AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Blir det streik i år? Jeg tror det 🙈 Anonymkode: 49b3e...1c1
stan Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Det tror jeg og. Men det blir først og fremst sykepleiere UNIO tar ut i streik. Begge gruppene har sakket akterut lønnsmessig de siste årene. LO var nylig ute og slo fast at det var viktig at ingen fikk mer enn andre, så da støtter de nok dem som har fått mindre enn dem.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 3 minutter siden, stan said: Det tror jeg og. Men det blir først og fremst sykepleiere UNIO tar ut i streik. Begge gruppene har sakket akterut lønnsmessig de siste årene. LO var nylig ute og slo fast at det var viktig at ingen fikk mer enn andre, så da støtter de nok dem som har fått mindre enn dem. Sykepleiere får mye høyere lønnsvekst enn andre yrkesgrupper innen helse. Man må nok begynne med hele gruppen, og ikke bare sykepleiere Anonymkode: f6351...b55 2
stan Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sykepleiere får mye høyere lønnsvekst enn andre yrkesgrupper innen helse. Man må nok begynne med hele gruppen, og ikke bare sykepleiere Anonymkode: f6351...b55 Sant nok. Spørsmålet er om noen tør utfordre frontfag modellen. Dette er jo grupper som har blitt lovet mer penger ved neste oppgjør flere ganger nå. Samtidig er det valgår.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Jeg håper de høyest utdannede lærerne (lektor og lektor m tillegg) får lønnstillegg. Disse har blitt lønnstapere i forhold til prosentvis lønnsvekst i mange, mange år. Fordi man alltid skal prioritere de "lavtlønte" Anonymkode: 83a24...ca5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå