Gå til innhold

Uskyldig eller farlig kontrollerende ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært samboere i over 3 år nå og skal prøve å kortfatte meg så mye som mulig. Positivt - veldig snill, sympatisk og kjærlig når han er i godt humør. Men jeg syntes med tiden og spesielt om kveldene han med tiden har blitt så ufattelig gretten, sur og vil lite intim. Men om morningen er han en helt ny person og klager på at jeg aldri tar intitiativ osv? Noe som jeg absolutt gjør.. Men poenget mitt er - han skal ha ALT på sin måte, hvordan tingene skal være i huset og systemet. Han er hysterisk økonomisk sett og hver kr skal snus på selv om han er godt stilt økonomisk. I går skulle jeg feks inn å handle og glemte å bruke Coop kupongen som ga HELE 40kr ! Avslag og jeg glemte å bruke det og beklaget meg.. Faktisk - han lagde et renspikket helvete. Og løp inn og måtte få damen til å skanne alle varene på nytt og ble forbanna for at jeg ikke tok koden. Betalte med felleskortet våres og tok de 40 kr i egen lomme fordi han mente det var på sin plass. Jeg driter i de 40 kr fordi det er så ufattelig lite penger for å lage så mye kvalme rundt. 
Samtidig kontrollerer han meg i form at han hele tiden skal tilføye og kommentere på tingene jeg gjør. Vi har ÅTTE skittentøy kurver fordi fyren har et nazi system som han har etter moren sin (veldig samme type). Og når jeg vasker MINE KLÆR så hyler han og skriker fordi jeg har rotet til systemet hans. Jeg blandet MINE treningsklær med hans for å fylle opp maskinen og nå har han lagd et helvete. 
Jeg er veldig bestemt og gir grei beskjed, finner meg ikke i å bli harselert med! Men han sier at jeg må komme med innspill og han tar kontroll fordi jeg har fraværende - ifølge han selv. Problemer er at når jeg kommer på banen så blir jeg overkjørt og jeg gidder ikke å gjøre alt til en hver forbanna kamp. Så jeg tar ned foten når jeg mener at nok er nok. 
Jeg kan være utagerende og skrike når jeg blir sur, men føles ut som det med tiden har trigget han veldig, fordi de siste 6/7 mnd når han blir veldig sur blir han mer utagerende. Kaster ting rundt og kan klype meg i armen, skubbe til meg og slå meg dobbelt så hardt om jeg gjør det først. Fordi jeg kan bli utagerende, men dette er svært sjeldent.. Vet det er dumt, men er ikke snakk om å slå for å skade, dere forstår. 
Men i det siste syntes jeg at han er blitt mer aggressiv og utagerende... Spurte om han i dag kunne gå ut fordi jeg ville ha fred etter en diskusjon og nå har han eneveldet hele rommet og dyttet meg av sengen UTEN at jeg gjorde noe... Så da er dette spørsmålet mitt - er dette faresignaler man skal se etter ? Kan han bli mer utagerende/ voldelig ? 
Kan tilføye at han er veldig kjærlig med familien sin og min. Min mor og far elsker han og han er fantastisk og snakker med han hele tiden. Så jeg er så forvirret fordi han er så snill, men disse sidene begynner jeg å bli veldig skeptisk til. Del gjerne erfaringer 

Anonymkode: e8188...7d7

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Han er jo farlig! Man slår ikke hverandre..

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, dette er IKKE normalt! Hva enn du gjør, aldri få barn med denne mannen. Han høres ut som en psykiatrisk tilfelle og jeg tror du bør komme deg bort. 

Anonymkode: f4b0c...109

• Liker 13
Skrevet

Ja, dette er et faresignal fra dere begge. Man skal aldri slå uansett. Dere er en farlig kombinasjon og du bør avslutte nå. Det vil ikke bli noe bedre - han vil ikke plutselig forandre seg. 

• Liker 11
Skrevet

Dette går feil vei, du må bestemme deg om du tørr å være med en som blir mer voldelig eller om du skal bryte ut mens det er tid

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere har et aggresjonsproblem begge to. 

han har i tillegg et problem med kontroll og virker tvangspreget og Dyssosial. Dynamikken dere i mellom er helt elendig. Det er lite håp for dette forholdet etter min mening. 

Anonymkode: 05828...4ec

• Liker 13
Skrevet

Gå. Han har deg allerede under ekstrem kontroll der du velger og innrette deg. Jo mindre kontroll han føler at han har på deg, jo mer aggressiv vil han bli. Det ser ikke ut som om du har mistet deg selv ennå, men det kan fort bli resultatet.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der er IKKE normal oppførsel. 

Anonymkode: 8a8dc...7a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere barn?

Anonymkode: 95d02...98f

Skrevet

Det høres jo ekstremt slitsomt ut for dere begge. Alle par krangler fra tid til annen, men langt fra alle slår hverandre eller skriker til hverandre hver gang. Høres ut som dere begge kunne ha godt av å jobbe med sinnemestring, og han også med kontrollbehovet sitt. Det høres dessverre ikke ut som dere er en god kombinasjon, da. Det finnes alltid gode ting, selvfølgelig i et forhold, men veier de virkelig opp for de stadig dårligere tingene her? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er et farlig og voldelig forhold. Du må snarest komme deg ut av forholdet! Du må også få hjelp til sinnet og utageringen din, og for å prosessere alt det vonde du har opplevd i forholdet. Du må komme deg langt unna han, for han er farlig for deg både fysisk og psykisk!

