Gå til innhold

Er 725.000 mye for en på 25 år m/ mastergrad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber privat, fast ansatt, har overstående årslønn pluss forsikringsordninger, telefon, tillegg til hjemmekontor, samt gunstig boliglån og overtidsgodtgjørelse. Har et års ansiennitet og en mastergrad fra universitetet m/ tilleggskompetanse og studiegjeld på 300.000+ og boliglån på 2,7 millioner kroner. Får jeg for lite? 

Anonymkode: a1ab7...c07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lite.

Selv har jeg 825.000 kroner i fast jobb etter ett år.

Anonymkode: 8711f...2cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva som er minst: lønnen din eller din sosiale kompetanse? 

Beløpet du oppgir, er langt over snittet for en nyutdannet innen f. eks. medisin, økonomi og ingeniørfag, og ligger på snittet til de best betalte yrkesgruppene i landet (og mange av dem har lang erfaring). 

Anonymkode: 6d845...4ec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sjekker gj.snittlønnen i Norge, sp ligger du langt over! Jeg hadde 420 000kr i årslønn med mastergrad, jobbet innenfor helse i kommunen, 3 års ansiennitet. 

Anonymkode: 796a0...64c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jobber privat, fast ansatt, har overstående årslønn pluss forsikringsordninger, telefon, tillegg til hjemmekontor, samt gunstig boliglån og overtidsgodtgjørelse. Har et års ansiennitet og en mastergrad fra universitetet m/ tilleggskompetanse og studiegjeld på 300.000+ og boliglån på 2,7 millioner kroner. Får jeg for lite? 

Anonymkode: a1ab7...c07

Hvor lang er en strikk? Jeg forstår ikke at du tror du kan få et nyttig svar på dette så lenge vi ikke vet hvilket fagområde. 
Dessuten skjønner jeg ikke hva din privatøkonomi har å gjøre med det din arbeidsgiver mener du er verdt eller det som ligger som normal lønn for din type stilling. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leker du dum? Hvis du har mastergrad burde du vel enkelt kunne sjekke med din aktuelle fagforening hvor du ligger i forhold til snittet. Eller du kan snakke med dine medstudenter. For øvrig ligger du over snittet for samtlige masterutdanninger i Norge. Så jeg oppfatter denne tråden som et forsøk på "snikskryt".

Anonymkode: f4cb1...cf8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk fagforeningen. Siden du jobber privat er det jo ikke himmelhøyt, men det er høyt i forhold til offentlig og statlig. Men så er spm hva som er høyt, hvorfor må du vite det? Selv jobber jeg i staten, har 525000 har master med ti år ansiennitet, men har gode vilkår, trygg jobb, god pensjon og ville aldri byttet til privat selv om jeg hadde tjent mange hundretusener mer. Så jeg anser min jobb som mer attraktiv enn i det private. Lønn er ikke alt, er ikke sikker på om jeg synes din lønn i det private er mye. 

Anonymkode: 52ac6...f30

AnonymBruker
Skrevet

skrytetråd...

Anonymkode: b129c...f62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så klart mye, noe du raskt hadde funnet ut ved hjelp av et googlesøk (som for eksempel denne siden): https://www.nito.no/lonn-arbeidsliv-lonnskalkulator/sporsmal-om-lonn/begynnerlonn/. Nå sier du ikke hvilket fagfelt du er utdannet innenfor, men gjennomsnittlig startlønn for masterutdannede ingeniører er på kr 572K i privat sektor.

Jeg var ferdigutdannet med en samfunnsfaglig master i 2018, og de fleste startet et sted mellom 500 og 550K, noen få opp mot 600K. 

Anonymkode: 2c486...20f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt er det mye. Du skjønner vel det selv. Over snittet i lønn. Jeg er 28 år med mastergrad og nesten halve lønnen din (jobber i bank). 

Anonymkode: e4112...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet med lønn på 380 000 i privat sektor. Uten noen andre ordninger annet enn forsikring.

Nå 10 år senere har jeg lønn på 700 000 + bonus på 100 000, firmabil, telefon, forsikringer osv. Så det er en veldig god lønn du har fått.

Anonymkode: 79c2e...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Det svaret vet du godt selv ts. Forslag til nye tråder: "Er sex 3 ganger om dagen hver dag, mye for et forhold etter 5 år?", "Er 25 cm lang penis mye for en 25-åring?", "Er det mye med bare 3 hytter for en 25 åring?", "Er en formue på 15 millioner mye for en 25-åring?". Enjoy.

Anonymkode: 44d4a...140

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...