblant uten at den som blir avvist skal ta ddt oersonlig og gå i kjelleren hver gang. Man løser ikke alt med sex 

• Liker 9
Gjest irkan90
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker det er veldig normalt det du føler på, og du skal stå på ditt. Om han reagerer på den ene eller andre måten skal du ikke tenke på, selv om det er naturlig å ikke ville skape konflikt eller dårlig stemning. Ta det opp med ham -- snakk sammen -- så er dere ett skritt nærmere en løsning eller i det minste felles forståelse for hverandre.

Skrevet

En er ikke tro mot seg selv, hvis man ligger med noen når en ikke vil. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eh, retard alert. 

Anonymkode: 37c06...cb8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

dårlig stemning er dårlig stemning. Er du slltid gira på sex uansett humør du da eller? Alle må få lov til å si nei til sex iblant uten at den som blir avvist skal ta ddt oersonlig og gå i kjelleren hver gang. Man løser ikke alt med sex 

Nei, men jeg liker ikke krangling og blir gjerne lei meg og usikker av det. Jeg vil som regel bare ha klem og bli venner igjen etter en krangel. Jeg hadde blitt stresset av at noen tok fysisk avstand fra meg etter en uenighet uten at det gjelder sex per se. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...