AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Venninnen min har en datter på 3 år. I dag har de vært på besøk hos oss, og nok en gang sitter jeg helt oppgitt. Jeg har en sønn på snart ett år, og er redd for å la han være for nær denne jenten. Hun slår leker hardt mot hodet hans, river leker ut av hendene og i dag prøvde hun å bite. Moren sitter og snakker rolig og med lav stemme "nei, du må ikke bite. Nei, du må ikke slå. Vær så snill å høre på mamma, det der er ikke snilt". Altså, hva med å gripe inn og sette foten ned? Plutselig kan ungen hyle ut "STOPP! Nå slutter du å snakke, mamma", når moren er i samtale med meg. Da slutter moren å snakke, for ellers får datteren gråteanfall. Det måtte byttes bleie på denne jenten, og mor stod i et kvarter og prøvde å forhandle med henne. Venninnen min er gravid og utslitt. Hele hverdagen hennes blir styrt av datteren. Synes det er problematisk å fortsette vennskapet vårt slik det er nå. Orker ikke tanken på å ha de på besøk igjen. Anonymkode: feeb8...2fd
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Venninnen min har en datter på 3 år. I dag har de vært på besøk hos oss, og nok en gang sitter jeg helt oppgitt. Jeg har en sønn på snart ett år, og er redd for å la han være for nær denne jenten. Hun slår leker hardt mot hodet hans, river leker ut av hendene og i dag prøvde hun å bite. Moren sitter og snakker rolig og med lav stemme "nei, du må ikke bite. Nei, du må ikke slå. Vær så snill å høre på mamma, det der er ikke snilt". Altså, hva med å gripe inn og sette foten ned? Plutselig kan ungen hyle ut "STOPP! Nå slutter du å snakke, mamma", når moren er i samtale med meg. Da slutter moren å snakke, for ellers får datteren gråteanfall. Det måtte byttes bleie på denne jenten, og mor stod i et kvarter og prøvde å forhandle med henne. Venninnen min er gravid og utslitt. Hele hverdagen hennes blir styrt av datteren. Synes det er problematisk å fortsette vennskapet vårt slik det er nå. Orker ikke tanken på å ha de på besøk igjen. Anonymkode: feeb8...2fd Stakkars deg altså 🙄 snakk om å ha medfølelse ovenfor venninnen din. Jeg har en 3 åring som er slik selv. Hadde venninnene mine sluttet å ville møte meg pga oppførselen til gutten min så hadde jeg blitt knust. Kanskje hun ikke tør å heve stemmen sin når du er tilstede? Jeg synes iallefall det er flaut når ungen min utagerer, slår og er ekkel med andre. Så tør jeg ikke alltid å heve stemmen i frykt av mammapolitiet. Slutt å døm andre foreldre og konsentrerer deg om dine egne barn. Du aner ingenting om hvordan hun har det. Ha litt medfølelse. Hilsen sliten gravid mor med vanskelig 3 åring. Anonymkode: c1fa9...762 35
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 1. Fortell venninnen din at hun må få datteren til å kaste bleien. En 3 åring skal ikke bruke bleie. 2. Si til din venninne at hun må begynne å sette ned foten hvis hun skal få slippe å få en ufordragelig drittunge. Anonymkode: 56e4a...9b6 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Vent til du selv har barn på 3 år, så forstår du bedre 😅 Anonymkode: c57b6...4b3 28
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vent til du selv har barn på 3 år, så forstår du bedre 😅 Anonymkode: c57b6...4b3 Dette. Du vet jo ingenting når du kun har et barn på ett år. Anonymkode: 62168...391 16
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vent til du selv har barn på 3 år, så forstår du bedre 😅 Anonymkode: c57b6...4b3 Har en haug med tantebarn og mange venner med barn. Aldri vært borti en 3 åring som er slik som dette. Så nei, dette vil jeg ikke oppleve. Både meg og mannen evner å sette grenser. Anonymkode: feeb8...2fd 20
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Jada bra å ikke kjefte men hadde skilt barna om en på 3 deljer løs på en baby. Altså.... Anonymkode: b3ca7...b3a 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stakkars deg altså 🙄 snakk om å ha medfølelse ovenfor venninnen din. Jeg har en 3 åring som er slik selv. Hadde venninnene mine sluttet å ville møte meg pga oppførselen til gutten min så hadde jeg blitt knust. Kanskje hun ikke tør å heve stemmen sin når du er tilstede? Jeg synes iallefall det er flaut når ungen min utagerer, slår og er ekkel med andre. Så tør jeg ikke alltid å heve stemmen i frykt av mammapolitiet. Slutt å døm andre foreldre og konsentrerer deg om dine egne barn. Du aner ingenting om hvordan hun har det. Ha litt medfølelse. Hilsen sliten gravid mor med vanskelig 3 åring. Anonymkode: c1fa9...762 Klarer ikke å ha medfølelse for en som selv har skapt denne situasjonen. 3 åringen styrer hele hverdagen deres, og mor stopper henne ikke. Anonymkode: feeb8...2fd 11
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 Bare vent til din blir 3, skal du selv få kjenne hvordan det er. Det er utmattende og strevsomt. I tillegg er venninnen din gravid, klart hun er utslitt! Jeg møter dog mine venninner oftere uten barn enn med. Anonymkode: f3edf...d44 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada bra å ikke kjefte men hadde skilt barna om en på 3 deljer løs på en baby. Altså.... Anonymkode: b3ca7...b3a Her måtte jeg til slutt ta fra 3 åringen leken hun slo med. Da gråt hun og fikk trøst hos mor 🤦♀️ Anonymkode: feeb8...2fd 5
petter333 Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Kan du ikke si at du skjønner hun er sliten og trenger hjelp, be henne ta kontakt med noen som kan hjelpe henne før det blir verre 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare vent til din blir 3, skal du selv få kjenne hvordan det er. Det er utmattende og strevsomt. I tillegg er venninnen din gravid, klart hun er utslitt! Jeg møter dog mine venninner oftere uten barn enn med. Anonymkode: f3edf...d44 Hva er det med dere "bare vent, folk"? Er jo en egen rase med dere. 😅 Anonymkode: feeb8...2fd 28
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer ikke å ha medfølelse for en som selv har skapt denne situasjonen. 3 åringen styrer hele hverdagen deres, og mor stopper henne ikke. Anonymkode: feeb8...2fd Og du er ikke villig til å si det til henne heller for å hjelpe hun? Ikke alle har det enkelt men det tenker du tydeligvis ikke. Ikke sikkert hun ser situasjonen sin selv heller. Stakkars hun. Anonymkode: ac427...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 petter333 skrev (Akkurat nå): Kan du ikke si at du skjønner hun er sliten og trenger hjelp, be henne ta kontakt med noen som kan hjelpe henne før det blir verre Endelig et fornuftig svar. Har vurdert å si at de burde få veiledning og hjelp. Anonymkode: feeb8...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du er ikke villig til å si det til henne heller for å hjelpe hun? Ikke alle har det enkelt men det tenker du tydeligvis ikke. Ikke sikkert hun ser situasjonen sin selv heller. Stakkars hun. Anonymkode: ac427...ff5 Vet ikke hvordan jeg skal hjelpe. Tar gjerne imot tips Anonymkode: feeb8...2fd 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det med dere "bare vent, folk"? Er jo en egen rase med dere. 😅 Anonymkode: feeb8...2fd Er vel en egen rase de som vet nøyaktig hvordan noe hadde vært dersom de selv var i en situasjon de har null kjennskap til også. Ikke bare det, men de ville handlet perfekt 100% av tiden. Anonymkode: 62168...391 9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #17 Skrevet 25. april 2021 Her får du jo stille opp for venninnen din. Og som de andre nevner, bare VENT til du har en 3åring selv. Kan være verdens mest grensesettende personer, og enda kan barnet bli sånn! Ikke sikkert hun var komfortabel med å ta en stor kamp da hun var på besøk! Hun er også gravid, sliten og trenger støtte. Du er rett og slett en dårlig venninne her, med null omtanke fordi du har en perfekt ETTåring. (Har en ettåring selv også) Bare vent som sagt flere ganger. Anonymkode: e6665...7b4 11
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #18 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vent til du selv har barn på 3 år, så forstår du bedre 😅 Anonymkode: c57b6...4b3 Hahaha yes 😂 Anonymkode: ae261...814
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #19 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det med dere "bare vent, folk"? Er jo en egen rase med dere. 😅 Anonymkode: feeb8...2fd Nei du, jeg har to barn selv, og var helt lik deg når min eldste var 1. snakker av erfaring. Det er alderen. Vent å se, blir ikke så andreledes for deg Anonymkode: f3edf...d44
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her får du jo stille opp for venninnen din. Og som de andre nevner, bare VENT til du har en 3åring selv. Kan være verdens mest grensesettende personer, og enda kan barnet bli sånn! Ikke sikkert hun var komfortabel med å ta en stor kamp da hun var på besøk! Hun er også gravid, sliten og trenger støtte. Du er rett og slett en dårlig venninne her, med null omtanke fordi du har en perfekt ETTåring. (Har en ettåring selv også) Bare vent som sagt flere ganger. Anonymkode: e6665...7b4 Bitter? Dette er ikke normal oppførsel. Og selvfølgelig er min sønn perfekt, helt enestående, kommer aldri til å begå en feil Er godt kjent med barn, men aldri vært borti et slikt tilfelle. Anonymkode: feeb8...2fd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå