Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 2 måneder siden gjorde jeg det slutt med en type jeg hadde holdt på med i litt under et år. Siden da har han jevnlig tatt kontakt over messenger, snap osv hvor han veksler mellom å være ekstremt ufin, forsøke å starte en samtale eller få til å møte meg på noen måte.

Han har også vært på døra mi etter jeg har sagt at jeg ikke vil ha besøk, hvor han står å ringer på, begynte å ringe meg når jeg ikke tok døra og han tok også i håndtaket å kjente om døra var åpen ene gangen.

Jeg har bett han la meg være, jeg har sagt at dette begynner å ligne trakassering etc etc ingen nytter. Nå har jeg helt sluttet å svare han på ting, men han bare fortsetter. Jeg holder på å bli gal.

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg tørr ikke slette å blokkere han på div. sosiale medier og telefon nummer fordi jeg da frykter han vil begynne å dukke opp på døra mi igjen. Jeg sjekker om døra er låst ca 10 ganger i løpet av en dag og blir helt uvel hver gang jeg ser navnet hans popper opp på telefonen min.. Noen som har noen tips? Blir så utrolig sliten av dette

Anonymkode: 487df...cc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff 😓 du kan jo evt ta kontakt med politiet og forklare dette for de og høre hva de vil råde deg til? Han overskrider jo helt klart privatlivets grenser.. 

Anonymkode: c5160...a18

• Liker 8
Skrevet

Har du delt dette med noen venner? Hm. Synes ikke du bør være alene. Og jeg synes du bør ringe politiet og forklare situasjonen. Det ER trakassering. 

Kan du blokke ham fra tlf. slik at du ikke får varsler fra ham? Da slipper du iallfall å høre varsel/se alt han skriver. Uten å frykte at han skal klikke ytterligere fordi du blokket ham.

• Liker 6
Gjest supernova_87
Skrevet

Skriv en melding der du sier "Du må la meg være i fred. Jeg kommer til å slette deg fra SoMe og telefon, og dersom du prøver å oppsøke meg på døra kommer jeg til å kontakte politiet". Og så gjør du nettopp dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørr ikke blokkere han fordi jeg er redd for hva han jør når han merker det. Jeg avslutta forholdet fordi jeg merket han var ustabil og umoden, og jeg aner ikke hva han er troende til å gjøre dersom jeg sletter og blokkerer han overalt. Flere av vennene mine vet om dette men de blir også helt rådville av situasjonen. Jeg er litt redd for å muligens snakke med politiet og få et besøksforbud eller noe, fordi han vil jo få beskjed om dette og vil mest sannsynlig bli enda mer ustabil.

Da jeg ba han slutte å trakassere meg gjorde han bare narr av at jeg «påsto» han trakasserte meg og at jeg «leker offer». Han tar ingenting jeg sier seriøst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tørr ikke blokkere han fordi jeg er redd for hva han jør når han merker det. Jeg avslutta forholdet fordi jeg merket han var ustabil og umoden, og jeg aner ikke hva han er troende til å gjøre dersom jeg sletter og blokkerer han overalt. Flere av vennene mine vet om dette men de blir også helt rådville av situasjonen. Jeg er litt redd for å muligens snakke med politiet og få et besøksforbud eller noe, fordi han vil jo få beskjed om dette og vil mest sannsynlig bli enda mer ustabil.

Da jeg ba han slutte å trakassere meg gjorde han bare narr av at jeg «påsto» han trakasserte meg og at jeg «leker offer». Han tar ingenting jeg sier seriøst.

Fra TS forresten. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du gir beskjed at du kommer til å slette han og blokkere han overalt på sosiale medier, du kommer også til å blokkere han på tlf din. Du sier at han må la deg være i fred fra nå av, hvis ikke så kontakter du politiet og får besøksforbud!

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Uansett hvor redd du er, må du gjøre dette, bare stålsette deg. Ring politiet om han ikke etterkommer dette. Hvis ikke så kan han komme til å trakassere deg videre siden han vet du ikke gjør noe med det.

Endret av Mysticgirl
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er ubehagelig - men du må sette en stopper for dette nå. Han kommer ikke til å gi seg på lenge med slike type personlighetstrekk. Høres ut som han har et ekstremt kontrollbehov, lite selvinnsikt og  en god del selvberettigelse. 

Kan du få en kompis/onkel/faren din til å ringe ham? Fortelle ham at nok er nok? 

Det kan være han gir seg da om han føler på skam. 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 7
Skrevet

Forstår frustrasjonen din ts. Med slike menn(små gutter som jeg kaller det) så må du sette hardt mot hardt. Vær sta og bestemt, si at du ikke finner deg i dårlig oppførsel, at du blokkerer ham, ringer politiet etc. Si at du rett og slett får avsmak og at du ikke er interessert for fem flate øre. Har hatt et par slike etter meg selv. Kjenner jeg blir drit forbannet over å høre om mannfolk som holder på slik her. Har mest lyst til å rive av hodene på disse jævlene. Så stakkarslige vesener som må holde på slik med kvinner. Måtte de få renne ræv herfra til månen og streptokokker i rotte røret sitt! Satan i helvete! 

