AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Jeg er kun 28 år, men har fått permanente soverynker under øynene... ser ingen andre på min alder som har dette. Har tenkt at jeg hvert fall kunne ventet til jeg blir 30, men synes nå at 2 år virker litt lenge å vente ettersom jeg føler det har blitt veldig synlig.. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan man redusere/fjerne rynker under øynene som er der permanent? Anonymkode: 03e7c...b2f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Begynn med Retinol og ikke minst 50spf Anonymkode: 5c8fc...731 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Tror kun laser fungerer. Anonymkode: eead3...9c8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Begynn med Retinol og ikke minst 50spf Anonymkode: 5c8fc...731 Retinol er ganske overvurdert, har brukt det 1 år nå og linjene blir bare fler. Anonymkode: eead3...9c8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror kun laser fungerer. Anonymkode: eead3...9c8 Hvordan fungerer laser? Jeg kan ingenting om sånt, men dette begynner å plage meg og gå på selvfølelsen uansett hvor overfladisk det er...😥 Anonymkode: 03e7c...b2f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan fungerer laser? Jeg kan ingenting om sånt, men dette begynner å plage meg og gå på selvfølelsen uansett hvor overfladisk det er...😥 Anonymkode: 03e7c...b2f Det er ikke overfladisk. Mennesker skal tenke på hva som er best for en selv, håper du finner ut av det og heier på deg🌺 Anonymkode: 28d6b...aed 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Helt ærlig så starter du litt sent og jeg sier det ikke for å være slem. Jeg begynte med øyekrem og god hudkrem når jeg var 21. Og bruker alltid solkrem når jeg er ute på vinter, og alltid på sommeren. Du vil forhindre tidlig, når de først kommer er det ikke så mye å gjøre annet enn dyre, dyre behandlinger. Er nå 31 og har kun et par smilerynker rundt øynene, de syns jeg bare er sjarmerende. Rynker er uansett en del av livet, de kommer Hvis du har fet hudtype er du også heldig, de utvikler generelt rynker senere enn de med tørr hud. Anonymkode: 687d8...fd9
Roci Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Retinol er ganske overvurdert, har brukt det 1 år nå og linjene blir bare fler. Anonymkode: eead3...9c8 Sørger du for å tilføre ekstra fukt og bruke solkrem med høy faktor? Retinol må brukes riktig for å ha effekt mot rynker. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Retinol er ganske overvurdert, har brukt det 1 år nå og linjene blir bare fler. Anonymkode: eead3...9c8 Veldig fornøyd, reddet faktisk huden min iht tørrhet også. bruker det mest for motvirke rynker da, Men så har jeg ett regime med flere produkter enn Retinol. og ikke minst er solkrem svært viktig. Anonymkode: 5c8fc...731
Sjokoladepenge Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Helt ærlig så starter du litt sent og jeg sier det ikke for å være slem. Jeg begynte med øyekrem og god hudkrem når jeg var 21. Og bruker alltid solkrem når jeg er ute på vinter, og alltid på sommeren. Du vil forhindre tidlig, når de først kommer er det ikke så mye å gjøre annet enn dyre, dyre behandlinger. Er nå 31 og har kun et par smilerynker rundt øynene, de syns jeg bare er sjarmerende. Rynker er uansett en del av livet, de kommer Hvis du har fet hudtype er du også heldig, de utvikler generelt rynker senere enn de med tørr hud. Anonymkode: 687d8...fd9 Tja.. jeg er et par år yngre enn deg og har null rynker. Ikke engang linjer. Og jeg har aldri vært flink til å ta vare på huden. Tror ikke det er så unaturlig å være rynkefri som 31-åring. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Roci skrev (2 timer siden): Sørger du for å tilføre ekstra fukt og bruke solkrem med høy faktor? Retinol må brukes riktig for å ha effekt mot rynker. Ja, jeg nærmest dunker huden i fukt og har bruker spf 50 året rundt, smører flere ganger om dagen. Anonymkode: eead3...9c8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg nærmest dunker huden i fukt og har bruker spf 50 året rundt, smører flere ganger om dagen. Anonymkode: eead3...9c8 dynker* Anonymkode: eead3...9c8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 Roci skrev (2 timer siden): Sørger du for å tilføre ekstra fukt og bruke solkrem med høy faktor? Retinol må brukes riktig for å ha effekt mot rynker. Hva mener du med å bruke den riktig? Hvordan er riktig?😊 Anonymkode: eead3...9c8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 Ikke hør på de som sier det er for sent. Dette er rimelig enkelt å fikse kirurgisk. Dette inkluderer også laser. Anonymkode: 5c5ff...932
Kenelz Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 Vet du hva? Hør med en hudlege som kan undersøke og anbefale produkter som er TILPASSET din hud. Jeg gjentar: Hudlege! 1
Roci Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva mener du med å bruke den riktig? Hvordan er riktig?😊 Anonymkode: eead3...9c8 Ikke begynne med for høy konsentrasjon/styrke, tilvenne huden gradvis, tilføre ekstra fukt (retinoider gjør som regel at huden får behov for ekstra fukt) og bruke høy solfaktor på dagtid. I likhet med mange såkalte aktive ingredienser, så medfører bruk av retinol også en viss risiko for hudirritasjon (rødhet, tørrhet, flassing).
Roci Skrevet 26. april 2021 #17 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg nærmest dunker huden i fukt og har bruker spf 50 året rundt, smører flere ganger om dagen. Anonymkode: eead3...9c8 Kan jeg spørre hvilken styrke retinol du bruker, og om det er den styrken du begynte med? Gjerne opplys om hvilket retinolprodukt det er. Hvilken fuktighetskrem bruker du, og bruker du andre aktive ingredienser som syrer og c-vitamin også? Bruker du retinol fortsatt, eller har du sluttet? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #18 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke hør på de som sier det er for sent. Dette er rimelig enkelt å fikse kirurgisk. Dette inkluderer også laser. Anonymkode: 5c5ff...932 Hvordan går man frem? Hvilke klinikker er bra? Tenker først at jeg kanskje i første omgang kunne kjøpt produkter og prøvd behandlinger som i første omgang ikke er kirurgisk eller botox/restylane etc. Så får jeg heller se hvordan det går.. Tar imot tips til hudleger/klinikker med glede Anonymkode: 03e7c...b2f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #19 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke overfladisk. Mennesker skal tenke på hva som er best for en selv, håper du finner ut av det og heier på deg🌺 Anonymkode: 28d6b...aed Tusen takk ❤️ Anonymkode: 03e7c...b2f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #20 Skrevet 26. april 2021 Roci skrev (7 timer siden): Kan jeg spørre hvilken styrke retinol du bruker, og om det er den styrken du begynte med? Gjerne opplys om hvilket retinolprodukt det er. Hvilken fuktighetskrem bruker du, og bruker du andre aktive ingredienser som syrer og c-vitamin også? Bruker du retinol fortsatt, eller har du sluttet? Jeg startet med retinoide 2% fra TO, gikk over til Exuviance super retinol serum, for så å begynne på Airol grunnet akne. Har gått på det over et år nå, hat aldri kunne bruke det mer en 2 ganger pr uke og huden peeler da konstant. Bruker cerave cream morgen og kveld, samt solkrem fra Aderma med ekstra foktighet etter cerave på morgenen. Renser med cerace hydrating cleanser. Innimellom bruker jeg AHA/BAH serum maske fra TO som man har på i 10 min. Har aldri reagert på syrer og føler den fukter fremfor å tørke ut huden. Anonymkode: eead3...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå