Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har opplevd å bli gravid etter abort? Pga. medinske årsaker, måtte svangerskapet avbrytes i oktober i fjor. Ble gravid uplanlagt, som 39-åring. Nå ønsker jeg/vi å prøve på nytt, og håper alt skal stemme ved evt ny graviditet.

Men, jeg er usikker på hvor lett/vanskelig det vil være fordi jeg har gjennomgått en abort? Det var en medisinsk abort, uke 8 ca., altså ingen uskrapning. Begynte etter dette på p-piller fordi jeg ville bare få distanse til det hele, men nå føler jeg meg klar til å prøve igjen.

Så, lurer jeg selvsagt på om min fruktbarhet er betydelig nedsatt på dette drøye halvåret? Fyller 40 dette året, og syntes jo det var uventet i det hele tatt å bli spontant gravid i en alder av 39. Kan det hende at jeg er heldig nok til at det skjer igjen, og at alt ved foster og graviditeten kan fungere/være friskt denne gangen? Har noen opplevd det?

Anonymkode: 65ce1...fe7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din fruktbarhet synker drastisk for hver måned nå. Men aborten har ikke noe innvirkning. 

Anonymkode: 451e1...17d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Din fruktbarhet synker drastisk for hver måned nå. Men aborten har ikke noe innvirkning. 

Drastisk for hver måned? Uffda, så mine sjanser er egentlig minimale?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

PS: Har det ikke noen betydning at jeg ble gravid uplanlagt, altså veldig lett? Kan ikke det være en indikasjon på at jeg er ganske fruktbar fremdeles?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drastisk for hver måned? Uffda, så mine sjanser er egentlig minimale?

Enklest er å høre med en lege, selv om sjansen minker kan du ha våre fryktelig fruktbar i utgangspunktet. 

Anonymkode: b2544...cf6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enklest er å høre med en lege, selv om sjansen minker kan du ha våre fryktelig fruktbar i utgangspunktet. 

Anonymkode: b2544...cf6

Kan en lege/gynekolog måle fruktbarheten?

AnonymBruker
Skrevet

Mange blir gravide i den alderen. Det er vel egentlig bare å prøve

Anonymkode: 4f7a5...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Abort har ingen påvirkning på sjansen for fremtidig graviditet.

Anonymkode: 099e4...231

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...