• Liker 4
Skrevet

Du burde ringe politiet, TS, fordi dette er trakassering. Du er engstelig for å være hjemme (må sjekke konstant at døra faktisk er låst), du tør ikke blokkere han på tlf/sosiale medier, fordi du er redd for at han da plutselig står på døra di. Du går rundt og er engstelig for hva han kan finne på - og sånn skal du faktisk ikke ha det. 

Så - i dag ringer du politiet og forteller dem om situasjonen og forholdene du lever under. Forhåpentligvis vil de også mene at dette kvalifiserer til en anmeldelse og de kan helt sikkert ringe han og informere han om konsekvensene hvis han fortsetter å plage deg.

For meg høres det ut som om du mener at det er ditt ansvar å blidgjøre han og at hans trakassering ikke er alvorlig nok til å gjøre noe med det. Dette er feil. Det er ikke ditt ansvar å blidgjøre han og når du faktisk ender med å konstant være engstelig, ja så ER det alvorlig trakassering. 

• Liker 10
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Om du føler deg utrygg,  så kontakter du politiet!  Sparer på meldingene du har . 

Du kan jo varsle tullingen om at du har informert vennene dine om hvordan han oppfører seg. At du kommer til å blokkere! At han ikke skal troppe opp på døra di ! Vent på svaret du får på melding, så du HAR det å vise til.( Med blokkering) Ikke gi tilsvar eller gå i dialog! Han kommer garantert til å sende mer enn én melding om du ikke svarer. Dette er bevis 🙄

Kanskje er han bare en desperat lovesick fjott  , uten selvinnsikt og selvrespekt.  Uansett så vil han tvinge sin vilje på deg,,,og det er ikke greit ! 

Du skal ikke gå å sjekke døra di i sommer hvertfall !!! 

Om han er helt ute av vater( ifht DIN trygghetsfølelse, )og han ikke er blokkert på sosiale medier, - tenk da hva slags idioti han finne på ifht en eventuell ny kjæreste du får 😳 Han her må ikke få fuel! 

Jeg legger sjelden ut personlige historier her, men gjør et  lite unntak nå 😆 Som tips om han IKKE er farlig. Kun lovesick! 

Jeg hadde en greie med en fyr ( gammel bekjent/venn) ,over et par mnd. For min del ,så ble det FOR intenst.  Typ opp mot 100 meldinger daglig og 4 oppringninger 🤣😂 Han ville ikke ha noe forhold, (DET var han klar på ! etter 3 hjemmebesøk hos ham i løpet av 2 mnd. )bare sex og kontakt på meldinger HELE dagen.....Jeg ble sprø !! 

Da jeg takket for meg,med at vi kunne være venner,,,så holdt han det gående i månedsvis etterpå med debattering om forholdet vi aldri hadde 😜 og troppet opp på døra et par ganger uten at jeg åpnet. Han inviterte seg sjøl,,,jeg sa jeg ikke kom til å åpne...likevel kom han...Sto der og dro hjem🤷‍♀️

Enda ga han seg ikke . Så jeg la en plan på å bli kvitt han . Litt slemt ,men nødvendig

1.forsøk: Gjorde meg " sjalu " på en ung jente han omtalte på Facebook.... Litt psykobitch 😆,,, funka dårlig ( han LIKTE det ...go figure...)

2.forsøk: Sa jeg hadde møtt en tidligere eks på butikken og fortalte at jeg ikke visste om jeg hadde følelser for han ( eksen) ..og et møte var avtalt. Kun ett år siden det bruddet. ....funka dårlig- nå ville han HVERTFALL komme !! ( jeg HADDE  å slippe han inn 🥴)- hvilket jeg  selvsagt ikke gjorde.

3.forsøk : Krevde et ordentlig kjæresteforhold og at min plan var giftermål ( selvsagt ønsket jeg ikke det ) Er tross alt alenemamma 😉 J

Da ble det slutt på galskapen!!!! 

Så litt slemt,men ingenting funket med normal kommunikasjon.  Og jeg var aldri redd for ham på noen måte. Selv om han tvang seg til et kyss som ikke ble gjengjeldt, med å holde meg hardt fast (en stor og sterk mann)den eneste gangen han var innom hos meg - før jeg iverksatte planen. Så patetisk...🙄 følte meg ikke TRUET ,men lei meg på hans vegne som " mann" . Siste spikeren i kista !! Derav  planen....

Men TS , følg DIN magefølelse.  Ingen skal gjøre deg utrygg ❣ Hadde du vært lillesøsteren min,skulle jeg puttet ham i lomma ! 😡

Endret av Skogsalv
Gjest supernova_87
Skrevet

Hvis det er slik at du er redd for liv og helse så må du likevel gjøre det vi har foreslått. Men kontakt politiet først og forklar situasjonen, allier deg med venner for å bo der en periode, eventuelt bytt bosted og hold det hemmelig for alle. 