Ja, han trenger også hjelp til sinnet sitt, men det kommer du aldri til å overtale han til. Du må bare redde deg selv før du blir ødelagt.

Anonymkode: 2bef4...a3e

• Liker 4
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Et supergiftig forhold! Ut nå ! 

Denne psykiske og fysiske volden kommer bare til å eskalere mellom dere. 

Drit i eventuelle gode stunder,minner,bra sex.positive sider som holder deg igjen.  Hans narsissisme har begynt å rubbe av på deg. Du bøyer deg ikke, og tar opp endel av hans tendenser, og du blir en dårlig utgave deg selv ( som du ikke ønsker ) . Det betyr ikke du er narssist! Men en reaksjon fordi du ikke er typen til å la deg herske over. 

Her er lite ømhet begge veier,pga hans naziopplegg,   og han kommer ikke til å forandre seg. 

Jeg sier bare : stakkars eventuelle fremtidige barn 🥶  De kommer til å bli helt ødelagte ! 

GÅ ! Finn deg selv igjen 🌷

Endret av Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (7 timer siden):

Et supergiftig forhold! Ut nå ! 

Denne psykiske og fysiske volden kommer bare til å eskalere mellom dere. 

Drit i eventuelle gode stunder,minner,bra sex.positive sider som holder deg igjen.  Hans narsissisme har begynt å rubbe av på deg. Du bøyer deg ikke, og tar opp endel av hans tendenser, og du blir en dårlig utgave deg selv ( som du ikke ønsker ) . Det betyr ikke du er narssist! Men en reaksjon fordi du ikke er typen til å la deg herske over. 

Her er lite ømhet begge veier,pga hans naziopplegg,   og han kommer ikke til å forandre seg. 

Jeg sier bare : stakkars eventuelle fremtidige barn 🥶  De kommer til å bli helt ødelagte ! 

GÅ ! Finn deg selv igjen 🌷

Godt skrevet ❤️

Gjest Skogsalv
Skrevet
Lacy skrev (1 time siden):

Godt skrevet ❤️

Litt erfaring 😅,,, dette er en no goer av en " mann" . Jeg synes han er et usselig vesen !!! 😡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 16.45):

Vært samboere i over 3 år nå og skal prøve å kortfatte meg så mye som mulig. Positivt - veldig snill, sympatisk og kjærlig når han er i godt humør. Men jeg syntes med tiden og spesielt om kveldene han med tiden har blitt så ufattelig gretten, sur og vil lite intim. Men om morningen er han en helt ny person og klager på at jeg aldri tar intitiativ osv? Noe som jeg absolutt gjør.. Men poenget mitt er - han skal ha ALT på sin måte, hvordan tingene skal være i huset og systemet. Han er hysterisk økonomisk sett og hver kr skal snus på selv om han er godt stilt økonomisk. I går skulle jeg feks inn å handle og glemte å bruke Coop kupongen som ga HELE 40kr ! Avslag og jeg glemte å bruke det og beklaget meg.. Faktisk - han lagde et renspikket helvete. Og løp inn og måtte få damen til å skanne alle varene på nytt og ble forbanna for at jeg ikke tok koden. Betalte med felleskortet våres og tok de 40 kr i egen lomme fordi han mente det var på sin plass. Jeg driter i de 40 kr fordi det er så ufattelig lite penger for å lage så mye kvalme rundt. 
Samtidig kontrollerer han meg i form at han hele tiden skal tilføye og kommentere på tingene jeg gjør. Vi har ÅTTE skittentøy kurver fordi fyren har et nazi system som han har etter moren sin (veldig samme type). Og når jeg vasker MINE KLÆR så hyler han og skriker fordi jeg har rotet til systemet hans. Jeg blandet MINE treningsklær med hans for å fylle opp maskinen og nå har han lagd et helvete. 
Jeg er veldig bestemt og gir grei beskjed, finner meg ikke i å bli harselert med! Men han sier at jeg må komme med innspill og han tar kontroll fordi jeg har fraværende - ifølge han selv. Problemer er at når jeg kommer på banen så blir jeg overkjørt og jeg gidder ikke å gjøre alt til en hver forbanna kamp. Så jeg tar ned foten når jeg mener at nok er nok. 
Jeg kan være utagerende og skrike når jeg blir sur, men føles ut som det med tiden har trigget han veldig, fordi de siste 6/7 mnd når han blir veldig sur blir han mer utagerende. Kaster ting rundt og kan klype meg i armen, skubbe til meg og slå meg dobbelt så hardt om jeg gjør det først. Fordi jeg kan bli utagerende, men dette er svært sjeldent.. Vet det er dumt, men er ikke snakk om å slå for å skade, dere forstår. 
Men i det siste syntes jeg at han er blitt mer aggressiv og utagerende... Spurte om han i dag kunne gå ut fordi jeg ville ha fred etter en diskusjon og nå har han eneveldet hele rommet og dyttet meg av sengen UTEN at jeg gjorde noe... Så da er dette spørsmålet mitt - er dette faresignaler man skal se etter ? Kan han bli mer utagerende/ voldelig ? 
Kan tilføye at han er veldig kjærlig med familien sin og min. Min mor og far elsker han og han er fantastisk og snakker med han hele tiden. Så jeg er så forvirret fordi han er så snill, men disse sidene begynner jeg å bli veldig skeptisk til. Del gjerne erfaringer 

Anonymkode: e8188...7d7

Tvangspreget personlighetsforstyrrelse.

Han må søke hjelp.

Anonymkode: bb70d...543

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...