Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klare å gå ned i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har spist ketogent nå i lang tid uten å gå ned noe. Nå tenker jeg å teste lavkalori i stedet. 
Jeg er 167cm og 70 kg. Vil gå ned 10 kg. 

På en vanlig dag uten noe særlig aktivitet utenom trimturer etc sier fitbiten min at jeg forbrenner ca 2000kcal i døgnet. 
Om jeg spiser 1500kcal og i tillegg går turer (på veien og fjellet), slik at jeg prøver å komme opp til 2500kcal i døgnet, hvor mye er de sannsynlig å gå ned på 8 uker?

Anonymkode: 9a4c4...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Grovt regnet er 1kg = 7700 kalorier. Går du med 1000 i underskudd hver dag går du ned rundt en kilo i uka.

Men husk at forbrente kalorier i aktivitet kun er et estimat. Og det er her individuelle forskjeller i forbrenning spiller inn. Har du mye muskelmasse forbrenner du for eksempel flere kalorier enn en med høy fettprosent. Du forbrenner også mer om du sitter oppreist på en stol enn om du ligger i sofaen. En klokke kan gi et estimat av hva du forbrenner, men feilmarginene er store. 

Anonymkode: 749de...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grovt regnet er 1kg = 7700 kalorier. Går du med 1000 i underskudd hver dag går du ned rundt en kilo i uka.

Men husk at forbrente kalorier i aktivitet kun er et estimat. Og det er her individuelle forskjeller i forbrenning spiller inn. Har du mye muskelmasse forbrenner du for eksempel flere kalorier enn en med høy fettprosent. Du forbrenner også mer om du sitter oppreist på en stol enn om du ligger i sofaen. En klokke kan gi et estimat av hva du forbrenner, men feilmarginene er store. 

Jeg har nok ganske høy fettprosent ja.. Har du noen gode tips til meg? Det er vel ikke lov å skrive under 1500 kcal her på forumet, selv om mange må under der for faktisk miste vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har nok ganske høy fettprosent ja.. Har du noen gode tips til meg? Det er vel ikke lov å skrive under 1500 kcal her på forumet, selv om mange må under der for faktisk miste vekt. 

Jeg tenker at selv hvis du har lav forbrenning så vil du nok klare å få resultater på 1500 kalorier om dagen med moderat aktivitet hver dag. :) Om det blir 10 kg ned på åtte uker er jeg ikke like sikker på, men så lenge du er nøye på maten og holder deg i aktivitet så ser jeg ingen grunn til at du ikke vil kunne klare 5-6 kg med den tidsrammen. 

Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde ovenfor var bare for å bevisstgjøre deg på at det er vanskelig å planlegge kaloriunderskudd basert på aktivitet. Det er ikke uoppnåelig, men hvis du har et høyt mål og en relativt kort tidsfrist så kan det være vanskelig å nå målet innen fristen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...