AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Ringer dere tannlegen hver gang? Gutten min er 1,5 år, og har nylig begynt å gå. Han har jo tydelig dårlig tid og en snublings her og der er ikke til å unngå om dagen. Igår snublet han ute og tippet over på fjeset etter han hadde tatt for med hendene. Han slo seg egentlig mellom nesen og munnen, og har et sår på innsiden av leppa. Tennene virker ikke løse, men tannkjøttet er litt blått så jeg tenker det kan være fint å iallefall ringe tannlegen å nevne det? Ble litt usikker her, men dette kommer jo sikkert til å skje flere ganger 😣 kontakter dere tannlegen i slike tilfeller, slik at de får registrert det? Anonymkode: df302...acf
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Ja, hvis du mistenker fall mot tennene ville jeg gjort det. Vår gutt slo tennene i barnehagen og etter et par uker ble begge fortenner misfarget. Ble fulgt opp av tannlege for å se om det påvirker de nye tennene som kommer ut Anonymkode: 825f9...966 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Om tannkjøttet er blått, ville jeg tatt en telefon ja. Anonymkode: 95828...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om tannkjøttet er blått, ville jeg tatt en telefon ja. Anonymkode: 95828...6ca Ja, det var det jeg også tenkte.. leppa er én ting, men tannkjøttet over den ene fortanna er også litt blått så tenkte det var best å ta en telefon i morgen. Anonymkode: df302...acf
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Så lenge du er usikker på om tennene har fått seg et trykk, så dra til tannlegen. Gutten min var 4 ganger på tannlegen fra han var 1-3 år pga fall. Første gangen var fortennene oppe litt løse (dette var ikke synlig for meg, kun at han blødde i munnen og vanskelig å se fra hvor da han også hadde sår innside leppe), og han måtte spise kun flytende, most mat i 14 dager og pensle på med noe hver kveld for å unngå infeksjon. Tilbake for kontroll etter 14 dager. Andre gangen falt han fra benk i barnehagen, og bet seg skikkelig i overleppa på innsiden. Tannlegen var glad vi kom, da også dette bittet måtte pensles og følges med på. De andre gangene har heldigvis tennene sluppet unna, men tannlegen ønsker uansett at man kommer innom, så ta en tur for å være sikker! Anonymkode: e95f7...1fa 1
minister-mio Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Jeg ser an gang til gang, men at tannkjøttet blir blått gjør at jeg ville vurdert å ringe. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Vår har bare slått tennene en gang, men da var det ingen tvil om tannlegevakt. Blod overalt og tennene stod innover i munnen. Så om hun slår tennene igjen vil jeg nok ringe siden hun allerede har en skade der. Anonymkode: b6293...64e 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Så lenge du er usikker på om tennene har fått seg et trykk, så dra til tannlegen. Gutten min var 4 ganger på tannlegen fra han var 1-3 år pga fall. Første gangen var fortennene oppe litt løse (dette var ikke synlig for meg, kun at han blødde i munnen og vanskelig å se fra hvor da han også hadde sår innside leppe), og han måtte spise kun flytende, most mat i 14 dager og pensle på med noe hver kveld for å unngå infeksjon. Tilbake for kontroll etter 14 dager. Andre gangen falt han fra benk i barnehagen, og bet seg skikkelig i overleppa på innsiden. Tannlegen var glad vi kom, da også dette bittet måtte pensles og følges med på. De andre gangene har heldigvis tennene sluppet unna, men tannlegen ønsker uansett at man kommer innom, så ta en tur for å være sikker! Anonymkode: e95f7...1fa Takk for svar! Jeg ringer dem i morgen tidlig for å høre. Jeg vet jo ikke om tennene kan ha fått seg en trykk, så føler det er greit å sjekke i tilfelle. men blæh, denne alderen altså.. tennene er så utsatt også når de snubler sånn😔 Anonymkode: df302...acf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå