Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fire måneder på vei og har hatt smerter rundt halebeinet en stund nå. Det gjør vondt når jeg bøyer meg ned, og tidvis når jeg går. Noen som vet hva dette kan komme av? Kan det være begynnende bekkenløsning? 

Anonymkode: c591c...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er nok bekkenet. Har det selv. Det startet rundt 3 mnd, og er det fremdeles nå (nesten 6 mnd). Det positive er at for min del har det ikke blitt verre utover graviditeten. Jeg var sikker på det gradvis kom til å bli verre og verre. 

Endret av MiaHI
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er bekkenløsning ja. Jeg hadde bekkenløsning med smerter i symfysen, korsryggen og halebenet. Halebenet har jeg fortsatt vondt i nå, 3 mnd etter fødsel.

For meg ble det desverre verre og verre utover svangerskapet.

Anonymkode: 01dd8...cef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj det var det jeg var redd for😕 Ble verre da jeg trente tidligere i dag. Får kontakte en fysioterapeut i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare henge meg på at det kan være begynnende bekkenløsning. Jeg kjente det også bak halebeinet først, så har det bare blitt verre og verre, og ble sykemeldt da jeg var 6 med på vei 😕 Lurt å dra til fysioterapeut tidlig og få gode tips til hvordan bevege deg for å ikke gjøre det verre. 

Anonymkode: b2847...ab9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan bare henge meg på at det kan være begynnende bekkenløsning. Jeg kjente det også bak halebeinet først, så har det bare blitt verre og verre, og ble sykemeldt da jeg var 6 med på vei 😕 Lurt å dra til fysioterapeut tidlig og få gode tips til hvordan bevege deg for å ikke gjøre det verre. 

Så kjipt. Jeg får gjøre det ja! 

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme, begynte i uke 9. For meg har det heldigvis ikke blitt verre! Uke 26 nå, og kjennes noen dager faktisk bedre ut enn i uke 9. Kanskje bekkenet har stabilisert seg mer nå enn i begynnelsen? 

Anonymkode: d91b7...a74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sliter med det samme, begynte i uke 9. For meg har det heldigvis ikke blitt verre! Uke 26 nå, og kjennes noen dager faktisk bedre ut enn i uke 9. Kanskje bekkenet har stabilisert seg mer nå enn i begynnelsen? 

Anonymkode: d91b7...a74

Godt å høre at det ikke ble verre hos deg da. Får høre med fysioterapeut, så jeg er sikker på at jeg ikke gjør noe som kan gjøre det verre i hvert fall. Driver med en treningsform som er ganske tung for rygg og mage🙃 

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos manuellterapeut nå, men hun mente man ikke kunne få bekkenløsning så tidlig🤔 Er i uke 19 nå. Men hun var usikker da. Skal tilbake igjen om noen uker, så får se hmm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært hos manuellterapeut nå, men hun mente man ikke kunne få bekkenløsning så tidlig🤔 Er i uke 19 nå. Men hun var usikker da. Skal tilbake igjen om noen uker, så får se hmm. 

Jo man kan få bekkenløsning så tidlig, men er jo mer vanlig å få det litt seinere i svangerskapet. 

Heldigvis så kan det gå begge veier, for noen jevner deg seg ut, og for andre kan det bli værre. Er veldig forskjellig fra person til person.

Husk å lytt til kroppen din 🥰

Anonymkode: d65a9...402

AnonymBruker
Skrevet

For meg henger det sammen med bekkenløsning. Startet rundt uke 17-18 og ble verre og verre, fra uke 28 har jeg vært helt sykemeldt 😕

Anbefaler å vise hensyn og lytte til kroppen nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...