Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flyttet mini på 6mnd på eget rom, fordi hen våknet av at vi kom inn for å legge oss og når dynene lagde lyd når vi snudde oss i senga. 

Det har gått strålende, tror alle sover mye bedre. Det var ikke noe jeg oppsøkte informasjon om på forhånd, men kom her om dagen over at soving på samme rom var anbefalt det første året mtp krybbedød.

Så nå er jeg litt stressa for dette.. Jeg kommer ikke til å flytte mini tilbake på rommet vårt, og hadde noen fortalt meg dette så hadde jeg kanskje ledd det bort å tenkt at personen var litt hysterisk. 

Så nå må jeg bare spørre, når flyttet/flytter du ungen på eget rom? 

Anonymkode: f3356...187

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

14 mnd

Anonymkode: 3a1b7...258

AnonymBruker
Skrevet

Min var 13 mnd, men det var fordi barnet ikke godtok det før :) Prøvde regelmessig fra 7 mnd (da vi kuttet nattamming) men uten hell.

Anonymkode: 9bb9b...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Det med krybbedød er bare første 6 månedene. Vi la han på eget rom da han var 13 måneder, kun fordi jeg ikke orket å stå opp og gå inn på et annet rom om natten 😅 Han sov heldigvis tungt. 

Legg på eget rom med god samvittighet 😊

Anonymkode: 9acd9...4b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv lub sier at det er helt greit å flytte dem på eget rom fra 6 mnd, nettopp fordi forskning viser at både barn og voksne sover bedre da, og den verste faren for krybbedød er over.

Eneste grunnen til at vi har hatt våre på samme rom som oss til de var året, var pga nattamming som begge bedrev leeeeenge...

Anonymkode: 99bf7...44e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

4 mnd. Pga våknet av ingenting og vi sover urolig begge to. Alle sov bedre. Gikk bare inn å ammet på natta frem til 7 mnd. 

Anonymkode: 1b191...d47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et eget rom med krybbe og en ekstraseng, der en kan sove for nattamming/mating. Det som populært kalles "nursery".

Anonymkode: e0413...cd6

AnonymBruker
Skrevet

5.5 mnd, da klarte vi ikke mer - og han gikk fra 8-10 oppvåkninger per natt til to 🙌🙌

Anonymkode: 07c48...65d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

6 mnd, mini kuttet en amming tvert pga det og sov mye bedre. Tok litt tid før jeg klarte å sove like godt 😅

Anonymkode: 1653e...d7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet baby inn på eget rom rundt 6-7 mnd i forbindelse med å avvenne nattamming og at jeg skulle begynne å jobbe :) Det funka veldig fint for oss og det var på tide.

Fulgte selvfølgelig alle forholdsregler og råd for å forhindre krybbedød forøvrig.  Vi var nervøse og hadde babycall på full guffe og løp inn hele tiden. Nå er hun snart 3 år og jeg er fremdeles like panisk hver gang jeg våkner på å sjekke at hun lever, men sånn er det vel bare å være mor 😂

Anonymkode: bb27e...556

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eldste var 6 måneder. Yngste er 2,5 måned, så hun bytter nok ikke på en stund, men det blir nok rundt samme tiden. 

Anonymkode: de2a6...ce9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

178675208_2918044925145690_5445365275916220454_n.jpg

Anonymkode: 948a0...0d0

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

178675208_2918044925145690_5445365275916220454_n.jpg

Hvilken alder er dette i og hva står BF for? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er 6 mnd som anbefales

Anonymkode: 53c83...33b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilken alder er dette i og hva står BF for? 

BF er vel breastfed. Under 1 år kanskje?🤔 Har ikke lest rapporten grafen er ifra.

Skrevet

Vi flyttet dem på eget rom straks de sluttet å spise om natten. Så det var rundt 6-7 mnd for eldste og 10 mnd for de to yngste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

BF er vel breastfed. Under 1 år kanskje?🤔 Har ikke lest rapporten grafen er ifra.

Da synes jeg ikke du bør legge den ut. Grafer og statistikk uten kontekst kan være veldig misvisende. Som minimum bør du linke til den så folk kan lese selv.

Figuren din skiller ikke på trygg og utrygg samsoving, og kan skremme folk unødig. Det er enorm forskjell i faren for krybbedød der..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt er 3 mnd og jeg lengter etter å flytte han på eget rom når han fyller 6 mnd. 

Misforstå meg rett, jeg synes det er kjempe trygg og godt å ha han på rommet vårt, men jeg våkner hver gang han snur seg som han gjør 16t382 ganger i løpet av natten. Og han våkner når jeg legger meg en time etter han. Så jeg sover maks en time av gangen. Jeg er totalt utslitt, konstant kvalm, svimmel og dårlig humør. Gruer meg til å flytte han på en måte, for da har jeg ikke like mye kontroll, men gleder meg til å kanskje sove mer enn en time av gangen. 

Anonymkode: 1d455...eea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da synes jeg ikke du bør legge den ut. Grafer og statistikk uten kontekst kan være veldig misvisende. Som minimum bør du linke til den så folk kan lese selv.

Figuren din skiller ikke på trygg og utrygg samsoving, og kan skremme folk unødig. Det er enorm forskjell i faren for krybbedød der..

Det er sant, det burde jeg gjort. Figuren brukes i en trygg søvn-gruppe på Facebook som følger AAP sine råd, som er at all samsoving er utrygg. Så de skiller ikke på trygg og utrygg, nei.  Poenget jeg mente å bruke figuren til her var uansett risikoreduksjon fra å sove i samme rom. Hadde tenkt å legge til at faktorene ikke stacker, så hvis babyen bruker smokk så er det ingen ytterligere reduksjon fra å sove i samme rom. Litt sløvt fra min side seint på kvelden, beklager det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...