Dersom eksen din er psykotisk kan du melde fra til fastlegen og han kan potensielt tvangsinnleggelser i psykiatrien om de ser det samme som deg, at han er til fare for andres liv og helse. 

AnonymBruker
Skrevet

Klart han prøver å skremme deg fra å anmelde!! Men han blir nok skjelven i buksa når det blir alvor og det blir konsekvenser av oppførselen hans! For det MÅ det! Du har masse dokumentasjon på trakasseringen hans! Kom deg til politiet og få kontaktforbud! Sett grenser én gang for alle. Vis at nå er det nok.

Anonymkode: 1c472...3f3

• Liker 3
Skrevet

10 fantastiske svar fra 9 fantastiske brukere... Hør på dine medsøstre TS. Du ringer ikke politiet for å anmelde han, men for å opprette en sak i politiets logg hvis det skulle skje noe i etterkant. 

Min ex ble plaget på samme måte uten at jeg visste det, hun syntes det var ekkelt for min del også å nevne det. Jeg merket at hun slet og hun fortalte om det, men ikke av årsak. Etter 2 mnd sammen ble hun helt knust og brast i gråt, og innrømmet hans tyranni på sms. Jeg vil ikke skrive det som stod, for det egner seg ikke her på KG.

Jeg er en beskyttende mann, bruker aldri vold. Men truet han med at jeg har vært dørvakt, og hadde et balltre liggende hjemme hvis han trengte hjelp med å forstå ting. Det stoppet der og da, og vi har treft han i ettertid... da ser han ned eller snur seg å går videre...

Jeg skriver dette for jeg skulle ønske du hadde en mann som kan vøære din bauta og beskytter. Ikke sikkert det er menn du har i tankene nå akkurat, jeg blir bare så forbannet og lei meg når jeg hører noen tyraniserer deg på den måten...

Et lite varmt omsorgshjerte og tårer som du ikke ser, er alt jeg har å tilby deg... Vær sterk🧡

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet
Bamseklemmer skrev (3 timer siden):

10 fantastiske svar fra 9 fantastiske brukere... Hør på dine medsøstre TS. Du ringer ikke politiet for å anmelde han, men for å opprette en sak i politiets logg hvis det skulle skje noe i etterkant. 

Min ex ble plaget på samme måte uten at jeg visste det, hun syntes det var ekkelt for min del også å nevne det. Jeg merket at hun slet og hun fortalte om det, men ikke av årsak. Etter 2 mnd sammen ble hun helt knust og brast i gråt, og innrømmet hans tyranni på sms. Jeg vil ikke skrive det som stod, for det egner seg ikke her på KG.

Jeg er en beskyttende mann, bruker aldri vold. Men truet han med at jeg har vært dørvakt, og hadde et balltre liggende hjemme hvis han trengte hjelp med å forstå ting. Det stoppet der og da, og vi har treft han i ettertid... da ser han ned eller snur seg å går videre...

Jeg skriver dette for jeg skulle ønske du hadde en mann som kan vøære din bauta og beskytter. Ikke sikkert det er menn du har i tankene nå akkurat, jeg blir bare så forbannet og lei meg når jeg hører noen tyraniserer deg på den måten...

Et lite varmt omsorgshjerte og tårer som du ikke ser, er alt jeg har å tilby deg... Vær sterk🧡

Du er som faren min du ❤ ,- seks døtre...😅  Ikke balltre, men brekkjern!  .Noen menn er beskyttere! Som deg 🌷

Skrevet

Dra til politistasjonen, vis de meldingene og anmeld for trakassering. For det er det dette er! Har vært i lignende situasjon med en eks, anmeldte og han fikk besøksforbud. Du skal ikke gå rundt og være redd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Selvsagt benekter han at han trakasserer deg! Han kommer aldri til å innrømme det, og han kommer til å gjøre alt for å få deg til å føle deg så dum at du ikke tør å anmelde. Vis han at han tar feil! At det er HAN som er dum!!

AnonymBruker
Skrevet

Og det er ikke HAN som skal ta deg seriøst. Politiet kommer til å ta deg seriøst. De er vant til sånne!

• Liker 1
Skrevet
Skogsalv skrev (1 time siden):

Du er som faren min du ❤ ,- seks døtre...😅  Ikke balltre, men brekkjern!  .Noen menn er beskyttere! Som deg 🌷

Takk for sammenligningen😅 han var sikkert som en murvegg som beskyttet for sin familie og en hengiven omsorgsfull ektemann og pappa.

Papaen min pleide å si: "Du kan tape en slosskamp å få ondt, men du kan vinne en ordkrig og ha det godt"

Han visste nok det av erfaring😅. Skulle bare ønske TS har fått opplevd det samme, et beskyttende vesen, full av kjærlighet og omsorg🧡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...