AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Del Skrevet 25. april 2021 Jeg er en 28 år gammel kvinne, på 160 cm og 94 kg. Jeg har en BMI på rundt 36. På mitt tyngste har jeg vært på 104 kg, så jeg har klart å gå ned 10 kg på egenhånd. Jeg har vært i kontakt med PT over nett, og har trent og spist i forhold til det programmet jeg fikk for et års tid siden. Ting skjer og plutselig hadde jeg falt helt ut. Jeg går hver dag til jobb i det minste, og noen turer innimellom. Jeg er litt aktiv på jobb også. Men å få inn en god treningsrutine er ikke lett, og jeg er ganske matglad av meg. Hva skal jeg gjøre til veien videre? Jeg vil jo gå ned, aller mest for å få en lavere BMI, en sunnere livsstil og for å unngå eventuelle livsstilsykdommer senere. Burde jeg snakke med lege om dette, for så å bli henvist videre til ernæringsfysiolog? Eller er det noen andre tips? Jeg vet at man bør forbrenne mer enn man spiser, men jeg synes det er litt vanskelig å få til uten hjelp... Anonymkode: 2c7ab...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Burde jeg snakke med lege om dette, for så å bli henvist videre til ernæringsfysiolog? Ja. Fastlegen kan også henvise deg til et opplegg som inneholder trening m.m. med oppfølging av fagpersoner. Anonymkode: 68541...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Finn en måte å gi deg selv motivasjon. Jeg elsker å se på før og etter bilder, folk som trener og motivasjon qoutes/videoer når motivasjonen min er litt nede. Sett av en dag til å trene, finn noe du synes er morsomt å trene, så øker du. Jeg trener sammen med andre 3 ganger i uken, resten selv - både styrke og kondisjon i ulike varianter. Når jeg trener med andre så skipper jeg svært sjeldent trening. For å få oversikt over kaloriene dine kan du f.eks bruke lifsum eller lignende. Spis mer frukt og særlig grønt, da det har lav kaloriinnhold. Bytt en middag i uken med noe sunnere, så får du prøvd deg litt frem og etterhvert så går det enklere - det er så mye godt som er sunt og kalorifattig. Gode salater uten dressing/olje, bananpannekaker med ferske bær, sorbe is lagd av bær, banan og havremel, bakt potet med grønnsaker og hjemmelagd krydder "smør" laget av frukt og grønt, grønnsaksjuice, grønnsaker og en sunn dip. Linsesuppe, løksuppe, Grønnsaksuppe og Tomatsuppe, kun laget av naturlige råvarer uten olje/smør, bytt ut kjøttdeigen med bønner etc. Smør på med masse gode grønnsaker. Sett deg små mål. Og husk å måle rundt kroppen din, ikke bare se på vekten. Faller du ut, så prøv å hent deg inn igjen. Det blir lettere og lettere så lenge man fortsetter 😁 Og du må gjøre jobben. Men du kan jo også ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller legen for å få litt tips og råd, eller Facebook grupper eller lignende. Anonymkode: e3f5f...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Del Skrevet 28. april 2021 Dersom du ikke har veldig lyst til å trene, så konsentrer deg om kosthold. Er det som har noe å si for vektnedgang! Kan være for mye å starte med begge deler på en gang. Og min erfaring er at når jeg hadde gått ned ganske mye, så fikk jeg etter hvert et indre ønske om å trene og bli i bedre form. Samt at kostholdsbiten var blitt en vane og ikke noe som krevde så mye av meg. Anonymkode: 46639...6d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå